Gå til innhold

Hvor mye tjener en sekretær?

fru Burlefot

Anbefalte innlegg

Omtrent hvor mye ligger en årslønn for en sekretær på?

Varierer lønnen med arbeidsoppgavene?

Håper noen kan gi meg en pekepinn, har fått tilbud om en jobb og vil helst vite sånn ca hva jeg kan forvente før jeg stiller til "forhandlingssamtalen" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss tjente i alle fall en av våre sekretærer i fjor 270.000,- - - men det er ikke Oslo.

Dette er heller ikke Oslo, men en annen storby - regner likevel med at lønnsnivået ligger noe under Oslo.

270 000 var i grunn bedre enn jeg fryktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er heller ikke Oslo, men en annen storby - regner likevel med at lønnsnivået ligger noe under Oslo.

Ja, det er ei lønn å leve av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på arbeidsoppgavene ja, og det kan være STORE variasjoner. Noen sekretærer har veldig selvstendige oppgaver med mye ansvar mens noen har rene rutinejobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på arbeidsoppgavene ja, og det kan være STORE variasjoner. Noen sekretærer har veldig selvstendige oppgaver med mye ansvar mens noen har rene rutinejobber.

Jobben det er snakk om her er med arbeidsoppgaver utover det jeg tenker på som "sekretæroppgaver" - blant annet var det snakk om å holde presentasjoner på tysk og engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ....med 22 års ansinitet

297500,- i staten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben det er snakk om her er med arbeidsoppgaver utover det jeg tenker på som "sekretæroppgaver" - blant annet var det snakk om å holde presentasjoner på tysk og engelsk.

Helt umulig å angi lønn ut i fra det du skriver. Har du en mulghet til å sjekke hva den som hadde jobben før tjente? Både jobbens innhold, kompetanse og ansiennitet vil være med på å bestemme lønna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer enormt. Alt mellom 250.000 og 350.000 er nok normalt. Men i sistnevnte lønnsområde har man nok mange års erfaring og mye selvstendige oppgaver & ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forskjellige arbeidsoppgaver

Jeg har en del sekretæroppgaver i min jobb, men også en del arbeidsoppgaver som en konsulent. Jeg har lønnstrinn 44 (327 200 i året) etter 2 års ansennitet på den arbeidsplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan ta et utgangspunkt i 270.000 - 300.000, men det varierer VELDIG i forhold til arbeidsoppgavene.

En venninne av meg er sekretær for direktøren i et meglerfirma, og hun tjener ca 600.000.....+ gode bonuser.

Men uten henne ville han vært "lost"...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kommunesekretær

Jeg er ansatt i kommunen, og har 293.000,-. Men jeg ligger nok på topp av sekretærene her fordi jeg har endel spesialkunnskap og -oppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen!

Jeg ser at lønnen varierer mye avhengig av arbeidsoppgaver og ansiennitet - så jeg får vel nesten bare se hva firmaet foreslår som lønn.

Det er foreløpig veldig uklart hva arbeidsoppgavene vil være, og det kompliserer selvsagt saken ytterligere at jeg er overkvalifisert for jobben. Jeg har hovedfag innenfor et område som på lengre sikt og med litt godvilje muligens kan være av interesse for firmaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...