Gå til innhold

Gartneren har luket i dol-bedet...

Anbefalte innlegg

Gjest Moderator

neida:) gikk bare i dekning, webbis er visst litt sur på meg i kveld, noe som kanskje er forståelig etter all kranglinga her... jeg postet noen få kommentarer som visstnok provoserte, så da går jeg heller til sengs:)

hehe:) livssyn og etikk har jeg ikke postet mye på, men så det bare i forumoversikten.. natta!

Er ikke sur på deg, du har bare fått ekstra service (dvs. svar både når du har og ikke har spurt om noe) i kveld :-)

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• sheba

15

• ShitDiddelyDo

11

• stone

9

• ylvali1365381015

7

ylvali1365381015

Synes ikke det var verre enn mye annet som skrives på forum.

Nei, det hadde kanskje vært fint å få luket litt selv blant de største plantene innimellom... Mange får så stygge tilvekster når de har solt seg på prydplassen i årevis... ;-)

Annonse

Gjest Moderator

Webbis, siden jeg har vært snill i mange år, kan jeg få en sletteknapp, please? Det hadde gjort enkelte diskusjoner så mye enklere! :-)

God natt:-) Nå må du gå og legge deg. Dol har stengt for natten (en ny ordning tilkommet etter din tid).

Mvh

ShitDiddelyDo

Selvfølgelig kan man det, men man har ikke lenger fullstendig sikkerhet mht anonymitet, noe som for en del brukere nettopp er en av de store fordelene med å stille spørsmål på nett.

Hva vi ender opp mer er ikke avgjort ennå.

I så fall kan dere jo skille medisinsidene fra diskusjonssidene, og la folk registrere seg anonymt når de vil skrive på Psykiatri, Overgrep, osv, mens sidene som ikke har med noe medisinsk å gjøre, som Åpent, Meldinger, Samliv og Sex, krever mobilregistrering.

ShitDiddelyDo

Det der var et veldig godt poeng som jeg synes vi skal ta til oss.

Syndebukker kan av og til bære mer enn sin egen bør her inne.

Jeg har mange ganger stusset over hvor mye som tåles av enkelte når man unisont slakter alle initiativ fra andre...

Dol som medisinsk fora har i hvert fall et visst redaktøransvar, og Vær Varsom-plakaten gjelder i høyeste grad også på nettsteder som dette.

Når de da lar en bruker herje fritt som denne kattepusen har gjort en stund, med kommentarene hun får nærmest uansett hva hun skriver, vil jeg si at det er dols ansvar å sørge for denne personens ve og vel, og hva denne personen angår er det langt fra umulig at vi snakker om en tilbakestående person eller noe i de baner.

Det er vanskelig å pålegge ansvaret for denne personens ve og vel på oss som stadig kommenterer henne. Det er dols ansvar.

Og denne skruen beskyttes ikke ved at dol lar henne herje fritt, med den driten det medfører at hun får.

Ergo: Denne brukeren må beskyttes mot seg selv. Det gjøres enten ved å sørge for at hun ikke skriver her inne, eller å utestenge alle oss som kommenterer henne.

For at hun skjerper seg nå etter mer enn et halvt års ralling blir i overkant naivt.

Gjest spør du meg

Dol som medisinsk fora har i hvert fall et visst redaktøransvar, og Vær Varsom-plakaten gjelder i høyeste grad også på nettsteder som dette.

Når de da lar en bruker herje fritt som denne kattepusen har gjort en stund, med kommentarene hun får nærmest uansett hva hun skriver, vil jeg si at det er dols ansvar å sørge for denne personens ve og vel, og hva denne personen angår er det langt fra umulig at vi snakker om en tilbakestående person eller noe i de baner.

Det er vanskelig å pålegge ansvaret for denne personens ve og vel på oss som stadig kommenterer henne. Det er dols ansvar.

Og denne skruen beskyttes ikke ved at dol lar henne herje fritt, med den driten det medfører at hun får.

