Gå til innhold

Nye panelovner lukter svidd

Gjest måtte fornye

Anbefalte innlegg

Gjest måtte fornye

Jeg har kjøpt meg 2 nye panelovner i det siste, begge av typen Adax V10 som jeg har montert i stua. Det stod i bruksanvisningen at det de første minuttene skulle komme en del røyk fra dem, og det gjorde det så ettertrykkelig at jeg fikk testet røykvarsleren i gangen med det samme!

Har satt ovnene på 20 grader. Men hver gang jeg har fått inn litt frisk luft (det holder at jeg har sluppet inn katten utenfra), så lukter det skikkelig svidd fra ovnene. Skal det virkelig lukte så mye fra nye panelovner? Det skal jo ikke være noe støv i dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Caloni Makaroni

Litt svidd lukt må man vel regne med, det er vel litt støv/midler fra produksjon som skal "svies" bort. Men røykutvikling så brannvarslerne går? Det høres veldig suspekt ut. Jeg ville ikke brukt ovnene mer før jeg har pratet med forhandleren.

"Svidd lukt i noen minutter" er ikke det samme som "evakuering av nabohusene pga innkjøring av nye panelovner" ;)

Men jeg ville altså forhørt meg, dette kan umulig være riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uvanlig at det lukter svidd og ryker litt. Det kan være et lite fettlag på elementene som må svis av først.

Det hørtes ut som om det ryker mer enn vanlig av dine. Men det er ikke så farlig hvis du har dem under oppsyn i starten, så kan du vurdere om du bør ta kontakt med leverandrøren hvis det ikke gir seg.

Men jeg vil anta at dette gir seg om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...