Gjest Shira12 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg har alltid småpanikk for at jeg glemmer noe. Skal reise i morgen, besøk og shopping i helga, så er det Praha next. Når jeg kommer der ifra, er det rett til hjembygda mi, uten tur hjemom. Så mye som må pakkes. Har fått med meg pass, billetter. Og så skal jeg pakke ned kateter (til som urostomien min) Aner ikke hvor mange jeg bør ta med, men i allefall rikelig, for det er jo noe jeg må ha. Å ja, så har jeg skrevet ut kart denne gangen, og ringet inn hotellet. Er det noe vesentlig dere synes jeg bør huske og ta med meg? Jeg får vel kjøpt det meste? Skal jo shoppe i Bergen i morgen og på lørdag. Hm, kanskje jeg skal glemme en genser eller to med vilje ;o) Sånn, nå har jeg skrevet av meg litt av reisesyken. Hva kan man ikke bruke Dol til? ) Ha en fin helg alle sammen da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Du klarer deg fint, vennen min. Tror du har husket alt, så lenge pass og penger er med! Bittelitt klær med, så får du plass til flere på hjemveien... Ønsker deg en herlig tur, Shira12! Klem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Du klarer deg fint, vennen min. Tror du har husket alt, så lenge pass og penger er med! Bittelitt klær med, så får du plass til flere på hjemveien... Ønsker deg en herlig tur, Shira12! Klem Takk! ) Jeg har ikke pakket så veldig mye klær, dette er en ren shoppingtur, så jeg satser på noen nye plagg i kofferten på vei hjem. Jeg er nok litt reisesyk, for nå skal jeg leve noenlunde normalt på tur, ikke bare være den syke som er med, og må taes hensyn til hele tiden. Dvs si at jeg klarer ikke helt og holde tempoet til de jeg reiser med, men det gjør ikke noe, hotellet ligger midt i sentrum, så jeg styrer avslappingen selv. ÅÅ, så jeg gleder meg! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Takk! ) Jeg har ikke pakket så veldig mye klær, dette er en ren shoppingtur, så jeg satser på noen nye plagg i kofferten på vei hjem. Jeg er nok litt reisesyk, for nå skal jeg leve noenlunde normalt på tur, ikke bare være den syke som er med, og må taes hensyn til hele tiden. Dvs si at jeg klarer ikke helt og holde tempoet til de jeg reiser med, men det gjør ikke noe, hotellet ligger midt i sentrum, så jeg styrer avslappingen selv. ÅÅ, så jeg gleder meg! ) Gleder meg så myyye på dine vegne! Kjøpe og kose deg + alt annet koselig som kan skje på tur. Venner kan man finne overalt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
citygirl Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Reiseforsikring! Viktig:-) Praha er en nydelig by. Anbefaler restaurant "Slavia" tvers ovenfor nasjonalteateret - veldig god mat! Ha en hyggelig tur! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Reiseforsikring! Viktig:-) Praha er en nydelig by. Anbefaler restaurant "Slavia" tvers ovenfor nasjonalteateret - veldig god mat! Ha en hyggelig tur! *noterer* Reiseforsikringen er i boks. Har kortet liggendes i lommeboka. Så jeg ikke akkurat at jeg alltid var beredt? ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
citygirl Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 *noterer* Reiseforsikringen er i boks. Har kortet liggendes i lommeboka. Så jeg ikke akkurat at jeg alltid var beredt? ;o) Selv gamle speidere kan glemme, vet du:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 *noterer* Reiseforsikringen er i boks. Har kortet liggendes i lommeboka. Så jeg ikke akkurat at jeg alltid var beredt? ;o) Lommeboka er et dumt sted å ha forsikringskortet. Det skjønte jeg kjapt da lommeboka mi ble stjålet i Milano... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mista nikket Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Husk å pakke håndbagasjen riktig. Ikke noe flytende over 1 dl. og i en klar plastikkpose. Ha en fin tur 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Lommeboka er et dumt sted å ha forsikringskortet. Det skjønte jeg kjapt da lommeboka mi ble stjålet i Milano... Det er derfor man alltid må ta kopier av både forsikringsbevis og pass, og legge det i f.eks. kofferten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Tabletter, noe å lese på, fotoapparat. God tur! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Be om å få skrevet ned all handel på over 90euro (eurotegnet virket ikke her, gitt!) i en butikk på sånn Tax Free-skjema, så får du igjen 12% av kjøpesummen på flyplassen. Da jeg var i Praha i sommer, slo venninnene mine og jeg sammen summene våre, og fikk igjen ganske mye da vi skulle hjem. Kjekt å vite 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jo... ta med VARME klær! Jeg var i Praha fra 12. til 17. desember i fjor, og vi holdt seriøst på å fryse oss halvt ihjel. Det regnet og var rundt 2 grader, men vinden gjorde så det føltes utrolig mye kaldere. Lue, votter, et godt skjerf og longs kan være kjekt å ha med! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Signerer Line, Praha i desember, med julemarked og alt er NYDELIG, men det kan være iskaldt... Vi hadde 5 minus, og det føltes mye kaldere. Men nå er det vel milde fronter over hele Europa... Og ikke for det, ullgensere får du kjøpt, så det er ingen krise - men husk god jakke, så kan du evt kle på i flere lag God tur, jeg er VELDIG misunnelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Lommeboka er et dumt sted å ha forsikringskortet. Det skjønte jeg kjapt da lommeboka mi ble stjålet i Milano... Ja, der sa du noe. *legger kortet i kofferten* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det er derfor man alltid må ta kopier av både forsikringsbevis og pass, og legge det i f.eks. kofferten. Kopi ja, det var jo lurt. Men sambo har også slikt kort, og han er ikke med, og jeg får tak i han via telefon. Trenger jeg da og ta kopi? Det ligger også forsikringinfo hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Husk å pakke håndbagasjen riktig. Ikke noe flytende over 1 dl. og i en klar plastikkpose. Ha en fin tur Takk. Jeg dropper alt flytendes jeg. Har i grunnen ikke bruk for noe. Lurte på om jeg skulle ta saltvann (til skylling av stomi) med, men dropper det også, er ikke så lange reisen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Tabletter, noe å lese på, fotoapparat. God tur! Jeg går ikke langt jeg uten tablettene mine ;o) Lesestoff ja, det må jeg ha med. Tror jeg legger en ekstra bok i kofferten, er redd for at jeg leser ut den boka jeg leser nå, i løpet av helga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Be om å få skrevet ned all handel på over 90euro (eurotegnet virket ikke her, gitt!) i en butikk på sånn Tax Free-skjema, så får du igjen 12% av kjøpesummen på flyplassen. Da jeg var i Praha i sommer, slo venninnene mine og jeg sammen summene våre, og fikk igjen ganske mye da vi skulle hjem. Kjekt å vite Å, takk for tips. 90 euro ja, det skal jeg huske på.Vi er 3 stykker, så da kan vi jo slå det sammen. Hvor på flyplassen henvender vi oss da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jo... ta med VARME klær! Jeg var i Praha fra 12. til 17. desember i fjor, og vi holdt seriøst på å fryse oss halvt ihjel. Det regnet og var rundt 2 grader, men vinden gjorde så det føltes utrolig mye kaldere. Lue, votter, et godt skjerf og longs kan være kjekt å ha med! Da legger jeg oppi en varm genser til. Og ett skjerf. Takk igjen ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.