Gå til innhold

Tvangsflytting


Gjest Janka

Anbefalte innlegg

Min mor har nå gått 1 år sykemeldt pga hjerteprob.

Hun skal nå inn til møte med trygdekontor, lege og fylkeslege for vurdering av videre ordning for henne. Slik det er i dag så er det vanskelig å bli uføretrygdet, m en hun kan ikke gå tilbake til den jobben hun hadde før sykdommen. Dette er en permanenet lidelse. Det som kanskje vil bli løsningen er omskolering eller at hun må ut i en annen jobb. Hun bor veldig usentralt og det er få jobbmuligheter som ikke er fysisk tunge. Det jeg lurer på er om det kan kreves at hun flytter på grunn av jobb. Hun er 52 år og har bodd fast på dette stedet i 33 år. Min far har hjerteproblemer og det er ikke aktuelt for min mor å flytte fra ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Attføring i form av flytting skal vurderes før man kan få uførepensjon, men dersom flytting byr på vesentlige helsemessige, familiemessige og økonomiske problemer, kan man lempe på dette kravet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...