Gå til innhold

Kan ikke bare være meg

Gjest mozella

Anbefalte innlegg

Vanskelig med jul og nyttår, Foreldrene mine er skilt. Samboers foreldre bor på en annen kant av landet. Vennene mine kommer hjem (hit) til jul og forventer (tror jeg?) at jeg også skal være her. Det gis iallefall uttrykk for at vi må møtes og spise og finne på ting sammen. Jeg føler meg dratt i alle retninger. Prøver å følge "annenhvert år-strategien", noe som innebærer at jula tilbringes med en av mine foreldre bare hvert 4. år, og som regel på nyttårsaften hos den motsatte..Forvirrende....Og når jeg da enten er her eller der eller ikke hjemme i det hele tatt, så blir det ikke så jeg får treffe vennene, noe som ikke gjør meg _så_ mye, men får litt dårlig samvittighet også. For når de kommer hjem i sommerferien, drar jo vi vekk på ferie, så jeg får ikke møtt dem da heller.

Kan ikke være bare jeg som har det sånn, få høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oki..da er det min tur..

Er fra vest, bor på østlandet. Foreldrene til X er skilt, og gjør "krav" på barnabarna hver sin jul. Mine foreldre gjør også "krav" på barnabarna, men bare annenhvert år, fordi min søster sin X må ha sine barn annenhvert år, og de årene han ikke har sine egne barn, så er min søster og mann med felles barn hos mine foreldre...da er det ikke plass til oss, for de bor på østlandet de også.... Fikk du med deg noe ?? *ler*

Jeg og X har avtalt å feire julene sammen, så lenge det ikke er andre parter med i bildet. Men mine foreldre er ikke begeistret for at han blir med oss til vestlandet...så hva gjør man ???

Jeg drar på hytta i julen...meg og barna...og så driter jeg i at alle synes jeg er vanskelig. Barna gleder seg, jeg gleder meg... X kommer ikke fordi han ikke har samvittighet til å feire uten sin mor, som er forbanna fordi jeg drar på hytta...

Blir den beste julen på mange år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var noen som virkelig er populær. Du kan gjerne nyte det litt, for det må være herlig å føle at familien vil bruke tid med dere!

Gubbens foreldre er skilt, og hans mor bor i sitt hjemland. Ikke kommer hun hit til jul, og ikke forventer hun at vi skal dit.

Svigerfar bor på tunet hos oss, og de siste årene har han reist til sin andre sønn for å feire jul. I år skal han forøvrig være hjemme, men han er ikke selskapelig av seg. Regner med å se han til middagen juleaften.

Mine foreldre og besteforeldre bor etpar timers kjøring fra oss. Det å be dem på besøk er som å banne i kirka. De kommer helst ikke i det hele tatt iløpet av julen.

pga at 1. juledag alltid har blitt feiret hos mine besteforeldre, er det umulig for oss å reise til mine foreldre å feire julen. Er avhengig av ferger, som ikke går juleaftens kveld og hele 1. juledag så vi blir nødt å overnatte.

Mine besteforeldre er ikke unge lengre, og har hverken helse eller kapasitet til å ta imot så mange gjester. (har tre barn), det blir for mye styr, uavhengig av om vi lager maten og styrer med oppvask o.l.

Så julen for meg er en følelsesmessig enorm nedtur. All julesteming er borte. Da andre samles for å feire julen, så sitter vi alene. Jeg prøver å lage en flott jul, og masse julestemning til barna, men innvendig er jeg rimelig "grøtete og sår."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre er døde, og broren min også.

Så vi feirer julen hjemme, vanligvis. Mulig at svigerforeldre kommer, det vet vi ikke ennå. Men det er koselig det.

Likevel savner jeg mine egne, særlig i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...