Gå til innhold

Anstrengelsesastma og tørrhoste

Anbefalte innlegg

Jeg er så heldig at jeg har både anstrengelsesutløst astma og pollenalergi, som jeg bruker hhv ventoline og zyrtec for. Jeg har mye irritasjonshoste som gjerne utløses av røyk eller støv, noe jeg antar har sammenheng med astmaen. Problemene med denne hosten topper seg på denne årstiden. Når hostekulene holder på som verst, får jeg mye sliming i halsen og blir tungpustet. Det siste hjelper ventolinen mot, men slimingen og selve hostingen har jeg ikke funnet noe som tar enda. Jeg har prøvd et par hostesafter også, men jeg syns ikke jeg merket noe videre forskjell. Er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25673-anstrengelsesastma-og-t%C3%B8rrhoste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Mot slimingen er det inhalasjonssteroider som hjelper, og det høres ut som om du burde bruke dette på denne tid av året. Disse medikamentene er forebyggende, og skal tas regelmessig daglig. Hør med din lege om ikke tiden er inne nå, slik at du kan forebygge allergisesongen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...