liljensverden Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg er bunnløst trist og likegyldig for tiden. Kjenner meg tom. Det er så utrolig mange følelser i sving. Psykologen ba meg reflektere over de følelsene jeg kjente under overgrepene til min bror. Hva ved han var det jeg likte, hva hatet jeg. Det er så vanvittig komplekst alt sammen. Han var jo min snille, snille stebror. Min aller beste venn. Min allierte i en grusom verden, men allikevel en overgriper. Hva var godt, hva var ikke godt. Jeg blir gal av å kjenne etter. Følelesene spiser meg opp og alt jeg sitter igjen med er skamfølelse. Jeg hater den følelsen! Vil kutte den bort. Spy den bort. Rive den av meg, men jeg kan jo ikke. Det er ikke rett. Jeg har jo sagt jeg skal finne nye mestringsstrategier. Men når jeg ikke kan kutte meg, spy eller stappe i meg masse sovepiller, hva gjør jeg da? Hva hjelper??? Føler jeg har prøvd det meste! Jeg skal komme meg igjennom denne dritten. JEG SKAL! Men det gjør bare så innmari vondt. Kunne trengt en klem i dag. Trist hilsen fra Liljen www.liljensverden.piczo.com 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256281-trist-og-likegyldig-eller-bare-tom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stuh Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg vil ikke bare gi deg en klem. Jeg vil holde rundt deg. Leste litt på hjemmesiden din. Utrolig sterke ord. Samtidig ser jeg en styrke. Du er en fighter. Du har en lang vei å gå. Den er tøff, vond og vanskelig, men du har ikke noe valg. Styrken du har inni deg krever at du går videre. Langsomt, uendelig langsomt vil ting endres. Jeg vet for jeg har vært der selv. Det preger meg fortsatt. Jeg har en liten ting igjen hvor kjernen er så hard at jeg ennå ikke har klart å knekke den, men jeg skal. Fordi jeg er verdt det. Står nå foran runde nummer 3-4 med psykolog. Det er lettere å kjenne på de vonde følelsene i dag. Jeg raser ikke like mye ned i kjelleren og jeg kommer meg raskere opp igjen. Men det har tatt tid. Utrolig lang tid. Jeg vil følge deg gjennom hjemmesiden din. Husk at du er en fighter og at livet har noe annet å by på der framme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256281-trist-og-likegyldig-eller-bare-tom/#findComment-2035010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg kan godt gi deg en _stor_ klem. Jeg håper sårene inni gror fort og godt, slik at du kan nyte livet, slik du fortjener! Men du, jeg kommer ikke inn på hjemmesiden din. Hva gjør jeg feil? Jeg kopierte linken og googlet og kvasirte (flott verb!). Fikk ikke opp den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256281-trist-og-likegyldig-eller-bare-tom/#findComment-2035020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skram Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg føler med deg ,jeg kan ikke si jeg forstår deg ,for jeg har ikke hatt dine opplevelser .Men jeg har hatt lignende opplevelser i min oppvekst som jeg sliter med å sette lokk på . Men nå er jeg over 40 år ,og jeg forstår mer og mer at det er dager inni mellom mange andre dager som føles tomme tunge og triste . Men så tar man seg inn igjen for livet har mye å gi oss av det gode og . Jeg har en søster som er blitt forgrepet av sin onkel .Og jeg ser hva hun har slitt og jobbet seg igjennom ,men hun har satt klare grenser for vår mors familie og det har vi søsken valgt å følge henne på for å støtte henne .For denne onkel er kristen og er tilgitt av gud som han sier ,er jo ikke blitt dømt ved loven i norge ,så blir man jo liksom ikke ferdig med noe slikt ,og da velger vi å ikke ha noe kontakt med den familien. Det er en tid hvor raseriet er voldsomt ,men det vil roe seg men ting tar tid ..... En stor klem til deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256281-trist-og-likegyldig-eller-bare-tom/#findComment-2035036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 *klemmer