mia 8 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg er gravid i uke 23+1 har hatt kynnere sikkert i halvannen mnd....merker de tar litt på nå.altså de kommer oftere,men det som er litt rart er at de kommer også når jeg ligger å står..har lest kynnere ikke skal komme når du ligger å slapper av ..men jeg har hatt mye kynnere når jeg ligger å slapper av..er det andre som også har mye kynnere fordi om en ligger å slapper av.? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg hadde også kynnere som kom når som helst, hvile eller stress. Jeg har født tre barn. Første i uke 36, andre i uke 35 og tredje i uke 37. Ta det opp med jordmor på neste kontroll. Er det lenge til kontrollen, så ringer du henne. Kanskje det kan være greit med en sykemelding? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjolahopp Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg hadde også kynnere som kom når som helst, hvile eller stress. Jeg har født tre barn. Første i uke 36, andre i uke 35 og tredje i uke 37. Ta det opp med jordmor på neste kontroll. Er det lenge til kontrollen, så ringer du henne. Kanskje det kan være greit med en sykemelding? Hvordan kjennes kynnere ut?? Skjønner jeg at det er det jeg har, dersom jeg opplever det? Jeg er ca 27 uker på vei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hvordan kjennes kynnere ut?? Skjønner jeg at det er det jeg har, dersom jeg opplever det? Jeg er ca 27 uker på vei. Kynnere er det som kalles Braxton-Hicks- contractions på engelsk. Det kan kalles øvelsesrier. Livmor trekker seg sammen og magen blir hard. Stort sett gjør det ikke vondt, og det går ofte over når man legger seg ned. Noen har ingen i hele svangerskapet, mens andre har mange. Kynnerene kan bli litt vonde og nesten kjennes ut som skikkelige rier. Er man i tvil, så bør man ta kontakt med lege/jordmor/føden slik at de kan sjekke om livmorhalsen blir påvirket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vordende 3-barns mamma Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hvordan kjennes kynnere ut?? Skjønner jeg at det er det jeg har, dersom jeg opplever det? Jeg er ca 27 uker på vei. har hørt at kynnere ikke dukker opp i første svangerskap, kun når man har født før. selv hadde jeg en del kynnere i sv.skap nr.2, og masse kynnere nå i nr.3. magen blir knallhard, jeg må sitte i ro til det går over, og det føles et visst press nedover. er i uke 31. så lenge det ikke går over til regelmessige sammentrekninger er det ingen fare, har min lege sagt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.