Gå til innhold

Sovetabletter

ducksoup

Anbefalte innlegg

Psykologen anbefalte meg å få tak i sovetabletter pga dårlig søvn for tiden. Men det er laaaang ventetid hos fastlegen....hva gjør jeg i mellomtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vallergan

jeg vil tro du kan få sovemedisin med å ringe å be om en resept. Kanskje valergan, da de fleste leger er skeptiske til å skrive ut B-preparater. Iallefall uten time. Men valergan hjelper den. Du blir stup trett. Fastlegen min nekter å skrive ut noe som helst annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Du blir alltid spurt om hva det gjelder når du bestiller legetime. Forklar at du sliter med søvnproblemer NÅ, og at psykiateren din har sagt at du bør ta kontakt med fastlegen din NÅ. Si at du ikke har muligheten til å vente i lang tid, da dette sliter veldig på deg og at du ikke fungerer i hverdagen uten søvn.

Du kan jo si til dem at du trenger ikke noen time, bare en resept på en mild sovemedisin, og heller komme til samtale hos fastlegen på et senere tidspunkt, om han ønsker det. Men de fleste leger vil vel ikke gi slike resepter for første gang over telefon, så de vil nok ha deg inn en liten tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja, jeg burde vel egentlig ha stått litt mere på krava, men er nok ikke den som roper høyest dessverre. Håper bare jeg kommer meg greit gjennom helga...det er vel depresjonen som sliter og tærer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil tro du kan få sovemedisin med å ringe å be om en resept. Kanskje valergan, da de fleste leger er skeptiske til å skrive ut B-preparater. Iallefall uten time. Men valergan hjelper den. Du blir stup trett. Fastlegen min nekter å skrive ut noe som helst annet.

Du kan jo spørre om zopiklon. Mildt søvnfremkallende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lydia Nalen

Det fins helsekostprodukter som vallerina natt og camillete. De er milde så vidt jeg vet. Har ikke prøvd dem.

Min erfaring er at disse produktene kun har påvirkning på lommeboken din.

Søvnen gjør de ingen ting med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at disse produktene kun har påvirkning på lommeboken din.

Søvnen gjør de ingen ting med.

Nehei nei. Nei det var det eneste jeg kunne komme på som kunne prøves uten å ha kontakt med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...