stråle Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg er en jente på 33 år. For tre år siden fikk jeg astma, eller anstrengelsesastma. Jeg blir tett i brystet å får vansker med pusten ved fysiske anstrengelser, og hoste. Også ved kulde. Kan også bli tett av å flire mye. De siste to ukene har jeg fått hoste, med mye slim i lungene. Dette gjør også at jeg blir mye plaget av astmaen. Skal ingenting til før jeg blir tungpustet. Gå opp trappen til annen etasje. Støvsuge. Jeg har fått ventoline diskus(lilla) for å bruke som forebygging. Skal taes morgen å kveld. Å Den blåe discusn hvis jeg blir tett. Gjerne taes ti min. før jeg tar den lilla. Det jeg lurer på er: Har i løpet av de siste to ukene hatt et par episoder da jeg har gått opp trapper. Har blitt tungpustet å har fått panikk, følt at jeg holdt på å kveles. Har da prøvd å roe meg ned ved å konsentrere meg med å puste rett. Rolig inn å ut, puste dypt. Har heldigvis vært alene ved disse to episodene. Etter ei stund, vet ikke helt hvor lenge, men noen minutter , har panikken gått over. Takk og pris. Grusom opplevelse. Men disse to opplevelsene har ikke vært helt sånn som tidligere når jeg har fått astmaanfall. Da har det tatt adskillig lengre tid før anfallet har gått over, og mye hoste. Hva er det som gjør dette? Jeg går jo rundt og er livredd for å oppleve dette igjæn. Huff 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/255702-astma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.