Gå til innhold

Sex i svangerskap etter spontanabort.

NIKI

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på.. Mulig jeg er hysterisk nå, men..

Jeg mistet i august i uke 11+4, og lurer på om vi må ta spesielle hensyn nå når jeg er gravid igjen.

Mener å ha hørt at en skal "ta det med ro" mht. sex hvis en har mistet før. Gjelder dette meg??

Blir VELDIG glad for svar

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ingen grunn til å ta spesielle forhåndsregler når som du er gravid igjen. Det er forståelig at du er engstelig for at du skal være uheldig å abortere igjen, men det er faktisk ingen stor sjangse for at dette skal gjenta seg. Det er ganske vanlig at man har en abort i løpet av sin fertile karriere, og stort sett skyldes det tilfeldigheter. Enkelte få kvinner har en tendens til å abortere flere ganger. Uansett, det er svært lite man kan gjøre for å påvirke situasjonen. Det beste er å leve som normalt og regne med at det skal gå bra denne gangen. Samleie utgjør altså ingen risiko for fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...