Gjest Voksen student i nød Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Situasjonen er at jeg er fulltidsstudent i praksis. Er både småbarnsmor og tenåringsmor. Begge deler er like utfordrende. Er sliten og klarer ikke helt å gjøre det jeg skal for tiden. Har samboer som også styrer med sitt. Vi har lite og ingen nettverk. Hvordan klare å gjøre alt en bør? Skal både følge opp ungene, samt skrive en fagoppgave på 25 sider som skal leveres 15 desember. Dette på bakgrunn av praksis jeg nå er i. Går 3. året på høgskole. De to foregående årene har jeg kommet meg gjennom, men nå stopper det opp. Hjelp meg til en oppmuntring, slik at jeg blir ferdig. Tips tas i mot met takk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest this is a signature Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Det går så bra, så.. Helt vanlig å miste litt piffen når vi går mot mørkere tider.. Tips: Trim/gå tur..Det hjelper på.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tottlå Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg er selv student på 3. og siste året nå.... Kjenner også at jeg mister piffen nå når det går mot mørkere tider. I tilegg føler jeg et ekstra press til å prestere bra, siden det er siste året på skolen. Jeg har laget meg små avtaler med meg selv. Jeg leser pensum mens jeg er på skolen. Sitter kanskje igjen 1 time og leser hver dag. Utrollig hvor effektiv du er den ene timen. Jeg har akuratt vært ute i praksis selv. Da var det ekstra kav å lese pensum.... Jeg tok meg den rettigheten at dersom det var rolig på avdelingen, hvor jeg var, en dag satte jeg meg ned for og lese pensum. På denne måte gir jeg meg LOV til å slappe av og bruke tiden til familie og venner når jeg er hjemme!!! STÅ PÅ. IKKE GI DEG!!! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hei. Jeg er også småbarnsmor. Alle tre er små (3,5,6). Det er tungt og utfordrende, skjønner godt at du blir sliten! Du får prøve å tenke på hvor nært du er målet, du er kommet veldig langt! Jeg studerer på første året nå, og det blir nok noen tøffe tak av og til. Du må prøve å bruke litt tid på deg selv innimellom.Om det så er bare en dusj alene med låst dør. Ren luksus for en travel småbarnsmor. Lykke til, dette klarer du flott! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hei du flinke unge mor Vær stolt av det du har gjort. Helt fantastisk! Jeg vet ikke hva barnets far driver med i hverdagen, men jeg vil foreslå at dere tar annenhver dag/ettermiddag med ansvar for småtten/studier. Da får dere begge gjort noe av arbeidet deres jevnt og trutt. Går det for mange dager uten at noe blir gjort, så har det lett for å bli press og dårlig samvittighet. Og alt føles tungt og leit. Litt hver dag altså, med litt kjæreste, litt barn og litt studier. Teamarbeid vet du 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Det skal nok gå bra, skal du se Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg syns du skulle sette av fast tid til å jobbe _litt_ hver dag nå frem mot leveringsfrist. Sett opp små frister så det ikke blir så overveldende, og legg arbeidet fra deg når du har gjort det du skal for dagen. Det hjalp meg mye da jeg skrev min hovedfagsoppgave. Jobbe litt _hver_ dag, og unngå skippertak, det sliter deg helt ut om du har mye annet på siden. Lykke til, husk at du er kjempeflink allerede som klarer alt dette! Det skal nok gå, og tenk så deilig det blir når du kan slappe litt mer av over julen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest masterstudenten Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg kan oppmuntre deg med at jeg har det verre enn deg Hvis du synes det er noen trøst, da...Skal skrive 5 oppgaver på 15 - 20 sider frem til 14. desember - og den første skal leveres på torsdag, og jeg har slitt skikkelig med å få struktur på den. ... Er også mamma og student. Synes faktisk det er enklere enn å være mamma i full jobb, mye mer fleksibelt. Du klarer det her, vet du! Helt sikker på det! Og det gjør jeg også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 "Trøste" skulle jeg gjerne gjort, du får trøste deg med at du ikke er alene om å ha det sånn. Er midt oppi eksamenslesing, nokså ufokusert og lei, og føler at jeg blir "spist levende" av omgivelsene, unger, mann, hus, økonomi, og nå er det jammen snart jul også. Skulle helst ha vært fem personer, slik at alle ble fornøyd. Jeg får til stadighet råd om å "tenke på meg selv litt" og "unne deg noe" - HAH - . (Det er jo for svingende slike råd _jeg_ pleier å gi andre...) Tror det er lurt å sette seg små mål, delmål, og krysse av etter hvert. *trøsteklem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Det er tøft nok å være småbarnsmor og tenåringsmor om du ikke skal studere på heltid i tillegg. Men når har du kommet deg i gjennom de to første årene og jaggu skal du klare det siste også:-) Du får se på dette som et brød du skal spise. Det nytter ikke å stappe i seg hele brødet på en gang, du må først dele det opp i passende skiver, så skal du ta en liten bit og tygge det i deg og svelge. Før du vet ordet av det så har du spist hele brødet:-) Gjør det samme med skoleoppgavene dine. Tenk at du i kveld skal skrive to sider på oppgaven din. De andre sidene tenker du ikke så mye på ennå. I morgen tar du to sider til osv. Plutselig er oppgaven din ferdig. Lykke til, dette klare du:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.