isfolketsdatter Skrevet 23. april 2001 Del Skrevet 23. april 2001 Hei jeg er ei jente på snart 24 år. For ca. 5 år siden fikk jeg diagnosen PCO. Har aldri fått menstruasjon "av meg selv", kun i forbindelse med p-pille og provera. Har forsøkt med clomivid/pergotime uten å få eggløsning. Var til lapraskopi for ca. 1,5-2 år siden. Fikk én normal menstruasjon et par måneder etter dette ( 2 mnd. etter en pergotime kur). Nå for ca. 2,5 måneder siden fikk jeg spor blødninger. Det var rosa/brunt, og veldig liten mengde. Innimellom kom noe friskt blod på toalett papiret, men bare i små mengder (liten mengde= 1 teskje fjerde hver time..) Jeg regnet ut at dersom dette var menstruasjon, så skulle jeg få det igjen etter 28 dager... det kom ingenting. Men etter 34 dager DA kom det!! Men det var også den samme "rare" blødningen. Jeg kan nevne at første gangen varte "mensen" i 3,5 dag, neste gang i 5 dager. Kan dette være ordentlige menstruasjoner?? Jeg har hørt at man ofte får slike "rare" blødninger dersom man ikke har eggeløsning. Vil man ha rikelige mens-blødninger når man har hatt eggeløsning, eller fins det ingen "regel" som sier det? Har hatt barneønske lenge, men har nå begynt å studere. Bør jeg bruke prevensjon? Eller tror du det er usansynlig at jeg har hatt eggeløsning? Takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. april 2001 Del Skrevet 23. april 2001 Hvis du med 'ordentlig' menstruasjon mener blødning etter en eggløsning, så kan det være tilfelle med den som kom etter 34 dager, men man vet aldri. Det finnes ikke regel om blødninger med eller uten eggløsning, men har det ikke vært eggløsning vil blødningen vanligvis komme forsinket og kan være langvarig og til dels rikelig, men det kommer helt an på hvilke hormoner kvinnen produserer. Hvis du ikke ønsker å bli gravid, synes jeg du skal bruke p-pille for å få regelmessige blødninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.