Gå til innhold

utskraping?

moonchild

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utskrapning kan bli gjort etter abort. Hvis det blir igjen rester. Hvordan det foregår vet jeg ikke rent medisinsk, men vedkommende får full narkose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved ufrivillig abort etter ca uke 6 kan det sitte igjen svangerskapsprodukter i livmoren som kan forårsake infeksjon - dette kan da fjernes ved en utskrapning. Man får full narkose, livmormunnen utvides litt og man suger ut restene fra livmoren. På samme måte kan man avbryte svangerskap med frivillig abort før uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved ufrivillig abort etter ca uke 6 kan det sitte igjen svangerskapsprodukter i livmoren som kan forårsake infeksjon - dette kan da fjernes ved en utskrapning. Man får full narkose, livmormunnen utvides litt og man suger ut restene fra livmoren. På samme måte kan man avbryte svangerskap med frivillig abort før uke 12.

tusen takk for svar

men lurer på om det finnes andre grunner til utskraping enn svangerskap / abort?

gjelder en spesiell sak, men kan ikke si så mye mer, men betyr utrolig mye om noe kan svare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar

men lurer på om det finnes andre grunner til utskraping enn svangerskap / abort?

gjelder en spesiell sak, men kan ikke si så mye mer, men betyr utrolig mye om noe kan svare

Svangerskapsrelaterte svulster kan også være en årsak til utskrapning - men dette er da i forbindelse med en antatt graviditet. (F.eks morkakesvulst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapsrelaterte svulster kan også være en årsak til utskrapning - men dette er da i forbindelse med en antatt graviditet. (F.eks morkakesvulst)

takk for svar

jeg lurer vel egentlig på...om noen har vært utsatt for grov voldtekt og må ha en utskraping, hva kan være grunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for svar

jeg lurer vel egentlig på...om noen har vært utsatt for grov voldtekt og må ha en utskraping, hva kan være grunnen?

Da ville jeg tro det dreier seg om en graviditet antagelig som følge av overgrepet.

Du får støtte opp om denne personen så godt du kan. Hun trenger nok det nå.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en utskraping kan være mye: provosert abort, ufrivillig abort, store menstruasjonsblødninger og flere underlivsplager...

etter en voldtekt ville jeg tro det behøves mer støtte og forståelse uten spørsmål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg tro det dreier seg om en graviditet antagelig som følge av overgrepet.

Du får støtte opp om denne personen så godt du kan. Hun trenger nok det nå.

:-)

tusen takk for svar

er litt komplisert hele greia, jeg kjenner ikke vedkommede, vet ikke om hun fortsatt lever. dvs...fant noen brev, etter min egen overgriper, et brev fra en annen av hans ofre, og det satte i gang en del spm hos meg. hva kan han ha gjort som gjorde at hun trengte en utskraping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...