Gå til innhold

Haster: trenger jeg hjelp??


vicca

Anbefalte innlegg

Haster: trenger jeg hjelp??

Heisann. Trenger litt hjelp nå. Jeg har sf,har hatt det i 10 år, er nå 21. I fjor sommer var jeg hos legen min, fordi jeg ville ha hjelp selv. Han sa det ikke var noe kritisk, hadde en BMI på 18. Dette var kanskje ikke så veldig pedagogisk, jeg fikk jo bare lyst til å bli tynnere. Ikke det at jeg var så tynn, problemet nå er ikke farlig undervekt, men at jeg hvert våkne minutt kun tenker på mat, kilo, kcal etc. Det er så lite konstruktivt. Nå går det mye i perioder, sulter meg en stund, så blir jeg rammet av en enorm sultfølelse, og det hele ender med et gedigent matinntak, og så spyr jeg til alt er ute. Noen ganger orker jeg ikke å kaste opp, da har jeg spist mat til ti, som ligger i magen min... Ekkelt. Jeg begynner å bli nervøs for å gå ut, føler alle stirrer på meg, føler jeg så selvopptatt, jeg er så innmari opptatt av meg selv og den feite kroppen min. Eller, egentlig vet jeg at jeg ikke er for feit, men jeg føler det - det er jo det som er problemet... Hva i all verden skal jeg gjøre?? Jeg vil ta kontakt med lege, snakke med en psykolog, bli ferdig med dette. Dette har stjålet ti år av livet mitt, ikke søren om jeg skal kaste bort ti eller 20 til på det. Jeg er til tider veldig nedfor pga dette, bulimien svinger i takt med selvfølelsen. Nå er jeg inne i en dårlig periode, og kaster opp utrolig mange ganger hver dag. Det beste jeg vet er å lage de vidunderligste retter, det kan ta timer å tilberede, så spyr jeg det hele opp. Da har jeg fått noen timer til å gå... Jeg er så lei, så sliten og redd. Føler meg psykisk syk av alt dette. Men nå vegrer jeg meg mot å oppsøke samme lege, han vil sikkert bagatellisere det. Jeg vil som sagt ha lege, psykolog og resept på SSRI- medisiner. Har jeg mulighet - og ikke minst rett til det??

- vicca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Bare print ut innlegget ditt og mitt og ta det med til legen.

Det opplegget du skisserer er akkurat slik det skal være, Dette skal ikke bagatelliseres. Du bør få det du ber om: Lege, psykolog og evt. SSRI.

Lykke til :-`)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare print ut innlegget ditt og mitt og ta det med til legen.

Det opplegget du skisserer er akkurat slik det skal være, Dette skal ikke bagatelliseres. Du bør få det du ber om: Lege, psykolog og evt. SSRI.

Lykke til :-`)

Takk skal du ha. Er jo i utgangspunktet klar over de rettighetene jeg har, men det er så godt å få en leges mening om det. Jeg får masse hjelp her og, både på sf-forumet og psykiatriforumet. Takk enda en gang. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...