amber sun Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Er blokkbokstaver store bokstaver, eller små bokstaver? Altså er det SÅNNE BOKSTAVER eller sånne bokstaver? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BLOKKBOKSTAVER Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 dE STOOOORE 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 sånne! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BLOKKBOKSTAVER Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 sånne! å NEIDA! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NeaNoor Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 SÅNNE. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Det kan være begge deler bare de ikke henger sammen som i formskrift eller løkkeskrift. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BLOKKBOKSAVER Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 sånne! Beklager feiltagelsen. :o/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BLOKKBOKSTAVER Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Det kan være begge deler bare de ikke henger sammen som i formskrift eller løkkeskrift. Du har rett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Mulig jeg var litt rask til å svare nå: http://no.wikipedia.org/wiki/Blokkbokstaver http://no.wikipedia.org/wiki/Versal 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Du har rett. Jeg hadde rett! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BLOKKBOKSTAVER Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg hadde rett! Eller gjaldt det ikke både store og små? I følge det som sto om typografi, brukes store _og_ små.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg hadde rett! Nei jeg feilinformerte, det er ikke riktig. Se linkene i det andre svaret mitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Eller gjaldt det ikke både store og små? I følge det som sto om typografi, brukes store _og_ små.. Se linkene i det andre svaret mitt;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Nei jeg feilinformerte, det er ikke riktig. Se linkene i det andre svaret mitt. Har lest begge linkene og er like klok. Dumme meg... *klør meg forundret i hodet* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Har lest begge linkene og er like klok. Dumme meg... *klør meg forundret i hodet* Ved blokkskrift kreves det at man skriver i versaler (første link) og versaler betyr stor bokstav (andre link). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica :o) Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 STORE BOKSTAVER 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NeaNoor Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg hadde rett! Du har ikke rett. Blokkbokstaver er STORE BOKSTAVER. "Blokkskrift er, i typografi, en betegnelse på en stor form av antikvaskrift. I forbindelse med håndskrift brukes betegnelsen om håndskrevne versaler". http://no.wikipedia.org/wiki/Versal 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ved blokkskrift kreves det at man skriver i versaler (første link) og versaler betyr stor bokstav (andre link). Jeg som alltid har uttfylt slike blanketter med "sånne" bokstaver... Ja,ja, en blir aldri for gammel til å lære noe nytt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Har lest begge linkene og er like klok. Dumme meg... *klør meg forundret i hodet* I typografi (altså trykksaker) betyr det egentlig bokstaver som ikke henger sammen. Men i håndskrift, f.eks. ifbm. utfylling av skjemaer, så menes det STORE bokstaver når det står blokkbokstaver. Og det er jo sistnevnte "folk flest" vanligvis må forholde seg til. Så i praksis kan man si at blokkbokstaver er store bokstaver, selv om det egentlig er et mer nyansert svar som er riktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 ok, takk for svar alle sammen. Da har jeg alltid trodd feil. Samboeren var happy, for han hadde rett. ;-) Blokkbokstaver er altså SÅNNE. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.