astridny Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hei. Det er på tide å sende inn papiret der det står hva min sønn skal hete. Men så ble vi litt usikre på dette da. Han skal ha mitt barndomsnavn i navnet sitt,altså han heter Nils,olsen(som er mitt etternavn) og min manns etternavn som er da Pettersen. Men skal Olsen stå som mellomnavn eller skal olsen stå som etternavn foran pettersen? Håper at det skjønte hva jeg mente. På forhånd tusen takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunnie1365380407 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hvis Navnet hans skal være Nils Olsen Pettersen, så skal Pettersen stå som Etternavn og Olsen som mellomnavn:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caloni Makaroni Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 "Pettersen, Nils Olsen" Olsen skulle stått foran Pettersen bare dersom dere hadde valgt å skrive det med bindestrek. Altså skal "Nils Olsen-Pettersen" stå som "Olsen-Pettersen, Nils". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caloni Makaroni Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Leste litt nøyere nå, men svaret blir dette samme omtrent. Olsen blir mellomnavn. Poenget er at man ha bare ett etternavn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flystripa Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Fornavn: Nils, Mellomnavn: Olsen, Etternavn: Pettersen Eller Fornavn: Nils, Etternavn: Olsen-Pettersen (Må være bindestrek) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fineline Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hva bruker du selv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Er begge -sennavn? Eller var det bare eksempel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
red Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Vi lagde et nytt etternavn til ungen da vi begge har skjeldne navn som ingen ville bytte. Vi kunne tatt det ene som mellomnavn, men slo sammen begge med bindestrek. Da er det et helt etternavn som må tas med i alle sammenhenger Stakkars unge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Olsen skal stå som mellomnavn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kitty Cat 82 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Leste litt nøyere nå, men svaret blir dette samme omtrent. Olsen blir mellomnavn. Poenget er at man ha bare ett etternavn. Men kan en ha flere mellomnavn? Ikke to "fornavn" og to "etternavn", men ett fornavn, to mellomnavn og ett etternavn? F.eks. Kari Knudsen Olsen Skogheim? Går det an? Jeg har et slektsnavn til mellomnavn, og dersom jeg blir gift, har jeg ikke lyst til å gå bort i fra hverkan mellomnavnet mitt eller etternavnet mitt, men på en måte bare tilføye ett til etternavn på rekka! (litt rar jeg...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Men kan en ha flere mellomnavn? Ikke to "fornavn" og to "etternavn", men ett fornavn, to mellomnavn og ett etternavn? F.eks. Kari Knudsen Olsen Skogheim? Går det an? Jeg har et slektsnavn til mellomnavn, og dersom jeg blir gift, har jeg ikke lyst til å gå bort i fra hverkan mellomnavnet mitt eller etternavnet mitt, men på en måte bare tilføye ett til etternavn på rekka! (litt rar jeg...) Jepp, det går an. Man kan ha så mange fornavn man vil ha, og man kan ha så mange mellomnavn man vil ha. Da skriver man disse i riktig rekkefølge i et eventuelt skjema. Kari Hansen Knudsen Olsen: Etternavn: Olsen Fornavn: Kari Mellomnavn: Hansen Knudsen Eller: Olsen, Kari Hansen Knudsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.