Gå til innhold

Hvorfor tar 15min grøtris 30 min å bli ferdig?

amber sun

Anbefalte innlegg

Et egentlig ubetydelig spørsmål, men hvorfor stemmer aldri tidene på pakken på f eks grøtris?

15 min grøtris, javel. Etter 15 minutter er riskornene fortsatt småharde, og melken er ganske flytende rundt.

kanskje noen liker grøten sånn, men skal ikke grøt være grøt og ikke riskorn med melk rundt?

Bare for å ha det sagt, det gjør ikke meg noe om jeg har gryta på kokeplata en halvtime altså, men de kunne da godt ha skrevet på en litt riktigere tid.

;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den der grøten sluttet jeg å kjøpe, for den var jo langt fra ferdig etter 15 min. Jeg kjøpte til og med en ny pakke for å sjekke om det ble samme resultat. Og det ble det! Nå holder jeg meg til den sorten som skal koke fra 40 min til 1 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Princess Peach

Det er det samme med 6 minutters spagetti. Prøv 20 min så kanskje...

5-minutters makaroni må iallfall koke i 10 minutter hvis den ikke skal være hard. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en sak for Tv2 hjelper deg. :-)

Det er upraktisk med feil tilberedningstider. Hvis du kjøper produktet for første gang, og skal lage mat, så er 15-20 minutter forsinkelse ganske irriterende mye.

Jeg kjøpte en ovn som skulle prestere 1500 watt, men den ga bare 1500 watt halvparten av tida siden den slo av og på automatisk hver 5. minutt uansett hvor kaldt det var. Da det ble virkelig kaldt ute, måtte jeg ha to ovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt spørsmål - som jeg selvfølgelig ikke har svaret på :o)

Men har du prøvd Fjordland risgrøt? Den er veldig god synes alle her hos meg, og varmes i mikro'n på 3 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål - som jeg selvfølgelig ikke har svaret på :o)

Men har du prøvd Fjordland risgrøt? Den er veldig god synes alle her hos meg, og varmes i mikro'n på 3 minutter.

Nei, den har jeg ikke prøvd. Den er sikkert mye dyrere...men sikkert god og. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

For ikke å snakke om ertestuing på pose. De koketidene stemmer ALDRI!

Du kan jo servere grøten som sånn gammeldags melkesuppe, riktignok med litt harde korn.

30 minutters Toro-grøt tar faktisk bare 30 minutter, mener jeg å huske. Du kan jo gå over til den - tar ikke noe korter tid, men koketidsangivelsen er i alle fall noenlunde rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...