Gå til innhold

13-åring på juleball....Hjelp!!!

Gjest hvilket antrekk skal vi velge?

Anbefalte innlegg

Min 13-årige datter skal på juleball og jeg gruer meg allerede til å gå runden for å kjøpe antrekk.

Det ender alltid opp med grining og krangel.

Saken er den at min datter har en relativt "vanskelig" kropp å kle fint.

Hun er 1,72 høy og bruker mellom 41-42 i sko.

Hun sliter litt med å holde styr på sine lemmer, og hun går på en måte som ser ut som hun skal "velte" over ende når som helst.

(Vi går til fysioterpeut og gjør diverse øvelser).

Dvs at det er tilnærmet umulig for henne å gå i høye hæler.

Så hva i all verden skal vi finne på av antrekk, som er fint, men samtidig behagelig å ha på seg?

Hun bruker voksenstr. M, noen ganger L pga av lengden.

Noen i samme båt?

Har dere noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, ville kanskje valgt et par pene, lavhelte sko, for det første.

Ikke fokuser på om hun virker klumsete eller lignende når dere kjøper penklær, i alle fall. La henne velge det HUN snes er fint - og støtt henne på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med høyhelte sko er vel ikke noe problem. :) Det finnes SÅ mange pene lave sko.. Både ballerina-stil og spisse og firkanta i tuppen og mer ovale.. Har sett MASSE. Hun har uansett høyden, så hun trenger ikke være redd for å subbe i kjolen. :)

Hvor klumsete hun er spiller jo heller ingen rolle i forhold til klesvalg. De har mye fint pentøy på Kappahl. Både short, skjørt, kjoler, bukser og topper. Kan du ikke sende med henne penger og en venninne da, eller blir med du og gjør det til en hyggelig shoppingstur. La henne velge og prøve, så kan venninna og du komme med synspunkter. Er sikker på at dere finnes noe hun liker og blir fin i. God tur på shopping. PS: Du burde gjøre det raskt, for til og med for en shoppingsguru som meg så begynner det å bli altfor folksomt allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med høyhelte sko er vel ikke noe problem. :) Det finnes SÅ mange pene lave sko.. Både ballerina-stil og spisse og firkanta i tuppen og mer ovale.. Har sett MASSE. Hun har uansett høyden, så hun trenger ikke være redd for å subbe i kjolen. :)

Hvor klumsete hun er spiller jo heller ingen rolle i forhold til klesvalg. De har mye fint pentøy på Kappahl. Både short, skjørt, kjoler, bukser og topper. Kan du ikke sende med henne penger og en venninne da, eller blir med du og gjør det til en hyggelig shoppingstur. La henne velge og prøve, så kan venninna og du komme med synspunkter. Er sikker på at dere finnes noe hun liker og blir fin i. God tur på shopping. PS: Du burde gjøre det raskt, for til og med for en shoppingsguru som meg så begynner det å bli altfor folksomt allerede.

Jeg får forsøke å sende henne avgårde alene først, sammen med en venninne. Så kan hun henge det av.

Kanskje det er bedre enn at jeg går sammen med henne, det pleier ikke være så vellykket.

Hun blir som regel pottesur, vil ikke, det var stygt, æsj osv osv.. Så ender det bare opp med at vi går uten å ha kjøpt noe.

Det vil kanskje være annerledes sammen med en venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

Jeg er over 1.80 og var høy da jeg var på den alderen også, det er ikke så gøy å være et hode over alle andre, så hun vil sikkert ha sko med lav hel eller flate sko, det finnes mye fint av dette i butikken nå, heldigvis:-)

Dersom hun plutselig skulle få lyst på ti cm stilettheler så fokuser på hvor vanskelig de er å gå støtt i &danse i, og at hun blir to hoder høyere en de andre istdet for å si at hun ser ut som en skiraff på isen i de.

Det finnes masse fine kjoler i butikkene nå, tror ikke det skal bli noe problem, kansje lurt å tenke praktisk og økonomisk og la det bli årets julekjole og ikke bare en engangsbruk kjole.

Det skal helst være mørke farget nå, sort, lilla, rød helst i kombinasjon med gull.

Finner dere bare kjedelige og enkle kjoler så er det ikke noe problem, la henne da heller velge ut billige acsessorier på h&m, glitter eller acsessorize. Øredobber, lange smykker, helst flere smykker på på en gang. Hårpynt, feks hårbøyle i gull, leopard eller lilla.

Cubus og vero moda har fine gull cardiganer hun kan ha over kjolen som ikke koster all verden, de kan hun også bruke på skolen over en svart pologenser etter nyttår.

Kronen på verket blir en ny lipgloss (h&m har til rundt 15 kroner om økonomien er stram) og en lys øyenskygge, avslutt selfølgelig mor og dattershoppingen med en is, husk å ta bilde av henne før hun drar på ballet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hvilket antrekk skal vi velge ?

Jeg er over 1.80 og var høy da jeg var på den alderen også, det er ikke så gøy å være et hode over alle andre, så hun vil sikkert ha sko med lav hel eller flate sko, det finnes mye fint av dette i butikken nå, heldigvis:-)

Dersom hun plutselig skulle få lyst på ti cm stilettheler så fokuser på hvor vanskelig de er å gå støtt i &danse i, og at hun blir to hoder høyere en de andre istdet for å si at hun ser ut som en skiraff på isen i de.

Det finnes masse fine kjoler i butikkene nå, tror ikke det skal bli noe problem, kansje lurt å tenke praktisk og økonomisk og la det bli årets julekjole og ikke bare en engangsbruk kjole.

Det skal helst være mørke farget nå, sort, lilla, rød helst i kombinasjon med gull.

Finner dere bare kjedelige og enkle kjoler så er det ikke noe problem, la henne da heller velge ut billige acsessorier på h&m, glitter eller acsessorize. Øredobber, lange smykker, helst flere smykker på på en gang. Hårpynt, feks hårbøyle i gull, leopard eller lilla.

Cubus og vero moda har fine gull cardiganer hun kan ha over kjolen som ikke koster all verden, de kan hun også bruke på skolen over en svart pologenser etter nyttår.

Kronen på verket blir en ny lipgloss (h&m har til rundt 15 kroner om økonomien er stram) og en lys øyenskygge, avslutt selfølgelig mor og dattershoppingen med en is, husk å ta bilde av henne før hun drar på ballet!

Tusen takk for gode tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...