Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Problemet mitt er: når jeg klør, samme hvor på kroppen, så blir det helt irrende/hissig rødt, og huden hovner veldig opp. Jeg trenger ikke klø kraftig engang, før jeg får røde hovne striper som "står"opp av huden. Har konsultert lege tidligere, da jeg synes dette er en forandring som plager meg. Jeg kan som sagt klø meg ganske forsiktig, og etter 30 sek. så ser jeg forferdelig ut.Jeg demonstrerte dette ved lege konsultasjon, og han syntes også det så spesielt ut...

Denne forandringen har jeg hatt nå i ca.2år.

Er det noen som har en ide om hva dette kan være,så hadde det vært flott.Har ikke helt slått meg til ro.

På forhånd Takk.

Mvh. heidmi

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25504-hud-som-blir-r%C3%B8d-og-hoven/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter har det akkuat likt!!! Hun har nå litt forhøyet stoffskifte. Man kan få kløe av for høyt eller for lavt stoffskifte. Hvis dette ikke bedrer seg når stoffskiftet blir normalt, får hun ta en skikkelig utredning for allergi.

Dette er plagsomt, spesiellt om natten. Kan det være varmen?

Foreløpig går det på Eurax eller Zyrtec.

Glad om du sier fra om du finner ut hva dette er.

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære heidmi

Du har dermografisme, huden din reagerer nærmest med elveblestliknende utslett når du klør deg. Du kan få det samme ved sterkt trykk mot huden. Sannsynligvis slippes det ut stoffer fra celler under huden som gjør noen blodkar i huden mer "lekk" derav hevelse og rødme. Det er en helt ufarlig tilstand, men kan være plagsom. Jeg har lliten tro på at antihistaminer som Zyrtec, Clarityn, Kestine og liknende vil hjelpe, men det går jo an å prøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...