Gå til innhold

Miljøfartsgrense på Ring 3 i Oslo

fuji1365380447

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Nå er det innført miljøfartssgrense på 60 (vanligvis 80) på Ring 3 i Oslo, og slik jeg forstår så er det for å begrense svevestøv om vinteren.

Men det er INGEN som overholder denne fartsgrensen. Man føler seg som en gammel pensjonist dersom man kjører i 60!

Faktisk så ligget trafikken som vanlig i nesten 90!

Får man like mye i bot som en "vanlig" 60 km grense dersom man kjører like fort som resten av trafikken? Jeg syntes faktisk at det er vanskelig å holde grenser slik det er i praksis.

Hvis "alle" kjører like fort, hva skjer da hvis politiet har fartskontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Caloni Makaroni

Om alle kjører for fort, så huker politiet tak i alle de har kapasitet til. Jeg hørte de uttale seg en gang om at det er så mange som bryter fartsgrensene at de blir nødt til å overse en del, og heller konsentrere seg om verstingene.

En fartsgrense er en fartsgrense. Om de har fartskontroll i 60-sonen (som det jo er nå), så vil bøtene blir deretter. Det er neppe noen "vinterfartsrabatt" ute og går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de skilt som til enhver tid som står der det håndheves ut i fra.

Over 90 km/t vil da normalt gi grunlag for anmeldelse (altså ikke forenklet forelegg) og beslag av førerkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rart du har erfart at "ingen" overholder dette. Jeg opplever det motsatte, jeg. Det går veeeeldig sakte på ring 3 retning vest.

Men slik jeg forstår er det bare en retning farten er senket? Er det riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rart du har erfart at "ingen" overholder dette. Jeg opplever det motsatte, jeg. Det går veeeeldig sakte på ring 3 retning vest.

Men slik jeg forstår er det bare en retning farten er senket? Er det riktig?

Nei det er 60 km/h fra Radiumhospitalet begge veier til og fra Ullevål i hvert fall.

Bare tull hele greia spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er 60 km/h fra Radiumhospitalet begge veier til og fra Ullevål i hvert fall.

Bare tull hele greia spør du meg.

Hm... Jeg så skiltene på den strekningen vestover, men ikke østover. Men du har sikkert rett. Det er mer logisk!

På den andre siden er det vel en dråpe i havet for miljøets beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... Jeg så skiltene på den strekningen vestover, men ikke østover. Men du har sikkert rett. Det er mer logisk!

På den andre siden er det vel en dråpe i havet for miljøets beste.

Ja. og hvorfor skal de som bor ved ring 3 være så priviligerte å slippe eksos i forhold til oss som bor nærmere e18? Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt hva du mener. Kjører en del der selv, og det er svært få som holder fartsgrensen på 60 der.

Det som overrasker meg er at det er så mange som kjører i minst 80. Det er nesten så man skulle tro at de kjører på "gammel vane".

Men jeg tipper at politiet om ikke lenge vil gjennomføre noen fartskontroller, for her er det "mye å hente".....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...