Gå til innhold

Spam-mail

punkyB

Anbefalte innlegg

Får en drøss med spam-mail men kun til min online adresse , ikke til hotmail. Hva skyldes det?

Den blir stoppet av spam-filter men uansett irriterende.

Pleier ikke å oppgi online-adressen i tide og utide men bruker jo den i dialog med teleor, get osv. Skal jeg bruke mail til noe 'snusk' bruker jeg hotmail-adressen ..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Samme driten hos meg. Har også Telenor.

Aner ikke hvor søpla kommer fra, men det begynte en gang tidlig i sommer.

Spamfiltetet tar det meste, men det er - som du skriver - likevel irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte skru av spamfilteret, for det var litt ukritisk mht hva det slettet. Alle mail som begynte med "re:" feks. Og en del andre mail som aldri burde ha blitt slettet. Var ganske festlig den dagen vi fant ut at det lå sånn ca 50 mail i slettetboksen som vi burde ha lest... Så nå renner mailboksen over av spam, og vi sletter og sletter og sletter.. Det er noe dritt! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje telenor selger adressene våre?

Men nå var det vel masse spam på hotmail en stund - nå har de gått over til andre adresser - online feks. Men nå må jeg jo snart ha sperret alle mulige adressekombinasjoner ......

Det merkes jo når man sjekker mail via mobilen - der er det ikke noe spamfilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Vi måtte skru av spamfilteret, for det var litt ukritisk mht hva det slettet. Alle mail som begynte med "re:" feks. Og en del andre mail som aldri burde ha blitt slettet. Var ganske festlig den dagen vi fant ut at det lå sånn ca 50 mail i slettetboksen som vi burde ha lest... Så nå renner mailboksen over av spam, og vi sletter og sletter og sletter.. Det er noe dritt! :-(

Jeg vet.

Jeg sitter nå og venter på en mail fra en utenlandsk hotellbookingside, og er derfor nødt til å gå gjennom alt som er av spam.

Det meste fra utenlandske adresser filtreres bort som spam.

Det som er snålt er at jeg aldri har gitt ut adressen min til annet enn venner, kjente og seriøse sider, så jeg fatter ikke hvorfor jeg plutselig begynte å bli bombardert med spam.

Hadde aldri problemer med det før tidlig i sommer.

Jeg tror det er Telenor sin skyld. Så vidt jeg vet selger de en skikkelig spamgreie.

Skulle ikke forundre meg om de selv har sørget for at vi bombarderes med spam så vi betaler noen tiere i måneden for dette filteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Kanskje telenor selger adressene våre?

Men nå var det vel masse spam på hotmail en stund - nå har de gått over til andre adresser - online feks. Men nå må jeg jo snart ha sperret alle mulige adressekombinasjoner ......

Det merkes jo når man sjekker mail via mobilen - der er det ikke noe spamfilter.

Jeg tror du er inne på noe.

De gjør det for av vi skal kjøpe det spamfilteret de selger for noen tiere i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søk på google med din epostadresse. Ligger den åpen eller har ligget åpen på en side, så er den plukket opp av en crawler. Korte online-adresser er også utsatt fra algoritmebaserte roboter som sender hundretusener til alle tilfeldige adresser og måler returforekomster for å finne gyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke "white list mail", dvs en funksjon som spør avsender om bekreftelse på at de vil sende deg noe, og spør deg om du vil motta post fra denne. Når en avsender er godkjent, kommer meldinger fra denne gjennom uten spørsmål. Dessverre er en slik funskjon vanskelig å sette opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er inne på noe.

De gjør det for av vi skal kjøpe det spamfilteret de selger for noen tiere i måneden.

gosh! Betaler du virkelig 29,- mnd. for at spam skal bli merket med "Spam"? ok da, jeg har også brukt den tjenesten en stund, men oppdaget at kun 1 av 10 spam ble merket med "Spam". Og hva hjelper det egentlig at eposten blir merket med spam. Dritten blir jo lastet ned til maskina allikevel :-/ og som også andre sier her så er det noe herk hvis man sjekker eposten med mobilen.

Selv mottar jeg maks 2-3 spam i uken på online adressen, men så har jeg ikke gitt adressen videre til noen. Hehe, hva er vitsen med en epostadresse da liksom :o).

Jeg er enig med keinstein at "white list mail" er en bra tjeneste og jeg har også tipset Telenor (online) om at de burde legge inn en slik tjeneste. Men gjør de det? Neida, det gjør de selvfølgelig ikke. Dette ville både de og vi tjene på ved at spam begrenses dramatisk. Selvfølgelig kommer de sikkert til å ta godt betalt for en slik tjeneste også :o( men det er jo typisk for Telehor :-/

Dere kan ta en titt på www.bluebottle.com - Jeg testet det selv over en periode, men sluttet å bruke det. Husker ikke hvorfor, men mener at et eller annet klusset seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...