Gjest (Anonymous) Skrevet 24. april 2001 Del Skrevet 24. april 2001 Jeg fikk en gutt nøyaktig 14 dager over ultralydtermin og menstermin. De sa han var overtidig. Jeg trodde at du først gikk over tiden når du hadde gått to uker over termin. Betyr det derfor at både menstermin og ultralydtermin hos meg var feil, eller er det andre grunner til at et barn blir kalt overtidig?. Har det noen betydning (siden denne betegnelsen brukes)?. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 24. april 2001 Del Skrevet 24. april 2001 Man kaller barnet overtidig når det har gått 2 uker over termin, selv om det anses som normalt å gå såpass lenge over tiden. Begge terminene dine var sikkert korrekte, spes. siden de stemte overens, men likevel ser det ut til at noen barn blir litt lenger, eller litt kortere, for den slags skyld. Det er ikke alltid noen forklaring på hvorfor man føder før eller etter termin, men vi har på en måte akseptert at dette skjer uten at det er ansett som unormalt eller skadelig. Vi vet at overtidighet i den grad at barnet blir påvirket av det, er uheldig, men 2-3 uker, er som oftest uproblematisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.