Gå til innhold

Innbarka røyklut! noen som kan hjelpe?

sheba

Anbefalte innlegg

Har en hybel hvor de forrige beboerne er flyttet ut, milde himmel som det stinker gammel røyk!!

Den er vasket på vanlig måte, men lukta sitter i som før, noen som har et godt råd til og bli kvitt den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kraftige saker, røyklukt.

Det mest luktfjernende jeg vet er sterk salmiakk, les på flaska, et par dl til en bøtte.

Nest best er kraftvask, fås på byggevarehus.

Går ut fra at du har vasket gardiner og alt av stoff?

Er det ikke bra etter sterk salmiakk, så må du male. Helst med alkydmaling. Tett sprekker med acrylmasse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kraftige saker, røyklukt.

Det mest luktfjernende jeg vet er sterk salmiakk, les på flaska, et par dl til en bøtte.

Nest best er kraftvask, fås på byggevarehus.

Går ut fra at du har vasket gardiner og alt av stoff?

Er det ikke bra etter sterk salmiakk, så må du male. Helst med alkydmaling. Tett sprekker med acrylmasse også.

Takk for svar, har forsøkt salmiakk, gardiner og møbler tok de med seg så det finnes ikke tekstiler igjen...

Litt irriterende at jeg må stå igjen med jobben, men får forsøke kraftvask..

Det blir krav om ikke røyk i neste omgang, det er sikkert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Takk for svar, har forsøkt salmiakk, gardiner og møbler tok de med seg så det finnes ikke tekstiler igjen...

Litt irriterende at jeg må stå igjen med jobben, men får forsøke kraftvask..

Det blir krav om ikke røyk i neste omgang, det er sikkert:)

Sett ut kopper med eddik i hele leiligheten - og la det stå et døgn, det tiltrekker seg endel lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett ut kopper med eddik i hele leiligheten - og la det stå et døgn, det tiltrekker seg endel lukt.

takk til deg og ariadne, skal forsøke det før jeg vasker en gang til med kraftvask:)

blir iallfall røykeforbud for neste leieboer.. føler meg litt dum siden jeg har vært røyker selv, men det lukter pyton når det røykes daglig i en liten leilighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

takk til deg og ariadne, skal forsøke det før jeg vasker en gang til med kraftvask:)

blir iallfall røykeforbud for neste leieboer.. føler meg litt dum siden jeg har vært røyker selv, men det lukter pyton når det røykes daglig i en liten leilighet:)

Det er verdt forsøket hvertfall :)

Dessuten, man lærer jo etterhvert, og nå røyker du ikke inne mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verdt forsøket hvertfall :)

Dessuten, man lærer jo etterhvert, og nå røyker du ikke inne mer!

jeg slutta for endel år siden, men har vært åpen for gjester i mitt eget hus, da ikke daglig røyking..

slutt på det nå på hybelen om noen vil leie her. etter og ha lest annonser så ser det ut til at det er de fleste som sier "ikke røyk", problemet mitt er at leieboeren flyttet bare opp i andre etasje, til en større leilighet, han er tyrker, gift med ei norsk jente og er imot alt som er norsk og ikke muslimsk, så nå røyker han fortsatt innendørs (dog mindre enn ellers) men jeg har sagt røykeforbud!! hvorfor skal han ikke respektere det??, akkurat samme med søppelsortering da jeg sa ifra, svaret hans var: jeg er fra tyrkia og der gjør vi det ikke sånn! (jeg må hive på meg hansker og sortere papir, matavfall og restavfall! sparker han snart ut!!.. + at jeg er iferd med og bli rasist, og det vil jeg ikke!

*frustrert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...