Ergo: Denne brukeren må beskyttes mot seg selv. Det gjøres enten ved å sørge for at hun ikke skriver her inne, eller å utestenge alle oss som kommenterer henne.

For at hun skjerper seg nå etter mer enn et halvt års ralling blir i overkant naivt.

du har nok selv ansvaret for dine egne handlinger. legg deg du også nå. ingen stygge drømmer i natt...jeg vil deg bare vel:)

ShitDiddelyDo

du har nok selv ansvaret for dine egne handlinger. legg deg du også nå. ingen stygge drømmer i natt...jeg vil deg bare vel:)

Men dol har ansvaret for å luke ut innlegg som ikke er forenelig med nettstedet. Det er de som blir stilt ansvarlige dersom f.eks. nazistiske ytringer blir stående.

Krangler på et forum som dette er ikke til å komme unna, og går det for langt er det dols ansvar å slette ufine innlegg og irettesette brukerne, men i tilfelle deg vil det alltid komme ufine meldinger så lenge du holder på som nå.

Det vil alltid være noen som kommenterer spammere på nettet. De er aldri populære.

Og det er et par alternativer her:

a) Du kødder og storkoser deg over all denne oppmerksomheten.

B) Du er seriøst tilbakestående. Og i så fall burde vi muligens være litt forsiktige med hva vi skriver.

Og det irriterer meg egentlig mer enn spamminga. Dol burde ha et ansvar der de beskytter deg mot seg selv, og det gjøres ikke ved at du får skrive innlegg på innlegg og dermed få kjeft på kjeft.

Det nytter ikke å pålegge oss som brukere Vær Varsom-ansvaret.

Annonse

Gjest Moderator

I så fall kan dere jo skille medisinsidene fra diskusjonssidene, og la folk registrere seg anonymt når de vil skrive på Psykiatri, Overgrep, osv, mens sidene som ikke har med noe medisinsk å gjøre, som Åpent, Meldinger, Samliv og Sex, krever mobilregistrering.

Det er blant de alternativene vi vurderer. Men endringer kommer ikke før tidligst på nyåret.

ylvali1365381015

Ja, det kan hende du har rett.

Hun får såppas mye skjenn at jeg krymper meg her jeg sitter, hadde ikke fått blod på tann og latt meg inspirere til ytterligere innsats jeg iallefall, hadde jeg vært henne. (Eller han?)

Negativ oppmerksomhet er vel også oppmerksomhet dersom nøden er stor...

ylvali1365381015

Og god natt forresten!

Må finne køya så jeg rekker alt jeg skal i morgen. Og få med meg et opphold i dagslys og luft de fire timene det varer. :-(

ShitDiddelyDo

Ja, det kan hende du har rett.

Hun får såppas mye skjenn at jeg krymper meg her jeg sitter, hadde ikke fått blod på tann og latt meg inspirere til ytterligere innsats jeg iallefall, hadde jeg vært henne. (Eller han?)

Negativ oppmerksomhet er vel også oppmerksomhet dersom nøden er stor...

Jupp. Men jeg forstår uansett ikke greia. Hun hadde helt sikkert fått oppmersomhet hvis hun hadde oppført seg som folk flest. Jeg vet i hvert fall at jeg var snill og grei helt til det rant over.

Og nå forsøker jeg så godt jeg kan å la være å svare henne, men det er lettere sagt enn gjort når hun henger meg på nærmest uansett hva jeg skriver.

Men sov godt! :)

Herregud, for en patetisk sait dette har blitt da.

For normalt oppegående mennesker må dol i stadig større grad minne om en barnehage hvor de små står og hyler og skriker, og klager til førskolelæreren.."han begynte..hun snakket stygt..hun slo først.."..

For oss som føler oss hevet over dette, er det en trøst at disse sutretrådene bare ser ut til å engasjere de vanlige "kjerringene" av begge kjønn, nick som aldri preseterer innlegg det er verdt å lese.

Problemet er imidlertid at det hele saiten ser ut til å ha blitt overtatt av disse åndspygmeene.

Går det ikke an å legge et eget forum for slike retarderte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...