Gå til innhold

Får jeg dekket brystreduksjon?

Anbefalte innlegg

Har siden jeg var ferdig utviklet hatt store bryster, og i de senere år har jeg slitt mye med smerter i skuldre og nakke, og som følge av dette hatt mye hodepine. Kjenner smertene i nakke/skuldre i større eller mindre grad hver dag, og hodepinen kommer og går i perioder. Bruker str. 80D (har vært oppe i DD), og er normalvektig (169cm, 65kg).

Tror dere jeg vil kunne få dekket brystreduksjon av det offentlige? Og hvor mye bør jeg evt. fjerne? Noen som vet hvor mye en cup-str ca. tilsvarer i gram? Greit å vite så jeg vet hvor mye det også er snakk om..

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255133-f%C3%A5r-jeg-dekket-brystreduksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

lalala1365380457

så lenge plagene dine er sånn som du forteller så vil du nok få dekket en operasjon!

Men er du sikker på at du bruker riktig bh-størrelse forresten? Når du har på deg bh'en, er den så stram rundt at hvis du løfter på skuldrene så holder den seg på samme plass under bysten? går bøylene på midten inn mot huden, dvs helt inn mellom kløften? for riktig størrelse på bh har mye å si..

når dette er sagt, så dra til fastlegen og få en henvisning til plastikkirurg.

jeg var 70G før operasjon, er nå 70E..fjernet 1kg totalt.. tror jeg fant ut på forhånd at en cup størrelse omtrent tilsvarte 250gr, men altså cupstørrelsene øker jo mer og mer i vekt fra størrelse til størrelse jo større en er.

jeg tok med bilder til kirurgen av hvilken størrelse jeg kunne tenke meg, det gikk veldig greit (når det er sagt så ba jeg om C-cup da,hehe, men er i ettertid glad de ikke ble mindre, syntes forandringen var enorm etter operasjonen).

bare spør om du lurer på noe mer =)

lalala1365380457

så lenge plagene dine er sånn som du forteller så vil du nok få dekket en operasjon!

Men er du sikker på at du bruker riktig bh-størrelse forresten? Når du har på deg bh'en, er den så stram rundt at hvis du løfter på skuldrene så holder den seg på samme plass under bysten? går bøylene på midten inn mot huden, dvs helt inn mellom kløften? for riktig størrelse på bh har mye å si..

når dette er sagt, så dra til fastlegen og få en henvisning til plastikkirurg.

jeg var 70G før operasjon, er nå 70E..fjernet 1kg totalt.. tror jeg fant ut på forhånd at en cup størrelse omtrent tilsvarte 250gr, men altså cupstørrelsene øker jo mer og mer i vekt fra størrelse til størrelse jo større en er.

jeg tok med bilder til kirurgen av hvilken størrelse jeg kunne tenke meg, det gikk veldig greit (når det er sagt så ba jeg om C-cup da,hehe, men er i ettertid glad de ikke ble mindre, syntes forandringen var enorm etter operasjonen).

bare spør om du lurer på noe mer =)

her er noen bilder jeg fant hjelpsomme i prosessen i allefall =) de er ikke helt representative, altså alles bh størrelse blir jo ikke akkurat som tilsvarende på bildet, men jeg syntes som sagt de var veldig hjelpsom =)

http://www.afraidtoask.com/breast/breastsize.html

Gjest Nye pupper - here I come

Vet ikke noe om det du spør om, men har et par tips ang. hodepine.

Jeg slet selv med det før. I januar begynte jeg med styrketrening. Hadde full fokus på skuldre/nakke i starten ettersom jeg kjente at hodepinen kom fra stramme muskler i nakken.

DET HJALP etter få treninger. Nå er det svært sjeldent jeg har hodepine p.g.a. stramme nakkemuskler.

Jeg har gjort det motsatt av deg. Fått meg større bryster. Det påvirket ikke nakkeproblemet mitt. (Gikk fra liten A til C.)

Annonse

lalala1365380457

Jeg synes det høres ut som du har normal størrelse... om det ikke er feil mål da.

det samme tenkte egentlig jeg..så jeg ville tippe det er feil mål hvis hun har så vondt i nakke og skuldre som hun beskriver..og isåfall vil det å gå til innkjøp av riktig størrelse kunne bedre plagene uten kirurgi :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...