Gjest doler med dårlig dømmekraft Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg søkte på et stipend her i kommunen, og kunne jeg vite at kopi av brevet skulle komme i kommunepapirene som utgis? Faren min som er med i kommunestyret er irritert og flau pga dette, og jeg er også det siden hele kommunen nå kan lese søknaden.... Og i tillegg søkte jeg på grunnlag av noe som nok ikke teller. :-S Litt trøst ønskes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hvor utgis slike papirer? Til offentligheten? Jeg søkte nemlig også om noen stipendgreier fra kommunen, og det kunne vært interessant å vite om det skulle dukke opp hos Gud og hvermann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 1. Hvor mange tror du gidder å lese disse papirene? _Veldig_ få! 2. Hva så om du har søkt på noe - det har du rett til å gjøre, det er opp til dem som behandler søknaden om du får den innvilget eller ikke. Ikke noe å være flau over! 3. Hva pappan din mener, er irrelevant. Jeg synes det er flaut at HAN blir flau over at du har søkt på noe! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest doler med dårlig dømmekraft Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hvor utgis slike papirer? Til offentligheten? Jeg søkte nemlig også om noen stipendgreier fra kommunen, og det kunne vært interessant å vite om det skulle dukke opp hos Gud og hvermann. De i kommunestyret får papirene i postkassen, og ellers så tror jeg kanskje de også ligger på kommunehuset slik at interesserte kan lese. Jeg kjenner noen i kommunestyret og jeg liker IKKE tanken på at flere kan lese brevet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 De i kommunestyret får papirene i postkassen, og ellers så tror jeg kanskje de også ligger på kommunehuset slik at interesserte kan lese. Jeg kjenner noen i kommunestyret og jeg liker IKKE tanken på at flere kan lese brevet. Men kjære, du skjønner vel at en søknad må godkjennes av noen? Jeg har mottatt noen bunker med kommunale sakspapirer i mitt liv, og jeg kan garantere at de aller, aller fleste ser på "sak" ikke på person. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest doler med dårlig dømmekraft Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 1. Hvor mange tror du gidder å lese disse papirene? _Veldig_ få! 2. Hva så om du har søkt på noe - det har du rett til å gjøre, det er opp til dem som behandler søknaden om du får den innvilget eller ikke. Ikke noe å være flau over! 3. Hva pappan din mener, er irrelevant. Jeg synes det er flaut at HAN blir flau over at du har søkt på noe! Jeg er voksen nok til å gjøre det jeg vil, men nå er jeg så utrolig flau. Jeg ante ikke at det skulle bli kopiert og vist slik. Hadde jeg visst det hadde jeg heller ikke søkt; det er lite stipend de gir og det er minimal sjangse for å få noe. Nå kommer faren og moren min til å ta opp dette i årevis framover slik de gjør med diverse saker. Og jeg voksne dama får kjeft. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 De i kommunestyret får papirene i postkassen, og ellers så tror jeg kanskje de også ligger på kommunehuset slik at interesserte kan lese. Jeg kjenner noen i kommunestyret og jeg liker IKKE tanken på at flere kan lese brevet. Jeg ville ikke tatt det der så tungt. Vet du hva hovedproblemet med det hele er? Det er faren din. Hva i all verden har han med å gjøre hva du skriver i et brev adressert til noen i kommunen? Om han og kona kommer til å mase på deg om dette til evig tid, så ville jeg heller bedt dem om å dra til h**. Si at de kan la være å lese brev som ikke er personlig adressert til dem, dersom de ikke liker innholdet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest doler med dårlig dømmekraft Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Men kjære, du skjønner vel at en søknad må godkjennes av noen? Jeg har mottatt noen bunker med kommunale sakspapirer i mitt liv, og jeg kan garantere at de aller, aller fleste ser på "sak" ikke på person. Også når de kjenner navnet? Jeg vet det må godkjennes, men..... :-S 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg er voksen nok til å gjøre det jeg vil, men nå er jeg så utrolig flau. Jeg ante ikke at det skulle bli kopiert og vist slik. Hadde jeg visst det hadde jeg heller ikke søkt; det er lite stipend de gir og det er minimal sjangse for å få noe. Nå kommer faren og moren min til å ta opp dette i årevis framover slik de gjør med diverse saker. Og jeg voksne dama får kjeft. Men - jeg skjønner virkelig ikke hva som er galt i å søke på et stipend? Hva er det som er så flaut? *i villrede* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinnen23 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Ikke noe å skjemmes over. Om du søkte på feil grunnlag; så er du neppe den første. Hva har dette egentlig å si for deg? Du nevnte en person spesielt, som du ikke ønsket at skulle lese din søknad. Kan du forklare nærmere hvorfor det er ekkelt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest