moonchild Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hvordan foregår en utskraping? Hva kan være grunner til en utskraping? Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Utskrapning kan bli gjort etter abort. Hvis det blir igjen rester. Hvordan det foregår vet jeg ikke rent medisinsk, men vedkommende får full narkose. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
citygirl Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Ved ufrivillig abort etter ca uke 6 kan det sitte igjen svangerskapsprodukter i livmoren som kan forårsake infeksjon - dette kan da fjernes ved en utskrapning. Man får full narkose, livmormunnen utvides litt og man suger ut restene fra livmoren. På samme måte kan man avbryte svangerskap med frivillig abort før uke 12. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moonchild Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Ved ufrivillig abort etter ca uke 6 kan det sitte igjen svangerskapsprodukter i livmoren som kan forårsake infeksjon - dette kan da fjernes ved en utskrapning. Man får full narkose, livmormunnen utvides litt og man suger ut restene fra livmoren. På samme måte kan man avbryte svangerskap med frivillig abort før uke 12. tusen takk for svar men lurer på om det finnes andre grunner til utskraping enn svangerskap / abort? gjelder en spesiell sak, men kan ikke si så mye mer, men betyr utrolig mye om noe kan svare 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
citygirl Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 tusen takk for svar men lurer på om det finnes andre grunner til utskraping enn svangerskap / abort? gjelder en spesiell sak, men kan ikke si så mye mer, men betyr utrolig mye om noe kan svare Svangerskapsrelaterte svulster kan også være en årsak til utskrapning - men dette er da i forbindelse med en antatt graviditet. (F.eks morkakesvulst) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moonchild Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Svangerskapsrelaterte svulster kan også være en årsak til utskrapning - men dette er da i forbindelse med en antatt graviditet. (F.eks morkakesvulst) takk for svar jeg lurer vel egentlig på...om noen har vært utsatt for grov voldtekt og må ha en utskraping, hva kan være grunnen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
citygirl Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 takk for svar jeg lurer vel egentlig på...om noen har vært utsatt for grov voldtekt og må ha en utskraping, hva kan være grunnen? Da ville jeg tro det dreier seg om en graviditet antagelig som følge av overgrepet. Du får støtte opp om denne personen så godt du kan. Hun trenger nok det nå. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sheba Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 en utskraping kan være mye: provosert abort, ufrivillig abort, store menstruasjonsblødninger og flere underlivsplager... etter en voldtekt ville jeg tro det behøves mer støtte og forståelse uten spørsmål:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moonchild Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Da ville jeg tro det dreier seg om en graviditet antagelig som følge av overgrepet. Du får støtte opp om denne personen så godt du kan. Hun trenger nok det nå. :-) tusen takk for svar er litt komplisert hele greia, jeg kjenner ikke vedkommede, vet ikke om hun fortsatt lever. dvs...fant noen brev, etter min egen overgriper, et brev fra en annen av hans ofre, og det satte i gang en del spm hos meg. hva kan han ha gjort som gjorde at hun trengte en utskraping? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.