Gjest vet ikke hva jeg skal gjøre.. Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 har hatt mange selvmordstanker tidligere og vært lagt inn et par ganger pga forsøk på dette. har en venn som sliter med disse tankene nå men har ikke gjort noe med det ennå,vedkommende svinger veldig så i det neste øyeblikket er alt bare fryd og gammen igjen.det jeg lurer på er om det er dårlig av meg å si til vedkommende at jeg ikke er den rette til å si disse tingene til og at jeg ikke er noe god hjelp siden jeg netopp har gjort disse tingene jeg har gjort?er mye bedre nå og har selv søkt om hjelp og føler at vedkommende trykker meg mer ned enn det jeg trenger,ikke for å være egoistisk men føler likevel ikke at jeg er sterk nok til å¨ta ansvar for denne personen......sier gang på gang at vedkommende må søke hjelp men personen gjør ikke noenting med dette eller for å bli bedre.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Ta kontakt med vedkommendes foreldre eller nære venner. Du kan umulig stå denne personen nærmest, når du har slike problemer selv. Blir trusselen for ille så ring legevakta! Eller direkte til sykehuset. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vet ikke hva jeg skal gjøre.. Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Ta kontakt med vedkommendes foreldre eller nære venner. Du kan umulig stå denne personen nærmest, når du har slike problemer selv. Blir trusselen for ille så ring legevakta! Eller direkte til sykehuset. vedkommende har få eller nesten ingen venner rundt seg og er som regel jeg som blir kontaktet fordi jeg er den som har prøvd å være der og være en venn hele tiden.ingen andre vedkommende henvender seg til og dette plager meg voldsomt....er veldig klar over hvordan personen føler seg men vedkommende gjør absolutt ingenting for å få hjelp,og har også sagt om seg selv at dette skjer for å få oppmerksomhet.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest policy Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Det er verken ditt ansvar eller skyld i hennes tanker eller evt. forsøk. Be henne oppsøke hjelpeapparatet. Dette er en altfor stor byrde som ikke noen kan pålegge sine venner å ta ansvar for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 vedkommende har få eller nesten ingen venner rundt seg og er som regel jeg som blir kontaktet fordi jeg er den som har prøvd å være der og være en venn hele tiden.ingen andre vedkommende henvender seg til og dette plager meg voldsomt....er veldig klar over hvordan personen føler seg men vedkommende gjør absolutt ingenting for å få hjelp,og har også sagt om seg selv at dette skjer for å få oppmerksomhet.... Da ringer du til psykiatriske der han bor, sier hva du heter og hva det gjelder, og at du er nødt til å gå... At du tror vedkommende vil ta livet sitt om du forlater stedet. Dette bør du gjøre for å overleve selv! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Da ringer du til psykiatriske der han bor, sier hva du heter og hva det gjelder, og at du er nødt til å gå... At du tror vedkommende vil ta livet sitt om du forlater stedet. Dette bør du gjøre for å overleve selv! Jeg tror du har rett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.