Gå til innhold

trenger hjelp til å forstå!!

Gjest baby?jatakk

Anbefalte innlegg

Gjest baby?jatakk

hei! forrige mnd skrev jeg inn hit fordi brystene var blitt ømme så utrolig tidlig.. men etter mye tenking og regning fant jeg ut at min syklus var åp 26 dager istedenfor 28 og at jeg derfor ikke kunne være gravid. denne mnd prøvde jeg å få det til å klaffe med el, men hvis egget ikke blir befruktet før etter 7-9 dager etter el, hvorfor blir da brystene mine ømme etter 3-4 dager etter el??

og er det at brystene ble ømme denne mnd også, et sikkert tegn på at jeg ikke er gravid? (er litt annerledes denne gangen, mer ømme og brystvortene er kanskje verst..)

er 7dpo i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angela1365380318

Mulig jeg ikke skjønte innlegett ditt helt, men hos mange jenter blir brystene utrolig ømme en gang i blandt, uten at man er gravid. Det skjer med meg og veninnene mine, hos meg kan det skje fra andre uken etter mens og utover, altså før, under og etter eggløsningen. Prøver ikke å bli gravid og går på p-pillen så det kan jo ha litt å si kansje.

Men ømme bryster er normalt for jenter som ikke er gravide også, fordi om det kan være et syntom på graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby?jatakk

Mulig jeg ikke skjønte innlegett ditt helt, men hos mange jenter blir brystene utrolig ømme en gang i blandt, uten at man er gravid. Det skjer med meg og veninnene mine, hos meg kan det skje fra andre uken etter mens og utover, altså før, under og etter eggløsningen. Prøver ikke å bli gravid og går på p-pillen så det kan jo ha litt å si kansje.

Men ømme bryster er normalt for jenter som ikke er gravide også, fordi om det kan være et syntom på graviditet.

det jeg mente var om jeg kunne være gravid selv om brystene ble ømme slik som de gjorde forrige mens.. om det er et tegn på at jeg ikke har blitt gravid denne gangen heller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg mente var om jeg kunne være gravid selv om brystene ble ømme slik som de gjorde forrige mens.. om det er et tegn på at jeg ikke har blitt gravid denne gangen heller??

Smetter inn et lite svar, jeg. Jeg pleier å få ømme brystvorter rett etter eggløsning. Det fikk jeg forige gang også, men gravid er jeg:) Så det trenger ikke å bety at du ikke er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby?jatakk

Egget kan ikkje bli befrukta 7-9 dagar etter eggløysing, for så lenge lever ikkje egget.

nei, det var feil. det jeg har lest er at egget ikke fester seg før etter 7-9 dager og at symptomer ikke kan oppstå før dette.. vet ikke om det stemmer, men har hørt det??..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baby?jatakk

Smetter inn et lite svar, jeg. Jeg pleier å få ømme brystvorter rett etter eggløsning. Det fikk jeg forige gang også, men gravid er jeg:) Så det trenger ikke å bety at du ikke er gravid!

oi, gratulerer så mye! det er fantastiske nyheter.. håper jeg snart kan få en sånn nyhet og..!!!!!!!

men det du sier er at selv om brystene mine er ømme slik de pleier å være (egentlig ikke pleier.. de begynte å bli ømme veldig tidlig forrige periode..) så kan jeg være gravid?? har aldri hatt ømme brystvorter før, så det er nytt denne mnd, men ble helt overbevist om at det hadde slått feil denne gangen også da jeg merket at brystene ble ømme.. får bare krysse fingrene jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det betyr ikke at du ikke er gravid. :)

Lykke til, håper du får det som du ønsker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det var feil. det jeg har lest er at egget ikke fester seg før etter 7-9 dager og at symptomer ikke kan oppstå før dette.. vet ikke om det stemmer, men har hørt det??..

Ahhh ok, ja det stemmer jo at egget treng tid til å feste seg :-)

Det med symptoma stemmer også med det eg har lest, og det er forsåvidt det absolutt mest logiske, men det er så mange som meiner å oppleve andre ting at eg ikkje vil seie imot det, derimot kan det nok vere ein del psykologisk betinga også.

Einaste gongen eg "følte på meg" at eg var gravid så tidleg som etter ei veke, var første gongen. Da var eg budd på førehand og kunne ha lagt merke til alle moglege ting eg ellers ikkje ville tenkt over dersom eg hadde kjent det same på same tid i menssyklusen utan å vere gravid (eller vite om det). Og da var vi allikevel antakeleg kome fram til implantasjon, sant.

