Gå til innhold

Begynt på AD ETTER at depresjonen ga slipp


Gjest Student

Anbefalte innlegg

Gjest Student

HEI

Jeg har over noen år nå vært plaget med jevnlige depressive perioder.

Det er verst i vinterhalvåret.

Det som skjer er at vonde minner kommer opp igjen.

Disse er bearbeidet og jeg har nettopp spurt min psykolig om jeg trenger mer terapi, men nei. Nå trenger jeg mestre å leve med minnene.

Uansett; den siste depresjonen jeg hadde var veldig dyp. Jeg var på selvmordets rand.

Nå er depresjonen sluppet taket, og NÅ ønsker min psykolog å gi meg AD (Sipramil).

Hun mener det vil forebygge mot tilbakefall, samt hjelpe meg ta tak i de andre tingene jeg må ta tak i uten å bruke energi på negative, triste tanker.

Men er dette egentlig bare å "forskyve" et problem, eller går det an å jobbe effektivt med vanskligheter under medisinering?

Vil tablettene ha noen som helst effekt nå som depresjonen er over, og er det farlig å gå på dem så lenge jeg begynner på dem når jeg er "oppe" igjen?

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synest dette høres ut som et godt og klokt forslag.

Det er helt ufarlig og det vil kunne forebygge nye depresjoner som ellers sikkert vil komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...