forsiktig på liljen* Skam er noe drit, rett og slett!! Og jeg tror det eneste som hjelper er det man absolutt ikke vil gjøre - få den frem i lyset. La den bli synlig. Hater det så inderlig, men tror det virker. Ikke så fort som jeg vil, for det er uutholdelig der ute i lyset når skammen brenner. Men det er jo noe vi er ufrivillige eksperter på, å holde ut det uutholdelige! Og når en bitteliten av den blir borte - da vet jeg at det er verd det. Selvom det ikke betyr at jeg klarer eller orker å gjøre det, ta den frem i lyset. Ikke ofte iallfall Men langsomt men sikkert, litt etter litt så går det! Klart vi skal klare det. Men det er lov å synes det er noe drit, det som skal til! *klemmer en gang til* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256281-trist-og-likegyldig-eller-bare-tom/#findComment-2035416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
liljensverden Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 *klemmer forsiktig på liljen* Skam er noe drit, rett og slett!! Og jeg tror det eneste som hjelper er det man absolutt ikke vil gjøre - få den frem i lyset. La den bli synlig. Hater det så inderlig, men tror det virker. Ikke så fort som jeg vil, for det er uutholdelig der ute i lyset når skammen brenner. Men det er jo noe vi er ufrivillige eksperter på, å holde ut det uutholdelige! Og når en bitteliten av den blir borte - da vet jeg at det er verd det. Selvom det ikke betyr at jeg klarer eller orker å gjøre det, ta den frem i lyset. Ikke ofte iallfall Men langsomt men sikkert, litt etter litt så går det! Klart vi skal klare det. Men det er lov å synes det er noe drit, det som skal til! *klemmer en gang til* Tusen takk for klemmen. Jeg skal klare dette. Men det gjør fryktelig vondt. Jeg hater virkelig skam!!! Hvorfor er det vi som sitter igjen med den, og ikke de som fikk oss til å føle den??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256281-trist-og-likegyldig-eller-bare-tom/#findComment-2036373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
liljensverden Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg føler med deg ,jeg kan ikke si jeg forstår deg ,for jeg har ikke hatt dine opplevelser .Men jeg har hatt lignende opplevelser i min oppvekst som jeg sliter med å sette lokk på . Men nå er jeg over 40 år ,og jeg forstår mer og mer at det er dager inni mellom mange andre dager som føles tomme tunge og triste . Men så tar man seg inn igjen for livet har mye å gi oss av det gode og . Jeg har en søster som er blitt forgrepet av sin onkel .Og jeg ser hva hun har slitt og jobbet seg igjennom ,men hun har satt klare grenser for vår mors familie og det har vi søsken valgt å følge henne på for å støtte henne .For denne onkel er kristen og er tilgitt av gud som han sier ,er jo ikke blitt dømt ved loven i norge ,så blir man jo liksom ikke ferdig med noe slikt ,og da velger vi å ikke ha noe kontakt med den familien. Det er en tid hvor raseriet er voldsomt ,men det vil roe seg men ting tar tid ..... En stor klem til deg Tusen takk for klemmen. Vondt å høre om søstera di og alt hun er igjennom. Håper hun finner stsyrke til å kjempe. Du også! Skam er no dritt. Hater den følelsen! Vil ikke kjenne på det! Det gjør bare så fryktelig fryktelig vondt. Klem tilbake fra Liljen www.liljensverden.piczo.com 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256281-trist-og-likegyldig-eller-bare-tom/#findComment-2036374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
liljensverden Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg kan godt gi deg en _stor_ klem. Jeg håper sårene inni gror fort og godt, slik at du kan nyte livet, slik du fortjener! Men du, jeg kommer ikke inn på hjemmesiden din. Hva gjør jeg feil? Jeg kopierte linken og googlet og kvasirte (flott verb!). Fikk ikke opp den. hehe.. flotte verb, ja. Du skal klare å komme inn på siden min ved å skrive inn: www.liljensverden.piczo.com Den skal også komme opp om du googler på liljensverden+hjemmesiden. (tror jeg???) Prøv veldig gjerne igjen! Og hjertelig takk for klemmen! Klem fra Liljen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256281-trist-og-likegyldig-eller-bare-tom/#findComment-2036381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