Så om det realistisk sett *er* mogleg eller ei, det er ikkje godt å seie. Som sagt, det foreløpige vitenskaplege svaret er vel "nei", mens mange anekdoter vil seie i det minste "tja".

Lykke til uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, gratulerer så mye! det er fantastiske nyheter.. håper jeg snart kan få en sånn nyhet og..!!!!!!!

men det du sier er at selv om brystene mine er ømme slik de pleier å være (egentlig ikke pleier.. de begynte å bli ømme veldig tidlig forrige periode..) så kan jeg være gravid?? har aldri hatt ømme brystvorter før, så det er nytt denne mnd, men ble helt overbevist om at det hadde slått feil denne gangen også da jeg merket at brystene ble ømme.. får bare krysse fingrene jeg da..

Tusen takk:)

Da har du skjønt meg riktig, ja. Håper virkelig det klaffer for dere denne gangen, jeg vet litt om å gå og ønske seg barn uten å få det til. Vi prøvde i et og et halvt år før jeg endelig ble gravid nå, så plutselig en dag...;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby?jatakk

Tusen takk:)

Da har du skjønt meg riktig, ja. Håper virkelig det klaffer for dere denne gangen, jeg vet litt om å gå og ønske seg barn uten å få det til. Vi prøvde i et og et halvt år før jeg endelig ble gravid nå, så plutselig en dag...;)

Lykke til!

ja, håper også at det funker. har ikke prøvd så lenge, men vil likevel gjerne få oppleve et lite mirakel.. så vi får bare vente og se hvordan det går. ikke noe annet å gjøre... dessverre.. tusen takk for svar ihvertfall.. var allerede begynt å gi opp jeg, og bare vente på neste pp.. men da får jeg håpe litt til etter å ha fått dette svaret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, håper også at det funker. har ikke prøvd så lenge, men vil likevel gjerne få oppleve et lite mirakel.. så vi får bare vente og se hvordan det går. ikke noe annet å gjøre... dessverre.. tusen takk for svar ihvertfall.. var allerede begynt å gi opp jeg, og bare vente på neste pp.. men da får jeg håpe litt til etter å ha fått dette svaret:)

Kan du ikke si fra hvordan det går/gikk, da? Håper du er på tjukka;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby?jatakk

det skal jeg gjøre.. TR skal komme på lørdag eller søndag, så blir spennende å se.. men har mine tvil.. det har jeg alltid.. har alltid hatt en følelse av å ikke kunne bli gravid.. får håpe jeg tar feil!! for jeg ønsker det virkelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det skal jeg gjøre.. TR skal komme på lørdag eller søndag, så blir spennende å se.. men har mine tvil.. det har jeg alltid.. har alltid hatt en følelse av å ikke kunne bli gravid.. får håpe jeg tar feil!! for jeg ønsker det virkelig!!

Eg var no også sikker på at eg heller ikkje kunne få barn (av div årsakar) før eg gifta meg, men tvert imot... her har ikkje naturen latt ein sjanse gå frå seg, skal eg seie, så aldri sei aldri. Ønsker deg lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby?jatakk

Eg var no også sikker på at eg heller ikkje kunne få barn (av div årsakar) før eg gifta meg, men tvert imot... her har ikkje naturen latt ein sjanse gå frå seg, skal eg seie, så aldri sei aldri. Ønsker deg lykke til!!!!

det er vel sikkert bare oppe i hodet mitt at reproduksjonen ikke helt fungerer, men etter noen år m kun hopp av i svingen metode, så er det på tide å virkelig forsøke, men da komme jo tvilen om at jeg kanskje aldri vil få oppleve det fordi det ennå ikke har hendt.. og det er en fæl følelse.. men sånn er det sikkert for alle som er førstegangsprøvere..

uansett.. tusen takk for at du svarer meg og forteller at jeg ikke er alene.. det er godt å vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby?jatakk

tre dager før mensen skulle komme.. ikke gravid:(.. så håpet har vels sluknet for denne gang..

men heldigvis får en flere sjanser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tre dager før mensen skulle komme.. ikke gravid:(.. så håpet har vels sluknet for denne gang..

men heldigvis får en flere sjanser..

Huff, det var trist. Men som du selv sier, det kommer nye sjanser. Ikke gi opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...