Gjest data-idiot takker for svar på forhånd Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hva er best? Og hva med beskyttelse for barn som surfer på internett - har noen av dem det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pontiac Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Kjenner ikke McAfee, men vet at både Norton og Norman er ganske "tunge" programmer. Altså på den måten at de krever en del resurser av pc din. Selv har jeg prøvd en del gratisprogrammer samt N og N og har endt opp med AVG på alle maskinene i huset her. AVG og Avast er ganske skrytte programmer som funker bra med aut.oppdatteringer, mailscanning osv. Det finnes "filter" og jeg har prøvd å legge inn det her, men det var mer jobb enn hjelp for å si det sånn. Skrev du ordet "naken" så ble alle sider med ordet sperret, og greit at ordet "naken" kan være "gris" på noen sider, men det er også "uskyldig" på andre sider. Det endte opp med at dussinvis av sider jeg selv mente var greie ble sperret for ungen. Han hadde meget liten tilgang på internettsider. Jeg har i steden pratet med ungene her om retningslinjer på internett, skal de ha tilgang får de følge reglene. Jeg har også sagt at jeg har full tilgang til å sjekke hvor de har vært og ved overtramp blir internettmulighetene tatt fra dem (ikke vanskelig siden de begge kjører utvendig trådløst. Her fungerer det veldig bra. Og siden de har tilgang på internett hos venner også så føler jeg meg "tryggere" ved å lære dem normer for pc bruk enn bare å stenge tilgangen uten mer og og men. Men hver sin lyst, husker desverre ikke hvordan jeg fikk aktivert dette filteret. Kan gi deg beskjed siden om jeg husker og får en mulighet til å sjekke det ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GoodTimes Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Kjenner ikke McAfee, men vet at både Norton og Norman er ganske "tunge" programmer. Altså på den måten at de krever en del resurser av pc din. Selv har jeg prøvd en del gratisprogrammer samt N og N og har endt opp med AVG på alle maskinene i huset her. AVG og Avast er ganske skrytte programmer som funker bra med aut.oppdatteringer, mailscanning osv. Det finnes "filter" og jeg har prøvd å legge inn det her, men det var mer jobb enn hjelp for å si det sånn. Skrev du ordet "naken" så ble alle sider med ordet sperret, og greit at ordet "naken" kan være "gris" på noen sider, men det er også "uskyldig" på andre sider. Det endte opp med at dussinvis av sider jeg selv mente var greie ble sperret for ungen. Han hadde meget liten tilgang på internettsider. Jeg har i steden pratet med ungene her om retningslinjer på internett, skal de ha tilgang får de følge reglene. Jeg har også sagt at jeg har full tilgang til å sjekke hvor de har vært og ved overtramp blir internettmulighetene tatt fra dem (ikke vanskelig siden de begge kjører utvendig trådløst. Her fungerer det veldig bra. Og siden de har tilgang på internett hos venner også så føler jeg meg "tryggere" ved å lære dem normer for pc bruk enn bare å stenge tilgangen uten mer og og men. Men hver sin lyst, husker desverre ikke hvordan jeg fikk aktivert dette filteret. Kan gi deg beskjed siden om jeg husker og får en mulighet til å sjekke det ut. Dataeksperten min (var her i går og fixa laptoptasteproblemet mitt) skryter av McAfee, i alle fall for laptoper. Han sier det er et sikkert og godt program, som ikke tar opp så mye space på maskinen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg bruker Norton Internet Security og har gjort det i mange år. Kunne ikke tenke meg å velge noe annet. Men om det er best? Aner ikke, det er lenge sida jeg har vurdert andre. Men et jeg vet med sikkerhet at jeg ikke ville valgt er Norman, det herpa til alle nettsidene jeg besøker ofte, inklusive DOL. ikke fikk jeg opp "Pakk ut trådene" eller "100 nyeste", og ikke fikk jeg endra det heller. Norton krever litt kraft, men det kjører godt på alle maskiner jeg har vært med på å installere det på, og det begynner å bli noen etter hvert. Ikke alle av de er helt nye og up-to-date heller. McAfee er det ganske mange år sida jeg har prøvd. Hva som er best for deg kommer mye an på maskinen din sida det sikkert er store forskjeller i hvor mye kraft de forskjellige trekker ut av maskinen. Når det gjelder oppdateringer og slike ting så tror jeg forskjellene er ørsmå, de forskjellige firmaene samarbeider om virusdefinisjonene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.