Gå til innhold

strattera og depresjon

beib

Anbefalte innlegg

jeg går på 80 mg med strattere mot adhd,medisinen har hjulpet meg,og jeg er ett nytt menneske ..jeg kan sitte i RO..

men problemet er bare det at jeg er i en depresjon,min lege mener det er pga strattera og jeg må forberde meg på og slutte med den,vi skal se det an en liten stund til...

denne gangen vet veldig få at jg er deprimert,skal prøve dette og se om depresjonen blir kortere når ikke så mangeen vet det og skal PASSE PÅ MEG...

Jeg har fremdeles bege beina godt plantet på jorden....enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Stattera er et antidepressivt middel (noradrenalin reopptakshemmer). Det er nok ikke Strattera som gjør deg deprimert, og du må ikke slutte med denne.

En ser ofte depresjoner etter at ulike andre lidelser er behandlet. Det kan være flere grunner til det. En et at en har mulighet til å la følelser komme frem. En annen er at en ser hva en har tapt/gått glipp av i den tiden en var ubehandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...