Gå til innhold

Hva mener dere?

Gjest Kivelia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trodde faktisk folk var såpass opplyste i 2006 at man ikke røyka i bilen med unga der. Men jaggu hoppa det en mamma ut av bilen uttafor barnehagen her om dagen, med sneipen i kjeften og tok ungen ut av bilstolen. Jeg var nesten litt sjokkert, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bør ikke være nødvendig med et forbud. Oppegående, voksne mennesker røyker ikke med barn i bilen.

Ikke voksne, oppegående nei...

Dessverre er det mulig å få barn også om en ikke tilhører denne gruppe.

For slike må en ha lovregler - dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne for meg, røykeloven kunne godt vært strengere etter min mening!

Det er jo helt hårreisende om det faktisk er nødvendig med et slikt forbud, men enkelte må visst ha ting inn med teskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne for meg, røykeloven kunne godt vært strengere etter min mening!

Det er jo helt hårreisende om det faktisk er nødvendig med et slikt forbud, men enkelte må visst ha ting inn med teskje.

Du vil alltid møte noen som mener at røyking ikke er farlig og at forskerne tar feil. Det sier i grunnen ganske mye om dem selv.

Det er jo like dumt som å si at "Jeg synes ikke Bjørn Dæhlie var noe flink til å gå på ski altså!" *Rister oppgitt på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Det bør ikke være nødvendig med et forbud. Oppegående, voksne mennesker røyker ikke med barn i bilen.

Enig med deg. Hvordan skal man få håndhevet et sånt forbud uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Enig med deg. Hvordan skal man få håndhevet et sånt forbud uansett?

På samme måte som man håndhever forbud mot bruk av mobiltelefon i bil ;) Der er det vel også minimalt med -kontroller-, men om politiet observerer det, så kan det bli trøbbel.

Det sto at de ga bøter i Australia, men at de her ikke var så opptatt av sanksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Princess Peach

På samme måte som man håndhever forbud mot bruk av mobiltelefon i bil ;) Der er det vel også minimalt med -kontroller-, men om politiet observerer det, så kan det bli trøbbel.

Det sto at de ga bøter i Australia, men at de her ikke var så opptatt av sanksjoner.

Åffer har du makaroni etter nicket ditt nå da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Åffer har du makaroni etter nicket ditt nå da? :)

Fordi det er etternavnet mitt, vel! Doh! :P

Nei, jeg vet ikke helt, jeg. Forandring fryder, kanskje? Jeg har hele tiden vært "Caloni Makaroni", da, jeg har bare ikke kalt meg det på DOL før. Om jeg sender deg mail fra caloni-adressen min, så kommer det Caloni Makaroni, det har det vært i flere år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Fordi det er etternavnet mitt, vel! Doh! :P

Nei, jeg vet ikke helt, jeg. Forandring fryder, kanskje? Jeg har hele tiden vært "Caloni Makaroni", da, jeg har bare ikke kalt meg det på DOL før. Om jeg sender deg mail fra caloni-adressen min, så kommer det Caloni Makaroni, det har det vært i flere år ;)

Åja... Trodde det var en tragisk historie med at du hadde mistet nicket ditt eller noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Calóni, sånn litt for PP sin skyld

Åja... Trodde det var en tragisk historie med at du hadde mistet nicket ditt eller noe. :)

Jeg kan godt finne på en tragisk historie om det gjør at du føler deg bedre? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å røyke i biler hvor det sitter barn grenser til omsorgssvikt"

Dette synes jeg er en _vel_ drøy påstand, selv om jeg er enig i at man ikke bør røyke i bil med barn til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...