Gå til innhold

Har eg spiseforstyrrelser


Gjest Erten

Anbefalte innlegg

Heisann, eg er ein gutt på 19 år, er 1.83 høg, og vekten ligger på sånn ca 70 kg. eg er tynn, vet eg... men det er noen som maser på meg om at eg er for tynn, og må ete mer.. og at eg har anoreksi... eg eter regelmessige måltid, og eg eter meg mett.. men det er kansje ikkje dei "største" måltidene... følgende er ein gjennomsnittsdag:

- Eg har niste med meg på jobb, der eter eg ca 6-8 brødskiver.. frokost kl 9, og lunsj 11.30, til middag eter eg gjennomsnittleg 2 poteter og tilsvarende med det vi har til middag, og til kvelds ett par, tre brødskiver..

er dette lite? er 70 kg lite på 1.83 cm.. osv?? sliter eg med noen spiseforstyrrelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg høres det ikke ut som noen sf i det hele tatt, men jeg er ingen ekspert. Synes 6-8 brødskiver er ganske mye, eller sikkert noramlt for en gutt på din alder. Du er kanskje litt tynn, men jeg synes ikke du virker for tynn. Dessuten tror jeg ikke man kan kalle det noen sf før du har problemer med den maten du spiser. Håper uansett at du har det bra! Kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Erten! I utgangspunktet ser det ut som om du antagligvis spiser nok mengde mat. Likevel kan jeg ikke fra denne korte beskrivelsen svare deg om du sliter med en spiseforstyrrelse. Spiseforstyrrelse er en psykisk sykdom og en blir overopptatt av tanker og følelser knyttet til mat, vekt, kropp og utseende. Veldig mange som sliter med en spiseforstyrrelse har vanskelig for selv å se, skjønne, forstå at de har et problem. Det er ofte foreldre, venner, andre som først reagerer. Jeg vil råde deg til å snakke mer med en du har tillit til slik at du eventuelt ikke overser en spiseforstyrrelse som du kanskje trenger hjelp for- selv om ditt innlegg kan tyde på som nevt at mengden mat er ok. Lykke til, fint at du lurer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...