Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mann40

Hei

Jeg er i en håpløs situasjon.

Feber flere ganger i mnd.

Legen finner forhøyet CRP 70-100. Den er sånn i 2-3 dager så normal. har tatt masse tester. Legen tror det er prostata, har funnet enterokokker og stafylokokker i sæd, fått medisin men det hjelper ikke. Kan jeg gjøre noe selv, kan immunforsvaret være dårlig ?

Er en forhøyet crp bevis på en bakteriell infeksjon ?

Jeg er fortvila, alt går jo rett til helvete, har gått sånn i åresvis, hva kan jeg gjøre ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25639-crp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Hei,

CRP (C-reaktiv protein) -målinger blir i stor grad brukt ved diagnostikk av infeksjonssykdommer. Produksjon av CRP er vanligvis høyere ved bakterielle infeksjoner enn ved virusinfeksjoner. Hvor en eventuell infeksjon er lokalisert sier ikke CRP noen ting om. Det er også vanlig å finne forhøyet CRP ved endel systemsykdommer, som bindevevssykdommer, ofte omtalt som autoimmune sykdommer. Som du skjønner gir ikke forhøyet CRP noe "sesam-sesam" svar på hva slags sykdomsprosess det er og hvor i kroppen det finnes,. Jeg kan derfor ikke gå inn i nærmere gjetting om din tilstand. Du trenger en skikkelig klinisk undersøkelse for å få en diagnose.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25639-crp/#findComment-106164
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...