Gå til innhold

Dere som har født, hjelp meg nå!!


Gjest mij

Anbefalte innlegg

Jeg er lettere engstelig for at noe er i gang allerede, er jo bare 31 uker. Har jo født før, men da ble jeg satt i gang og kjenner ikke de tidlige tegnene.

I hele dag har jeg slitt med kortpustethet og blitt litt svimmel av det. Så måtte jeg legge meg i senga ved 12 tidaog har etter det hatt jevnlige, ganske sterke menssmerter. Er kvalm og flyr på do for både det ene og det andre.. Men ikke oppkast.

Menssmerter har jeg ikke pleid å ha så mye av utenom svangerskap, så de er litt sterkere enn jeg er vant til. Ubehaget i ryggen er ikke bare i korsryggen, men oppover hele, føler jeg. Klarer ikke ligge på ryggen.

Ringte helsestasjonen, de ba meg kontakte føden dersom det ble verre. Men hva er verre? Jeg aner ikke om det kanskje bare kan være noe jeg har spist.....?

Hva tror dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen fødsler er like, så det er umulig å si om det er kynnere og en dårlig dag du har eller om det er noe annet på gang.

Ring føden og fortell hvordan du opplever det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det slik at du liksom ikke blir ferdig på do?

Jo, blir ordentlig ferdig, men må igjen ganske fort etterpå... holdt på sånn en 5-6 runder nå.

Lurer jo på om det kan være omgangssyke, men har ikke kastet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Jo, blir ordentlig ferdig, men må igjen ganske fort etterpå... holdt på sånn en 5-6 runder nå.

Lurer jo på om det kan være omgangssyke, men har ikke kastet opp.

De menssmertene du kjenner; er det slik at de bygger seg litt opp før de slipper taket?

Har du barn fra før av? Men ingen fødsler er like...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De menssmertene du kjenner; er det slik at de bygger seg litt opp før de slipper taket?

Har du barn fra før av? Men ingen fødsler er like...

Veldig ujevnt når de tar tak og slipper, men varer veldig lenge om gangen. Har født før, men ble satt i gang, og har ikke erfaring med tidlige tegn.

Ringte føden, de vil ha meg inn til kontroll. Lettere sagt enn gjort, samboer er på jobb, og ungen skal snart hentes i bhg.... hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Veldig ujevnt når de tar tak og slipper, men varer veldig lenge om gangen. Har født før, men ble satt i gang, og har ikke erfaring med tidlige tegn.

Ringte føden, de vil ha meg inn til kontroll. Lettere sagt enn gjort, samboer er på jobb, og ungen skal snart hentes i bhg.... hjelp..

Prøv å få noen du kjenner til å hente i barnehage, eller kanskje kan mannen din komme tidligere? Gå til kontroll i alle fall så snart du kan. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ujevnt når de tar tak og slipper, men varer veldig lenge om gangen. Har født før, men ble satt i gang, og har ikke erfaring med tidlige tegn.

Ringte føden, de vil ha meg inn til kontroll. Lettere sagt enn gjort, samboer er på jobb, og ungen skal snart hentes i bhg.... hjelp..

Du... dette fikser du :-)

Hør om samboeren din kan dra fra jobb tidligere og hente ungene. Eller hør om en nabo eller noen andre du kjenner kan hente dem. Hvis det ikke går, så kanskje noen kan passe dem en stund hvis du henter dem med det samme?

Uansett så er det neppe kritisk at du drar med en eneste gang, bare du får det sjekket opp i løpet av kvelden :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ujevnt når de tar tak og slipper, men varer veldig lenge om gangen. Har født før, men ble satt i gang, og har ikke erfaring med tidlige tegn.

Ringte føden, de vil ha meg inn til kontroll. Lettere sagt enn gjort, samboer er på jobb, og ungen skal snart hentes i bhg.... hjelp..

Samboer henter barn, du tar taxi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er amatør, som du vet, men symptomene dine kan etter det jeg (og du sikkert) har hørt og lest, sikkert tyde på både rier og influensa. Kroppen blir jo så overdramatisk når man er gravid, at det er umulig å si om det er noe alvorlig. Uansett skal du komme deg til legen NÅ!!! Sånne ting tuller vi ikke med. Særlig ikke siden det går an og muligens er ønskelig å gjøre noe med det om det er rier. Så, husj - ut med deg, fattern ordner barnehagen!

Stooooor sympatiklem!!!! - dette trengte du ikke nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal ta det helt med ro. Legg deg ned og la mannen i huset gjøre det som trengs å gjøres i huset.

Og så gjør du som helsestasjonen sier. Blir du verre - blir smertene sterkere, føler du sterkere at noe er på gang - så ringer du føden med en gang.

Uansett så skal du ikke styre med NOE nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt sent ute her, men...

Få tatt en sjekk på sykehuset. Fødsel nummer to går ofte mye kjappere enn første gang. Dessuten kan det være greit å prøve å få stoppet dette siden det er litt tidlig å føde ennå...

Hvordan går det med deg nå (hvis du er hjemme fortsatt...) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg nå i dag?

Hjemme igjen etter 2 netter på sykehuset. Har en skjult urinveisinfeksjon som nettopp gir menssmerter, og videre kan lede til rier og for tidlig fødsel. Fått antibiotika og er smertefri nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med deg?

Hjemme igjen etter 2 netter på sykehuset. Har en skjult urinveisinfeksjon som nettopp gir menssmerter, og videre kan lede til rier og for tidlig fødsel. Fått antibiotika og er smertefri nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...