Gjest jeppsk Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 har trukket ene visdomstanna nede (eller...operert ), og skal ta den andre nede på onsdag... vet dere om det er mulig å få noe dekket? og evt hvor mye?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sheba Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Det tror jeg er veldig vanskelig om ikke umulig... Tror du må dokumentere at f.eks medikamenter eller sykdom direkte har påvirket skaden for og få noe som helst. Tannlege og behandling er latterlig dyrt, håper det snart kommer en endring her:) men for all del synes jeg du skal prøve, det skader jo ikke og undersøke om muligheten er der.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Dette står det hos Nav: http://www.nav.no/page?id=372 Jeg har fått dekket tannlegebehandling. Man må ha veldige gode grunner, dokumentere at f.eks medisiner har tæret på tennene. Dokumentere hvorfor det evnt er lenge siden du sist var hos tannlegen. Altså, du må ha en grunn for at du skal få igjen noe, etter som jeg forstår reglene. Jeg hadde lege erlæringer som var nøye beskrivendes, både på sykdom, medisiner og hvorfor jeg ikke hadde vært hos tannlegen på noen år. Der er en liten åpning om du har dårlig økonomi, klippet fra Nav (nesten nederst på siden i linken): "Sosialtjenestens dekning av tannbehandling Dersom økonomiske forhold er hovedbegrunnelsen for å søke støtte, må du søke sosialkontoret. Du behøver ikke være mottaker av sosialhjelp for å kunne søke støtte til tannbehandling." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeppsk Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Dette står det hos Nav: http://www.nav.no/page?id=372 Jeg har fått dekket tannlegebehandling. Man må ha veldige gode grunner, dokumentere at f.eks medisiner har tæret på tennene. Dokumentere hvorfor det evnt er lenge siden du sist var hos tannlegen. Altså, du må ha en grunn for at du skal få igjen noe, etter som jeg forstår reglene. Jeg hadde lege erlæringer som var nøye beskrivendes, både på sykdom, medisiner og hvorfor jeg ikke hadde vært hos tannlegen på noen år. Der er en liten åpning om du har dårlig økonomi, klippet fra Nav (nesten nederst på siden i linken): "Sosialtjenestens dekning av tannbehandling Dersom økonomiske forhold er hovedbegrunnelsen for å søke støtte, må du søke sosialkontoret. Du behøver ikke være mottaker av sosialhjelp for å kunne søke støtte til tannbehandling." kan det hjelpe at jeg er under 20?? dumme visdomstenner.. er da faen ikke min feil at de ikke vil la meg være i fred 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 kan det hjelpe at jeg er under 20?? dumme visdomstenner.. er da faen ikke min feil at de ikke vil la meg være i fred Trodde de under 20 år bare betate 25% av regningen? Var ihvertfall slik før.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 kan det hjelpe at jeg er under 20?? dumme visdomstenner.. er da faen ikke min feil at de ikke vil la meg være i fred Det vet jeg ikke. Kanskje om du kan dokumentere at du har veldig dårlig økonomi, om du har det? Har tatt 3 visdomstenner selv, har 1 igjen som må ut med tid og stunder. Du kan jo ta kontakt med sosialkontoret og henvise til det som stod på Nav sine sider. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistera Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Vel dette fortalte ei på trygdekontoret til meg da jeg var under behandling på søknad om dekking av tenner. Man kan faktisk søke om dekking av visdomstenner, for når de må trekkes så blir dette sett på som et kirurgisk inngrep, og går derfor under folketrygda... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.