Gjest kjedelig Skrevet 24. april 2001 Del Skrevet 24. april 2001 hei!jeg er en kvinne på 27 år som har et delikat problem.ved anusåpningen er det en liten "ekstra hudfold",kan nesten se ut som en bitteliten hemoroide?. men det er nok ikke det det er, har hatt dene ekstra hudfolden så lenge jeg kan huske.har forsøkt å binde en hyssing rundt folden, i håp om at den etterhvert vil falle av,hvis det da hadde vært en hemoroide.(men det fungerte ikke,vanskelig å jobbe på egenhånd der nede!!) det er så jeg nesten har lyst til å snitte den bort med barberblad selv. men jeg tør ikke.har såvidt forsøkt, og det gjør altfor vondt! den plager meg absolutt psykisk,jeg føler meg ikke akkuratt flott,selv om noen vil synes dette er for smått til å hyle om. det hender den blir sår og øm når jeg bruker stringtruser,eller flyr på do mye. poenget mitt er at: jeg vil ha den vekk!! det ser veldig enkelt ut å skjære den bort,som jeg sier "kunne jeg nesten ha gjort det selv". kan an vanlig allmennlege under en vanlig legetime gi meg bedøvelse for det området,og snitte den vekk?? jeg håper inderlig det.vil så nødig at det skal bli noe "stort oppstyr",bli sendt videre etc. jeg innbiller meg at det kan bli gjort på en to tre.den henger litt ut fra huden og bare venter på å bli fjernet.ser ut som en "hud-tapp" ca en cm lang. har sett med speil, og kan ikke se at den har noe særlig" forbindelse" med selve lukkemuskelen. jeg håper inderlig min lege kan gjøre dette,men føler det tryggest å høre med dere først. det er jo noe jeg er skikkelig flau over. håper en av legene kan gi meg svar,hører også gjerne fra andre som kan ha noe å si. på forhånd tusen takk!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25668-utposning-endetarms%C3%A5pning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 24. april 2001 Del Skrevet 24. april 2001 Til kjedelig Det du beskriver er noe vi kaller en "mariske", dvs en slags ekstra hudfold. De kan være plagsomme og irritable, men er ikke farlige. Dette kan nok fjernes kirurgisk, evt hos almenlegen din, men mest trolig hos en kirurg. Dog er det fornuftig at legen din inspiserer dette og råder deg videre derfra! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25668-utposning-endetarms%C3%A5pning/#findComment-106235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.