liljensverden Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg vil ikke bare gi deg en klem. Jeg vil holde rundt deg. Leste litt på hjemmesiden din. Utrolig sterke ord. Samtidig ser jeg en styrke. Du er en fighter. Du har en lang vei å gå. Den er tøff, vond og vanskelig, men du har ikke noe valg. Styrken du har inni deg krever at du går videre. Langsomt, uendelig langsomt vil ting endres. Jeg vet for jeg har vært der selv. Det preger meg fortsatt. Jeg har en liten ting igjen hvor kjernen er så hard at jeg ennå ikke har klart å knekke den, men jeg skal. Fordi jeg er verdt det. Står nå foran runde nummer 3-4 med psykolog. Det er lettere å kjenne på de vonde følelsene i dag. Jeg raser ikke like mye ned i kjelleren og jeg kommer meg raskere opp igjen. Men det har tatt tid. Utrolig lang tid. Jeg vil følge deg gjennom hjemmesiden din. Husk at du er en fighter og at livet har noe annet å by på der framme. Tusen takk for fantastisk fine ord! Jeg ble veldig glad for ordene dine. Og tusen takk for at du vil følge med på hjemmesiden. Jeg blir veldig glad om du vil legge igjen en hilsen der inne også JEG ER EN FIGHTER! og jeg skal klare dette. BOM BASTA! jeg skal! jeg skal! jeg skal! kjennes bare litt vanskelig og umulig akkurat nå... Klem tilbake fra Liljen www.liljensverden.piczo.com 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256281-trist-og-likegyldig-eller-bare-tom/#findComment-2036384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 hehe.. flotte verb, ja. Du skal klare å komme inn på siden min ved å skrive inn: www.liljensverden.piczo.com Den skal også komme opp om du googler på liljensverden+hjemmesiden. (tror jeg???) Prøv veldig gjerne igjen! Og hjertelig takk for klemmen! Klem fra Liljen Kan det være noe galt med innstillingene på maskina mi? Jeg prøvde igjen, men kommer ikke inn. Har prøvd ei anna hjemmeside på pixco.com - kom ikke inn på den heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256281-trist-og-likegyldig-eller-bare-tom/#findComment-2037992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
liljensverden Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Kan det være noe galt med innstillingene på maskina mi? Jeg prøvde igjen, men kommer ikke inn. Har prøvd ei anna hjemmeside på pixco.com - kom ikke inn på den heller. Da vet jeg faktisk ikke. Jeg kommer inn, både på min og andre piczo-sider. Men sjekk av du ikke har no sånn sperring for pop-up-sider, eller hva det heter...? Asså, jeg har på ingen måte peil. Jeg er grønn når det gjelder data. men kan det ha noe med sånn brannmur å gjøre? Det er fare for at de som kan data sitter og ler av meg nå... men jeg bare gjetter... Håper du får det til. Vil jo vise deg siden min. Klem Liljen www.liljensverden.piczo.com 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256281-trist-og-likegyldig-eller-bare-tom/#findComment-2038023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Da vet jeg faktisk ikke. Jeg kommer inn, både på min og andre piczo-sider. Men sjekk av du ikke har no sånn sperring for pop-up-sider, eller hva det heter...? Asså, jeg har på ingen måte peil. Jeg er grønn når det gjelder data. men kan det ha noe med sånn brannmur å gjøre? Det er fare for at de som kan data sitter og ler av meg nå... men jeg bare gjetter... Håper du får det til. Vil jo vise deg siden min. Klem Liljen www.liljensverden.piczo.com Takk for råd og dåd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256281-trist-og-likegyldig-eller-bare-tom/#findComment-2038682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.