keinstein Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Jeg skal lage en kalender og er usikker på om månefaser er nødvendig å føre opp. Hva brukes den opplysningen til? 0 Siter
morsan Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Lurt hvis du er Doktor Lupus og lurer på om det er på tide å ta miksturen din. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. november 2006 Forfatter Skrevet 28. november 2006 Lurt hvis du er Doktor Lupus og lurer på om det er på tide å ta miksturen din. Åsså varulvene da. Gravide skulle visst ikke la fullmånen skinne på seg. For overtroiske? Neida. Høyvann og lavvann kanskje? Om fisken biter? 0 Siter
Gjest Lille postbud Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Åsså varulvene da. Gravide skulle visst ikke la fullmånen skinne på seg. For overtroiske? Neida. Høyvann og lavvann kanskje? Om fisken biter? Du har fått post. 0 Siter
Gjest våknet tidlig i dag Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Ja for meg så...... 0 Siter
Osiris Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg bruker månefasene. kjekt å vite hvorfor jeg plutselig får trang til å stå ute og hyle. Men sånn helt seriøst så liker jeg at en kalender inneholder månefaser, og for meg er det faktisk avgjørende om jeg skal kjøpe en kalender eller almanakk 0 Siter
Katt-ja Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg liker å finne ut når det er fullmåne ;-) 0 Siter
Gjest nissebrus Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg liker å finne ut når det er fullmåne ;-) Noe spesiell grunn til dette? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Noe spesiell grunn til dette? Tja, liker fullmåne med lyse netter,- og da er det ok å kunne finne ut om de snart er der eller om det er lenge til f.eks. Ikke sånn at jeg sjekker det stadig vekk,- men en gang iblant. Særlig hvis jeg skal på ferie. 0 Siter
keinstein Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Jeg bruker månefasene. kjekt å vite hvorfor jeg plutselig får trang til å stå ute og hyle. Men sånn helt seriøst så liker jeg at en kalender inneholder månefaser, og for meg er det faktisk avgjørende om jeg skal kjøpe en kalender eller almanakk Hva betyr månefaser for deg? Hvilken innvirkning har de på hverdagen din? 0 Siter
keinstein Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Ja for meg så...... Hva trenger -du- dem til? Glomma: "Etter fullmåne er det en god bett-periode som varer 2 til 3 dager etter fullmåne. Så synker intensiteten på bett-perioden til et minimum. Det dårlige bettet varer ca den siste tredjeparten av månefasen. Den beste tida er før månen har kommet opp på himmelen. Etter nymåne er det en enda bedre bett-periode som varer fra tre til fem dager. Så synker intensiteten på bett-perioden til et minimum. Det dårlige bettet varer ca den siste tredjeparten av månefasen." Det er litt vanskelig å dokumentere. 0 Siter
Gjest Fia Fromage Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg får alltid mensen ved fullmåne, så for meg er det nyttig. Pluss at jeg går på pubquiz, og der spør de av og til om "hvilken dato var det fullmåne sist" ol. 0 Siter
keinstein Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Jeg får alltid mensen ved fullmåne, så for meg er det nyttig. Pluss at jeg går på pubquiz, og der spør de av og til om "hvilken dato var det fullmåne sist" ol. Alltid mensen ved fullmåne? Hvor vanlig er det? Tidligere har ingen funnet noen beviselig større sammenheng i dette eller andre myter om fullmåne. F eks er det ikke flere episoder på psykiatriske avdelinger rundt om ved fullmåne. 0 Siter
Gjest moonsong Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Alltid mensen ved fullmåne? Hvor vanlig er det? Tidligere har ingen funnet noen beviselig større sammenheng i dette eller andre myter om fullmåne. F eks er det ikke flere episoder på psykiatriske avdelinger rundt om ved fullmåne. http://www.forskning.no/Artikler/2005/november/1130414001.21 Du har rett som alltid ) 0 Siter
Osiris Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Hva betyr månefaser for deg? Hvilken innvirkning har de på hverdagen din? Jeg er heks og bruker månefasene aktivt. SKal jeg potte om en plante eller så eller starte på ett eller annet prosjekt så gjør jeg omtrent aldri det når månen står i ne. Venter på nymånen til det. Så jeg sjekker månefasene for mange av mine gjøremål. Til og med brødbaking. 0 Siter
Gjest Fia Fromage Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Alltid mensen ved fullmåne? Hvor vanlig er det? Tidligere har ingen funnet noen beviselig større sammenheng i dette eller andre myter om fullmåne. F eks er det ikke flere episoder på psykiatriske avdelinger rundt om ved fullmåne. Det er ingen myte da!"Tidligere har ingen funnet støtte i dette osv.. hva babler du om? Jeg har 28 dagers syklus, månen har 28-dagers syklus. Ikke noe rart i det. Jeg går ut fra at blant de med 28-dagers syklus (som er det aller mest vanlige) får vel ca en tjueåttendedel mensen på samme dag som meg? Jeg mener ikke at det skulle være noe mystisk, men du spurte hva JEG bruker opplysninger om månefase til, og jeg vet at når det går mot fullmåne kan jeg forvente mensen. Jeg vet da utmerket godt at ikke alle andre kvinner får mensen på samme dag. 0 Siter
Gjest Fia Fromage Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Det er ingen myte da!"Tidligere har ingen funnet støtte i dette osv.. hva babler du om? Jeg har 28 dagers syklus, månen har 28-dagers syklus. Ikke noe rart i det. Jeg går ut fra at blant de med 28-dagers syklus (som er det aller mest vanlige) får vel ca en tjueåttendedel mensen på samme dag som meg? Jeg mener ikke at det skulle være noe mystisk, men du spurte hva JEG bruker opplysninger om månefase til, og jeg vet at når det går mot fullmåne kan jeg forvente mensen. Jeg vet da utmerket godt at ikke alle andre kvinner får mensen på samme dag. Presisering: jeg mener ikke at det er en sammenheng med mensen og månen. Det er bare tilfeldigvis slik for meg. Jeg tror ikke månen har noen påvirkningskraft på noe vis, det er bare tilfeldigvis to 28 dagers sykluser, en for meg og en for månen. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg bruker månefasene. kjekt å vite hvorfor jeg plutselig får trang til å stå ute og hyle. Men sånn helt seriøst så liker jeg at en kalender inneholder månefaser, og for meg er det faktisk avgjørende om jeg skal kjøpe en kalender eller almanakk Kan jeg spørre om hva som er fullmåne på kalenderen, den hvite eller den svarte sirkelen? Har aldri skjønt dette. 0 Siter
Gjest moonsong Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Kan jeg spørre om hva som er fullmåne på kalenderen, den hvite eller den svarte sirkelen? Har aldri skjønt dette. Den hvite; vakre blondine. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Den hvite; vakre blondine. Ok, takk skal du ha. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.