Gå til innhold

Litt kritikk til Nils Håvard Dahl


Gjest bruker

Anbefalte innlegg

Gjest bruker

For en tid tilbake merket jeg meg et innlegg. Jeg har hentet det frem:

" Svarer du på alle mail du får? Tilogmed hvis du ser at du ikke klarer eller har kapasitet til å hjelpe vedkommende med det han/hun spør om?

Bare lurer - selvsagt."

Innsendt av Chica, 21.03.01

Din respons:

"Jeg svarer på alle. Om ikke annet får du svar om at jeg har mottatt mailen, men ikke kan hjelpe på denne måten."

Til dette må jeg bare si : Javel???????? Tenk litt over hva du sier før du risikerer å skuffe dem som faktisk tar deg på ordet.

En annen ting:

Kan du være så vennlig å bli litt flinkere til å legge merke til innlegg der vedkommende som skrev innlegget, etter å ha fått svar fra deg, gir en kommentar tilbake? Det hender at vi som skriver her ikke alltid forstår hva du mener eller får nye spørsmål i den samme tråden. På meg virker det som vi er nødt til å skrive et helt nytt innlegg for at du skal se det.

Ok, dett var dett.

Ellers takk for et bra forum, og psykiater som du er, så tåler du forhåpentlig litt kritikk.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg prøver å stå ved det med mail. Dersom det er en glipp, beklager jeg dette. Da ber jeg om å få en ny mail.

Når det gjelder oppfølgingsspørsmål, må jeg vurdere dette mot nye spørsmål. Det er ikke mer selvsagt at jeg svarer på et oppfølgingsspørsmål enn et nytt innlegg. Som kjent kan jeg ikke svare på alle spørsmål. Jeg har kontrakt og betaling for 20 svar per uke, men svarer oftest på langt fler, men ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker

Jeg prøver å stå ved det med mail. Dersom det er en glipp, beklager jeg dette. Da ber jeg om å få en ny mail.

Når det gjelder oppfølgingsspørsmål, må jeg vurdere dette mot nye spørsmål. Det er ikke mer selvsagt at jeg svarer på et oppfølgingsspørsmål enn et nytt innlegg. Som kjent kan jeg ikke svare på alle spørsmål. Jeg har kontrakt og betaling for 20 svar per uke, men svarer oftest på langt fler, men ikke alle.

Ang mail:

Takk for beklagelsen.

Du har faktisk fått to mail, og i og med null respons har

jeg ingen videre lyst til å sende deg en til. Jeg nevnte i mailen at det var en barriere for meg å "blottlegge" meg såpass, samt min frykt for avvisning.

Som jeg skrev, så risikerer du å skuffe noen. Jeg er en av dem, og er redd for å bli skuffet igjen.

Ang svar på innlegg: Ok, skjønner hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen bruker

Jeg prøver å stå ved det med mail. Dersom det er en glipp, beklager jeg dette. Da ber jeg om å få en ny mail.

Når det gjelder oppfølgingsspørsmål, må jeg vurdere dette mot nye spørsmål. Det er ikke mer selvsagt at jeg svarer på et oppfølgingsspørsmål enn et nytt innlegg. Som kjent kan jeg ikke svare på alle spørsmål. Jeg har kontrakt og betaling for 20 svar per uke, men svarer oftest på langt fler, men ikke alle.

Jeg vil først si at jeg er mest veldig fornøyd med NHDs svar her på gruppa.

Det jeg lurer på ang epostsvar er hvordan NHD retter seg etter den nye personopplysningsloven som sier at man må ha konsesjon fra Datatilsynet for å kunne motta sensitive personopplysninger elektronisk. Jeg har forstått det slik at dersom helsepersonell direkte eller indirekte oppfordrer til sending av slikt på epost, må vedk ha fått konsesjon fra Datatilsynet....

Bare lurer jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vil først si at jeg er mest veldig fornøyd med NHDs svar her på gruppa.

Det jeg lurer på ang epostsvar er hvordan NHD retter seg etter den nye personopplysningsloven som sier at man må ha konsesjon fra Datatilsynet for å kunne motta sensitive personopplysninger elektronisk. Jeg har forstått det slik at dersom helsepersonell direkte eller indirekte oppfordrer til sending av slikt på epost, må vedk ha fått konsesjon fra Datatilsynet....

Bare lurer jeg!

Se svar som kommer i egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang mail:

Takk for beklagelsen.

Du har faktisk fått to mail, og i og med null respons har

jeg ingen videre lyst til å sende deg en til. Jeg nevnte i mailen at det var en barriere for meg å "blottlegge" meg såpass, samt min frykt for avvisning.

Som jeg skrev, så risikerer du å skuffe noen. Jeg er en av dem, og er redd for å bli skuffet igjen.

Ang svar på innlegg: Ok, skjønner hva du mener.

Kjente meg så godt igjen i det du sa om å blottelgge deg selv at jeg simpelten var nødt til å komme med en liten kommentar....

Vær så snill... ikke gi opp.. Det er vanskelig...og vondt. Frykten for å bli avvist er enorm, men ike gi opp hvem du nå enn er..

Jeg håper så inderlig at du snart, veldig snart, vil møte et menneske som "ser" deg...og som tar deg og din situasjon på alvor...

Jeg beklager.... av og til, faktisk ganske ofte, har jeg det med det å blande meg inn i ting jeg overhode ikke burde blandet meg inn i... Jeg må lære meg å holde munn..

Uansett...ønsker jeg deg inderlig lykke til.

Varm klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...