Gå til innhold

sjokoladesaus

Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på is med hjemmelaget sjokoladesaus ikveld, men hver gang jeg lager sjokoladesaus så stivner den på isen, og det vil jeg ikke at den skal gjøre. Hvordan lager dere sjokoladesaus? Jeg har pleid å bare smelte sjokolade og ha i fløte. Hjelper det hvis jeg bruker kokesjokolade? Mener å ha prøvd det også men at det fortsatt stivnet. Hmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er en god variant....nemlig å lag en pakke med sjokoladepudding...altså en sånn liten pakke...litt mindre vann/melk oppi som det står på oppskrift...kok opp...hell den over isen...herlig...smaker varm sjokoladepudding/saus på vanlije is :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en god variant....nemlig å lag en pakke med sjokoladepudding...altså en sånn liten pakke...litt mindre vann/melk oppi som det står på oppskrift...kok opp...hell den over isen...herlig...smaker varm sjokoladepudding/saus på vanlije is :-)

Hmm jeg er ikke noe spesielt glad i sjokoladepudding så jeg er ikke helt sikker på om det vil falle i smak her. Men takk for tipset likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sunnie1365380407

Hmm jeg er ikke noe spesielt glad i sjokoladepudding så jeg er ikke helt sikker på om det vil falle i smak her. Men takk for tipset likevel :-)

Jeg pleier å blande kokesjokolade og smør...mmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vår favoritt!

Ta en pakke vaniljesaus og lag den etter oppskriften på pakken. Når den koker opp hiver du en plate kokesjokolade oppi!! Nam!

Den stivner ikke,blir bare litt tykkere.

Kan anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...