Gjest bilrot Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Er det mulig å finne ut hvem en bil er registrert på nå i helgen?? Solgte bil 5.10 og i dag får vi inkassovarsel på en bot fått 20.10.... Herregud, skulle ikke den bilen vært regget på kjøper da? Vi har jo sagt opp forsikring og alt, så nå får jeg litt panikk vedrørende hvem bilen står på. Vi fikk penger kontant og en kjøpskontrakt med kjøpers underskrift. Resten skulle kjøper ordne. Men om bilen nå er på veien og fortsatt regget på oss, uten forsikring, ja da sitter vi fint i det, tenker jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sheba Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Den skulle vært omregistrert da... om du har solgt bilen og kan fremvise kontrakt vil det muligens gå, men vet ikke sikkert.. håper det ordner seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en som også har solgt bil Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 På vognkortet er det en del som skal sendes inn ved eierskifte. Det står der at selger selv skal sende det inn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bilrot Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 På vognkortet er det en del som skal sendes inn ved eierskifte. Det står der at selger selv skal sende det inn. Ja, det er nettopp det jeg har forstått også - men samboeren min overlot alt i god tro til kjøper - som for øvrig nesten daglig har annonse i lokalavisa om at han kjøper eldre biler - vi trodde jo at det var seriøst. Håpet å få sjekket om bilen fortsatt er registrert på oss, før vi går videre. Lenge å vente til mandag nå, kjenner jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Ja, det er nettopp det jeg har forstått også - men samboeren min overlot alt i god tro til kjøper - som for øvrig nesten daglig har annonse i lokalavisa om at han kjøper eldre biler - vi trodde jo at det var seriøst. Håpet å få sjekket om bilen fortsatt er registrert på oss, før vi går videre. Lenge å vente til mandag nå, kjenner jeg... Wow, det er jo ikke uten grunn at det står uthevet at det er selgers ansvar. Det er jo i overkant idiotisk å la kjøper få det ansvaret. Kan dere ikke ringe kjøper nå i helga og spørre hva som har skjedd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest toya-1 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Dette har skjedd meg en gang også. Dagen etter at jeg hadde solgt bilen var det en parkeringsbot på bilen, som jeg fikk tilsendt. Jeg hadde også den gangen for ca. 12-15 år siden stolt på den som kjøpte bilen at de skulle levere omregistrering. Men det hadde de ikke gjort. Så jeg måtte gå til kemneren i Oslo med parkeringsbota og salgskontrakta på bilen. Da ordnet det seg. Men etter dette har jeg aldri turt å stole på et menneske som jeg f.eks. selger bilen min til. Det er så mange kjeltringer ute, at dette må man ordne opp i selv. Selger må selv levere den delen som er på vognkortet til biltilsynet. Så det ordner seg sikkert, men håper du har lært noe av dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morsk Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Er det snakk om ei parkeringsbot siden dere ikke har sett noe til dette før? I og med at dere ikke har fulgt reglene ved eierskifte ville jeg ha betalt den, og tatt krangelen med den nye eieren som en egen prosess. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Ja, det er nettopp det jeg har forstått også - men samboeren min overlot alt i god tro til kjøper - som for øvrig nesten daglig har annonse i lokalavisa om at han kjøper eldre biler - vi trodde jo at det var seriøst. Håpet å få sjekket om bilen fortsatt er registrert på oss, før vi går videre. Lenge å vente til mandag nå, kjenner jeg... Doh! -som for øvrig nesten daglig har annonse i lokalavisa om at han kjøper eldre biler- Trodde dere at dere solgte bilen til en person med fetish for gamle biler? Han kjøper for å selge, og han har ingen intensjon om å omregistere bilen før den blir solgt videre. Verden vil bedras! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.