Gjest pompell Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg trenger å lære å bare å "drite i ting"... Rett og slett ikke bry meg...for mye gjør meg så innigranskauen vondt! Noen tips om å rett og slett drite i ting? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Du må spørre deg selv: "hva er det verste som kan skje om jeg driter i det" -og om svaret er akseptalebelt - så drit i det. ,,,,og det er bare trening, trening, trening som skal til .) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Kun trening. I tillegg må du spørre deg om hvor viktig dette er. Forsøk å se ting i perspektiv, hva er viktig og ikke viktig, hva er det som virkelig betyr noe. Sett ting litt opp mot hverandre. Mye er irriterende men ikke så mye mer enn det. Ting du ikke trenger å henge deg opp i holder du deg unna. De som henger seg opp i bagateller har ofte hatt det for godt og kjenner ikke til hva som virkelig betyr noe i livet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snulletutten Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hadde ei venninne som vurderte sine "kriser" ved å spørre seg selv: "Hva har dette å si for det kinesiske jordbruk"? Hun kom jo alltid fram til "ingenting", slik bagatelliserte hun sine problemer. Og snipp snapp snute... Neida, dette var mest ment som humor, men jammen tror jeg ikke det ligger noe i det,sett som en metafor... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Ei venninne av meg har et fast uttrykk: Enten så går det bra - eller så går det over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Kun trening. I tillegg må du spørre deg om hvor viktig dette er. Forsøk å se ting i perspektiv, hva er viktig og ikke viktig, hva er det som virkelig betyr noe. Sett ting litt opp mot hverandre. Mye er irriterende men ikke så mye mer enn det. Ting du ikke trenger å henge deg opp i holder du deg unna. De som henger seg opp i bagateller har ofte hatt det for godt og kjenner ikke til hva som virkelig betyr noe i livet. Min erfaring er faktisk det motsatte. De som henger seg opp i bagateller er de som har opplevd mye vondt, slik at de etterhvert ikke klarer å skille mellom stort og lite, varselsystemene slår fullt ut på hver minste lille ting. Kanskje noe av det samme som at mennesker som har opplevd krig kan få sammenbrudd av en dør som smeller igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det stemmer nok Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Min erfaring er faktisk det motsatte. De som henger seg opp i bagateller er de som har opplevd mye vondt, slik at de etterhvert ikke klarer å skille mellom stort og lite, varselsystemene slår fullt ut på hver minste lille ting. Kanskje noe av det samme som at mennesker som har opplevd krig kan få sammenbrudd av en dør som smeller igjen. Ja, det er også min erfaring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Min erfaring er faktisk det motsatte. De som henger seg opp i bagateller er de som har opplevd mye vondt, slik at de etterhvert ikke klarer å skille mellom stort og lite, varselsystemene slår fullt ut på hver minste lille ting. Kanskje noe av det samme som at mennesker som har opplevd krig kan få sammenbrudd av en dør som smeller igjen. Kanskje, men jeg tror heller at begge teorier har noe for seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prompell Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Bare å drite, det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pompell Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Bare å drite, det Skjønte ikke noe jeg...før jeg så R`n i nicket =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pompell Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jo dere har rett i det at en skal bare tenke litt anneledes... Jeg må bare begynne å trene til jeg blir mega-go` i å "drite i ting". Tror nok hverdagen min kan bli litt bedre da =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjenner meg igjen Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg hadde ingen problemer med det før, men er blitt mer og mer sårbar de siste årene. Jeg tror nok det kan være tegn på depressive tendenser, og dårlig selvtillit..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Kun trening. I tillegg må du spørre deg om hvor viktig dette er. Forsøk å se ting i perspektiv, hva er viktig og ikke viktig, hva er det som virkelig betyr noe. Sett ting litt opp mot hverandre. Mye er irriterende men ikke så mye mer enn det. Ting du ikke trenger å henge deg opp i holder du deg unna. De som henger seg opp i bagateller har ofte hatt det for godt og kjenner ikke til hva som virkelig betyr noe i livet. Godt sagt, mrxx. Jeg er enig. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Du må trene på det, og så får du det mye lettere når du ikke henger deg opp i alle ting. Det er en treningssak. Spør deg selv om dette virkelig er noe å henge seg opp i eller å bry seg mye med, sannsynligvis er det ikke det. Hverdagen blir ganske slitsom når en henger seg opp i alle bagateller. Som regel får en ingenting igjen for det heller, så det lureste er nok å lære seg å kunne drite i ting av og til. .-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Du må spørre deg selv: "hva er det verste som kan skje om jeg driter i det" -og om svaret er akseptalebelt - så drit i det. ,,,,og det er bare trening, trening, trening som skal til .) "Du må spørre deg selv: "hva er det verste som kan skje om jeg driter i det" -og om svaret er akseptalebelt - så drit i det." Akkurat - det er nøkkelspørsmålet. Som regel finner en da ut at det ofte ikke er så farlig om en driter i det. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Ingen gode råd men det kommer faktisk med alderen. Og hvor god eller dårlig selvtillit du har og den kan du trene på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.