Gjest Martea Skrevet 23. april 2001 Del Skrevet 23. april 2001 Hei! Vi har bestilt tur til Thailand (Bankok, Phuket, Koh Samui, Phi Phi) i høst. Skal være borte i 3 uker. Prøver å bli gravide nå, men er det trygt å reise da? Vi skal ta vaksinene nå, før jeg eventuelt blir gravid. Hvis jeg blir gravid, så regner jeg med å være 2-3 mnd på vei når vi drar. Hadde det vært "tryggere" å være over 3 mnd på vei når man drar? Eller har ikke det noe å si? Er litt usikre om vi må ta malariatabletter, vet ikke helt hvor malariasonene er. Håper noen kan gi oss noen svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niels Erik Landmark, Lege Skrevet 25. april 2001 Del Skrevet 25. april 2001 For å ta malariaen først.Skal du oppholde deg langs kysten og i byer er det ingen farer,man trenger da ikke forebyggende behandling.Alle vaksiner bør tas før du blir gravid og dette gjelder basisvaksinene difteri polio og stivkrampe hvis disse ikke er tatt siste 10 år.Videre vaksine mot hepatitt A.Jeg tror jeg ville ventet til barnet var kommet.Noen direkte kontraindikasjoner er det ikke men er du 2-3 mndr på vei, tror jeg du ville ha betydelig mer igjen for oppholdet til etter fødselen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Martea Skrevet 25. april 2001 Del Skrevet 25. april 2001 For å ta malariaen først.Skal du oppholde deg langs kysten og i byer er det ingen farer,man trenger da ikke forebyggende behandling.Alle vaksiner bør tas før du blir gravid og dette gjelder basisvaksinene difteri polio og stivkrampe hvis disse ikke er tatt siste 10 år.Videre vaksine mot hepatitt A.Jeg tror jeg ville ventet til barnet var kommet.Noen direkte kontraindikasjoner er det ikke men er du 2-3 mndr på vei, tror jeg du ville ha betydelig mer igjen for oppholdet til etter fødselen. Takk for svaret! : ) Jeg er enig at set beste hadde vært å vente til barnet er født, men da blir det jo mange år til! Man kan ikke dra dit med en baby. Dette er litt av et dilemma, barnet har vært planlagt lenge. Men reisa kom nå. Det passer visst aldri å få barn..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marisa Skrevet 9. mai 2001 Del Skrevet 9. mai 2001 Takk for svaret! : ) Jeg er enig at set beste hadde vært å vente til barnet er født, men da blir det jo mange år til! Man kan ikke dra dit med en baby. Dette er litt av et dilemma, barnet har vært planlagt lenge. Men reisa kom nå. Det passer visst aldri å få barn..... Er det en risiko for å miste barnet p.g.a bakterier i mat og vann når jeg reiser til Phuket i Thailand 3 måneder på vei? Kan jeg ta vaksiner når jeg er gravid? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannet Skrevet 9. mai 2001 Del Skrevet 9. mai 2001 Er det en risiko for å miste barnet p.g.a bakterier i mat og vann når jeg reiser til Phuket i Thailand 3 måneder på vei? Kan jeg ta vaksiner når jeg er gravid? Nei, du skal ikke ta vaksiner når du er gravid. Med vanlige forhåndsregler når det gjelder normal hygiene og mathygiene tror jeg ikke det er noe problem å reise. Jeg ville dratt. Var der i fjor, før jeg ble gravdi, og forholdene er ganske gode. Hold deg til de rensligste plassene.:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannet Skrevet 9. mai 2001 Del Skrevet 9. mai 2001 Jeg ville dratt, men en ting til. Jeg har ikke hatt betenkeligheter med å tatt med barn til Thailand. Når jeg var der i fjor var det flere barnefamilier på flyet. Selvfølgelig blir reisen lang, men da er det bedre at barna er små enn kanskje 2 år og oppover. Forholdene var renslig (Phuket), men de sklal visst være litt værre i Bankok. Men med vanlige forhåndsregler når det gjelder hygiene, mathygiene så er nok ikke problemet større enn noen annen plass. Malariatabletter skal man visstnok ikke ta i svangerskapet(!?). Vi fikk beskjed om at vi ikke trengte vaksiner så lenge vi ikke skulle i bushen eller nord i landet. Jeg var ikke gravid da, men er det nå.Jeg ville reist.:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.