Gå til innhold

Hvorfor så frekke?

Gjest Hårsår kanskje?

Anbefalte innlegg

Gjest Hårsår kanskje?

Jeg er sporadisk inne her på DOL, og reagerer på hvor frekk tone enkelte har i diskusjoner.

Enkelte får til svar at deres innlegg er svada.

Det kan så være at dere kjenner hverandre, men kan dere ikke da ta opp skittkastinga privat, istedet for å slenge dritt. Om en ikke syns om det andre skriver, er det ikke bedre å la være å svare enn å si at andres meninger er helt på jordet.

Er det flere som reagerer på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sier seg vel litt selv at når noen ikke har noe liv, men bare sitter her inne hele dagen, så er de rimelige bitre, og da blir det mye spydigheter og stygg prat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste mennesker elsker å slenge "drit" til andre/om andre, for kun å fremheve seg selv.

Og fy så dumme/teite de er de som ikke har samme meninger som en selv...og da må de uttrykke det...

Noen få klarer å akseptere at andre har andre meninger...

Folk peker til og med rundt seg og kommenterer andres klær og stil negativt....

Slik har det alltid vært..

Noen har noe "surt" å kommentere til alt...

Jeg sier ofte "Har du ikke noe positivt å si om den personen, så hold munnen igjen!"

Men dette gjelder ikke bare DOL, det gjelder over alt hvor man ferdes...

*Men angående DOL så har det vært mye "Troll" innom og ødelagt mye...

Stort sett er DOLere veldig positive :o)

Mange får god støtte og hjelp her inne.

Om mange er imot et innlegg og mener at personen bør gå inn i seg selv, så er det bare godt ment..

Noen ganger er det såå enkelt å kun se sine tanker rundt en sak, og da er det bra om andre kan hjelpe til å se at det mulig finnes andre sider og tanker i samme sak.

DOLere er ærlige og sier ofte ting på en forsiktig og fin måte, ordlegger seg godt, og om mulig, gir en god forklaring for hvorfor de mener noe annet.

Gir mange DOlere et motsatt råd av det trådstarter ønsker,og gir gode og samme råd, så burde jo trådstarter tenke seg om, mulig h*n har tenkt feil, og kan se en ny og bedre løsning på ting.

Men noen er flinke med personangrep her inne også, men det er heldigvis få :o)

Dem får vi bare svare positivt tilbake, eller bare overse :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt synes jeg ikke at det er så ille her inne. Men det er noen få som oppfører seg dumt og antagelig ikke skjønner selv hvor mye de driter seg ut.

Noen skriver skarpt, men jeg tror heller ikke at alle av disse ser det selv, i alle fall ikke hvor skarpe og uhøflige de kan være. Men de tåler svært sjeldent at noen er like skarpe tilbake.

De aller fleste her inne får du vite hva de mener, men på en ordentlig måte. Det er fort gjort å henge seg opp i det som er negativt og ikke alt som er positivt. 90 % av de som er her er jo koselig og høflige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes stort sett det er en god tone her.

Noen ganger spør man jo om litt vanskelige ting, og da kommer det ofte en del svar man kanskje ikke helt ønsker.

Tror folk generelt kan ha vanskelig for å sette seg inn i andres situasjon, og dømmer litt vel raskt.

Men når man spør om ting må man også tåle å få svar, så får vi heller sile ut det som er nyttig for oss:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det meste synes jeg tonen er helt grei her inne, med unntak av enkelte som kan ha problemer med å holde de nedlatende holdningene sine for seg selv.

Men som i RL - etter hvert merker man jo hvem som er OK og ikke, og kan dermed styre unna innlegg og tråder skrevet av nick man ikke har helt sansen for. Anonym drittkasting er noe annet, det er bare tåpelig og utrolig feigt.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda de viser seg fra tid til annen. Enkelte morgengretne kanskje? Hadde det vært mye mer sånt så hadde jeg byttet forum. Men stort sett så er det kjempetrivelig her :)

Jeg har nok også fått svar jeg kunne vært foruten, men man må også tenke at selv om svaret kan se frekt ut, så kan svaret være skrevet med et smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg. Jeg ser ikke hvorfor det er greit at "kjente" nick slenger dritt og unnskylder seg med at de gjør det overfor hverandre. Noe som ikke er tilfellet. Det er vanlig å bruke ord som svada, eller "glemte du å ta medisinene dine" når noen ikke liker innlegget.

Synes også tonen og stilen er en helt annen enn den var for mange år tilbake da jeg var først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosasokk

Mennesker er forskjellige og humøret er varierende hos et normalt menneske, vi er ikke roboter.

Dol avspeiler bare virkeligheten.

Jeg har fått frekke svar, men sikkert svart frekt selv også.

Tror kunstig snillisme på dol ville skape et kjedelig forum, det må være lov å si meninga si(inntil en viss grense).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at noen innlegg kan være litt krasse. Men mange setter på et lite vink ;) etter innlegget for å si i fra at de ikke mener det så ille.

Andre er noen store troll som gjør sitt beste for å skape ekle følelser - de må du bare ikke bry deg om.

Men de fleste her inne synes jeg er ganske koselige å diskutere med.

Men det kan jo hende at vi som er er ganske ofte er mer vant til måten det skrives på, og derfor ikke reagerer på samme måte???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hårsår kanskje?

Det kan være at noen innlegg kan være litt krasse. Men mange setter på et lite vink ;) etter innlegget for å si i fra at de ikke mener det så ille.

Andre er noen store troll som gjør sitt beste for å skape ekle følelser - de må du bare ikke bry deg om.

Men de fleste her inne synes jeg er ganske koselige å diskutere med.

Men det kan jo hende at vi som er er ganske ofte er mer vant til måten det skrives på, og derfor ikke reagerer på samme måte???

Tror nok at du er innne på noe når du sier at de som har vært på DOL lenge, ikke tar seg så nær av at enkelte innlegg kan være litt krasse.

Jeg må også få si at de fleste som er her inne svarer fint og har respekt for de andre. At ikke alle er enige med en er jo heller ikke noe poeng, når en starter, eller er med i diskusjoner, og syns det er fint med de som slenger på :) tegn, eller lignende, om de selv syns de har vært litt krasse.

Til slutt må jeg få si det at jeg syns de fleste er greie og trivelige her på DOL, og jeg har fått mange gode innspill og råd fra gode Dolere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok at du er innne på noe når du sier at de som har vært på DOL lenge, ikke tar seg så nær av at enkelte innlegg kan være litt krasse.

Jeg må også få si at de fleste som er her inne svarer fint og har respekt for de andre. At ikke alle er enige med en er jo heller ikke noe poeng, når en starter, eller er med i diskusjoner, og syns det er fint med de som slenger på :) tegn, eller lignende, om de selv syns de har vært litt krasse.

Til slutt må jeg få si det at jeg syns de fleste er greie og trivelige her på DOL, og jeg har fått mange gode innspill og råd fra gode Dolere.

Godt at du ikke synes alt er dumt her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...