doler med dårlig dømmekraft Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg ville ikke tatt det der så tungt. Vet du hva hovedproblemet med det hele er? Det er faren din. Hva i all verden har han med å gjøre hva du skriver i et brev adressert til noen i kommunen? Om han og kona kommer til å mase på deg om dette til evig tid, så ville jeg heller bedt dem om å dra til h**. Si at de kan la være å lese brev som ikke er personlig adressert til dem, dersom de ikke liker innholdet. Siden han er med i kommunestyret fikk han papirene i posten. Så tenker jeg at jeg kanskje ikke har skrevet brevet helt perfekt osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest doler med dårlig dømmekraft Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Ikke noe å skjemmes over. Om du søkte på feil grunnlag; så er du neppe den første. Hva har dette egentlig å si for deg? Du nevnte en person spesielt, som du ikke ønsket at skulle lese din søknad. Kan du forklare nærmere hvorfor det er ekkelt? Det er liksom litt personlig, og jeg visst ikke at brevet kan leses av så mange. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest doler med dårlig dømmekraft Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Men - jeg skjønner virkelig ikke hva som er galt i å søke på et stipend? Hva er det som er så flaut? *i villrede* Det er flaut at så mange kan lese det, og også at foreldrene mine ser det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinnen23 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det er liksom litt personlig, og jeg visst ikke at brevet kan leses av så mange. Huff, da. Forstår deg. men gjort er gjort. Det er kanskje ingen trøst, men de som leser dette, henger seg neppe opp i person. Da de helt sikkert har lest liknende søknader før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinnen23 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Siden han er med i kommunestyret fikk han papirene i posten. Så tenker jeg at jeg kanskje ikke har skrevet brevet helt perfekt osv. Ikke lurt å bry seg for mye om hva andre kan tenke og mene. Bli trygg på deg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roikø Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Huff da, men det kan gå enda verre. Husk at brev du sender kommune og offentlig sektor kan havne i utboksen for post, og komme journalister i hende. Da er det fort i avisa om det fenger journalistens interesse og om du bor utenfor de store byene (på et lite tettsted der det skjer lite) der det ikke drukner i mengden. Journalister har vel uansett innsyn og leserett av alt som ikke er stemplet med stempelet "unntatt offentligheten" og paragraf ettellerannet? Ikke særlig moro når private ting kommer i avisa, men det er fort gjort, og ikke alle som er klar over dette. Heldigvis handlet ikke din sak om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Siden han er med i kommunestyret fikk han papirene i posten. Så tenker jeg at jeg kanskje ikke har skrevet brevet helt perfekt osv. Herre-min jesus da, du er da voksen, så hvis foreldrene dine skulle bry seg med dette så sier det ganske mye om dem. Dette her bør ikke plage deg så mye, vi kan jo alle søke på ditten og datten, så du er da ikke verre enn noen andre. Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg så mye opp i dette, selv om jeg skjønner at du ikke liker at hvem som helst kan finne det ut. Sett deg ned og finn ut hvorfor dette er så viktig, hvorfor betyr det så mye, hvilken konsekvenser har det osv? Klarer du å analysere det og se dette litt i perspektiv så vil du finne ut at det ikke betyr en dritt. Lær deg til å gi litt mer f.. i slike ubetydelig ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 De i kommunestyret får papirene i postkassen, og ellers så tror jeg kanskje de også ligger på kommunehuset slik at interesserte kan lese. Jeg kjenner noen i kommunestyret og jeg liker IKKE tanken på at flere kan lese brevet. Den eneste grunnen til at det kan komme til kommunestyret, er hvis kommunestyret skal behandle saken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Du får trøste deg med at far din er inhabil i saken, og må på gangen når kommunestyre behandler søknaden din. Bidere kan u være glad for at at brevet (sannsynligvis) ikke kan leses av alle på Internett. De fleste kommuner har nå postlister liggende på Internett. Forhåpentligvis blir ikke brevene skannet inn, og personlige/konfidensielle opplysninger skal ikke komme med. Jeg leste nylig i avisa om et par jenter som mente at deres kommune hadde lagt ut sensitiv informasjon om dem på sin side. Det skal ikke være lov. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hvis det er en trøst så kunne nok jeg prestere å gjøre det samme og jeg leser aldri slike hefter om komunestyret ol, det er nok svært få som leser de. Hvorfor utgir de søkere som ikke får stipendet, er det i det hele tat lov? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.