Gå til innhold

hvordan finne utflyttet eks (far til mitt barn) i utlandet?

songbirdy

Anbefalte innlegg

Har et barn med en mann som vi har hatt svært lite kontakt med på lenge. Sist gang vi hørte fra han var i februar, i anledning bursdagen til barnet. Han sendte gave til jul, men før det hørte vi ikke noe fra juni av..

Han har alltid vært lite ansvarsfull og i _lange_ perioder unnlatt å ta kontakt, på noen måte, selv om døren alltid har stått åpen.

I sommer søkte jeg bidragsendring, for det er en del år siden det er gjort justeringer. Bidraget ble vesentlig redusert, fra ca 1100 til ca 300 i mnd. Far hadde inntekt på ca 160000, og mottok "en offentlig stønad", som det stod i vedtaket.

Nå fant jeg ut i dag at han har flyttet til Danmark! Det hele var ganske tilfeldig. Vi har flyttet nylig, og jeg sendte adresseforandringskort til han - hvilket kom i retur pga ukjent adresse! Jeg har siden sommeren tenkt masse på at jeg vil ringe til han for å prøve å få ryddet opp i alt rundt samvær og annet grums. Nå ble jeg iallefall bekymret.

Så jeg ringte moren hans. Hun ble rar i stemmen, og lurte på om jeg ikke "visste det"? Han hadde snart bodd i Danmark i et år! (Flyttet visst i vinter en gang). Han har leilighet, jobb og ny kjæreste, sa hun..

For meg høres ikke dette forenlig ut med at han mottar en offentlig stønad.. Eller hva?? Jeg ble kjempelei meg for at han ikke har giddet å gi beskjed, og deretter RASENDE for at han trolig sniker seg unna bidrag!

Så - hvordan skal jeg gå frem for å finne han? Jeg har søkt på gule sider i Danmark, og fant en person i den byen han har flyttet til, med samme navn.. Men navnet hans er ganske vanlig, og jeg lurer på om det er noen andre steder jeg kan søke for å være mer sikker?

Noen tips?? Hilsen en lei seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring trygdekontoret og be om kontakt med bidragskontoret for utenlandssaker.. om han har påtatt seg farskap og han befinner seg i et sivilisert land har de nok ingen problemer med og finne hverken ham eller inntekt osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring trygdekontoret og be om kontakt med bidragskontoret for utenlandssaker.. om han har påtatt seg farskap og han befinner seg i et sivilisert land har de nok ingen problemer med og finne hverken ham eller inntekt osv:)

tusen takk, det skal jeg gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...