nyte livet Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Lurte på om det var mange der ute som har hatt noen erfaring med psykisk syke foreldre. Om de erfaringene en har hatt på godt og vondt har gjort en sterkere eller svakere her i livet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nikkilill Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 jeg har da vokst opp med skilte foreldre, og vært hos min far annenhver helg. noe som har vært et helvete slit. han lider av angst og deperisjoner, og, ja hva skal jeg si, kontrollfrik. har alltid fått høre det fra han at han var skuffet over meg, resten av familien var skuffet over meg, og det kunne jeg få høre bare jeg svarte feil på et spørsmål, eller hvis jeg ville ut og leke, vi fant aldri på noe sammen, han tok meg med til sine kamerater, plasserte meg å en stol der jeg måtte sitte musestille i et par timer, og prøvde jeg og si noe, var han skuffet over meg, eller hans venner ble skuffet over meg, noe som igjen førte til at jeg ikke turte å gjøre noe som helst når jeg var hos han, ennå så lider jeg av dårlig samvittighet og selvtilitt, 20 år senere. min far og jeg har enda ikke noe god kontakt, men vi prøver å ta igjen det vi har mistet. noe som ikke er lett, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyte livet Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 jeg har da vokst opp med skilte foreldre, og vært hos min far annenhver helg. noe som har vært et helvete slit. han lider av angst og deperisjoner, og, ja hva skal jeg si, kontrollfrik. har alltid fått høre det fra han at han var skuffet over meg, resten av familien var skuffet over meg, og det kunne jeg få høre bare jeg svarte feil på et spørsmål, eller hvis jeg ville ut og leke, vi fant aldri på noe sammen, han tok meg med til sine kamerater, plasserte meg å en stol der jeg måtte sitte musestille i et par timer, og prøvde jeg og si noe, var han skuffet over meg, eller hans venner ble skuffet over meg, noe som igjen førte til at jeg ikke turte å gjøre noe som helst når jeg var hos han, ennå så lider jeg av dårlig samvittighet og selvtilitt, 20 år senere. min far og jeg har enda ikke noe god kontakt, men vi prøver å ta igjen det vi har mistet. noe som ikke er lett, Slike ting er jo ikke lett.en vet jo nesten ikke hvordan en skal være over for sine foreldre noen ganger.Å jeg syns det er synd at de har påført oss så dårlig selvbilde å et bilde av familie liv som ikke er riktig.Å jeg vet litt om det jeg også. Har hatt en veldig psykisk syk mor i 22 år og det er sant som du sier at det har vært et helvetes slit.Har opplevd nesten alt med henne fra fine barndoms dager til dager hun har prøvd å ta livet sitt med overdose med piller.Den ene innlegelsen etter den andre.Hun har gråt å vært lei seg i så mange år for sin egen ødelagte barndom at hun ikke har merket at hun har ødelagt barndomen til sine egene barn. Men ting kan bli bedre å forandre seg til noe godt vet jeg.Hun har blitt mye bedre de siste 3 årene og innsett hvor ille det har vært.Å vi er åpene å ærlige med hverandre . det hjelper. Det har gjort livet mye lettere. Ting kan forandre seg så lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sitrius Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg for min del har fått mange plager i forbindelse med selvtillit som jeg tror har mye med dette å gjøre. Men samtidig tror jeg også at dette på en måte har gjort meg sterkere. Jeg tror, iallefall selv, at jeg takler situasjoner bedre enn hvis jeg hadde vært disse erfaringene foruten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en som spekulerer Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Slike ting er jo ikke lett.en vet jo nesten ikke hvordan en skal være over for sine foreldre noen ganger.Å jeg syns det er synd at de har påført oss så dårlig selvbilde å et bilde av familie liv som ikke er riktig.Å jeg vet litt om det jeg også. Har hatt en veldig psykisk syk mor i 22 år og det er sant som du sier at det har vært et helvetes slit.Har opplevd nesten alt med henne fra fine barndoms dager til dager hun har prøvd å ta livet sitt med overdose med piller.Den ene innlegelsen etter den andre.Hun har gråt å vært lei seg i så mange år for sin egen ødelagte barndom at hun ikke har merket at hun har ødelagt barndomen til sine egene barn. Men ting kan bli bedre å forandre seg til noe godt vet jeg.Hun har blitt mye bedre de siste 3 årene og innsett hvor ille det har vært.Å vi er åpene å ærlige med hverandre . det hjelper. Det har gjort livet mye lettere. Ting kan forandre seg så lykke til. Jeg har slitt med etterdønninger etter mine 22 år i mitt barndoms og undoms-helvete. De årene lærte meg at jeg ikke skulle føre denne arven videre til mine barn igjen. Men jeg kan ikke være sikker på om jeg har vært god nok. Jeg håper det. Ellers så har det vært ett mareritt med de to som var mine foreldre. Begge to slet med sine ting. Min far døde da jeg var 20 år. Min mor lever enda. Min mor har aldri forandret seg. For at hun ikke skulle ødelegge meg helt har jeg ingen kontakt med henne. Det har vært forferdelig vondt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest normal Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg har slitt med etterdønninger etter mine 22 år i mitt barndoms og undoms-helvete. De årene lærte meg at jeg ikke skulle føre denne arven videre til mine barn igjen. Men jeg kan ikke være sikker på om jeg har vært god nok. Jeg håper det. Ellers så har det vært ett mareritt med de to som var mine foreldre. Begge to slet med sine ting. Min far døde da jeg var 20 år. Min mor lever enda. Min mor har aldri forandret seg. For at hun ikke skulle ødelegge meg helt har jeg ingen kontakt med henne. Det har vært forferdelig vondt. Ja, noen ganger må man bare holde seg helt unna foreldrene. Det er fryktelig vondt, men da slipper man iallefall kritikk og å føle seg som et null. Det er ille at foreldre ødelegger barna sine.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.