Gå til innhold

"Drite i ting"

Gjest pompell

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å lære å bare å "drite i ting"...

Rett og slett ikke bry meg...for mye gjør meg så innigranskauen vondt!

Noen tips om å rett og slett drite i ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må spørre deg selv: "hva er det verste som kan skje om jeg driter i det" -og om svaret er akseptalebelt - så drit i det.

,,,,og det er bare trening, trening, trening som skal til .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun trening.

I tillegg må du spørre deg om hvor viktig dette er. Forsøk å se ting i perspektiv, hva er viktig og ikke viktig, hva er det som virkelig betyr noe.

Sett ting litt opp mot hverandre. Mye er irriterende men ikke så mye mer enn det. Ting du ikke trenger å henge deg opp i holder du deg unna.

De som henger seg opp i bagateller har ofte hatt det for godt og kjenner ikke til hva som virkelig betyr noe i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snulletutten

Hadde ei venninne som vurderte sine "kriser" ved å spørre seg selv: "Hva har dette å si for det kinesiske jordbruk"? Hun kom jo alltid fram til "ingenting", slik bagatelliserte hun sine problemer. Og snipp snapp snute... Neida, dette var mest ment som humor, men jammen tror jeg ikke det ligger noe i det,sett som en metafor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun trening.

I tillegg må du spørre deg om hvor viktig dette er. Forsøk å se ting i perspektiv, hva er viktig og ikke viktig, hva er det som virkelig betyr noe.

Sett ting litt opp mot hverandre. Mye er irriterende men ikke så mye mer enn det. Ting du ikke trenger å henge deg opp i holder du deg unna.

De som henger seg opp i bagateller har ofte hatt det for godt og kjenner ikke til hva som virkelig betyr noe i livet.

Min erfaring er faktisk det motsatte. De som henger seg opp i bagateller er de som har opplevd mye vondt, slik at de etterhvert ikke klarer å skille mellom stort og lite, varselsystemene slår fullt ut på hver minste lille ting. Kanskje noe av det samme som at mennesker som har opplevd krig kan få sammenbrudd av en dør som smeller igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest det stemmer nok

Min erfaring er faktisk det motsatte. De som henger seg opp i bagateller er de som har opplevd mye vondt, slik at de etterhvert ikke klarer å skille mellom stort og lite, varselsystemene slår fullt ut på hver minste lille ting. Kanskje noe av det samme som at mennesker som har opplevd krig kan få sammenbrudd av en dør som smeller igjen.

Ja, det er også min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje, men jeg tror heller at begge teorier har noe for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo dere har rett i det at en skal bare tenke litt anneledes...

Jeg må bare begynne å trene til jeg blir mega-go` i å "drite i ting".

Tror nok hverdagen min kan bli litt bedre da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjenner meg igjen

Jeg hadde ingen problemer med det før, men er blitt mer og mer sårbar de siste årene. Jeg tror nok det kan være tegn på depressive tendenser, og dårlig selvtillit.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun trening.

Godt sagt, mrxx.

Jeg er enig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må trene på det, og så får du det mye lettere når du ikke henger deg opp i alle ting. Det er en treningssak.

Spør deg selv om dette virkelig er noe å henge seg opp i eller å bry seg mye med, sannsynligvis er det ikke det.

Hverdagen blir ganske slitsom når en henger seg opp i alle bagateller. Som regel får en ingenting igjen for det heller, så det lureste er nok å lære seg å kunne drite i ting av og til. .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spørre deg selv: "hva er det verste som kan skje om jeg driter i det" -og om svaret er akseptalebelt - så drit i det.

,,,,og det er bare trening, trening, trening som skal til .)

"Du må spørre deg selv: "hva er det verste som kan skje om jeg driter i det" -og om svaret er akseptalebelt - så drit i det."

Akkurat - det er nøkkelspørsmålet. Som regel finner en da ut at det ofte ikke er så farlig om en driter i det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...