Gå til innhold

Fleip eller? Ang Holmlia prog...

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015
Skrevet

"Med de negative viber du legger for dagen vedr. vestkantfolk tyder det kanskje på at du alltid har bodd på motsatt side og tror og mener at nabokrangler, tilsøpling, politirazziaer og narkoomsetninge er et helt naturlig og selvfølgelig innslag i etthvert bomiljø i Norge? "

Jeg har aldri bodd på noen vestkant, og utlendinger har jeg hatt rundt meg hele livet. I relativt store tall.

Jeg har aldri opplevd noen problemer med noen av mine innvandrernaboer. Det nærmest jeg kommer må være da en psykisk ustabil spanjoldame trakk kniv. Men jeg vet ikke om spanjoler er noe stort problem blant innvandringsmotstandere. Uansett: Denne dama var psykisk syk.

Den eneste politirazziaen jeg har sett var mot en norsk dopdealer jeg engang bodde i oppgangen ved siden av.

Men det hender naturligvis jeg lukter deres matlaging jeg også. Kan ikke akkurat si jeg noen gang har hengt meg opp i det. Sånn bortsett fra at det ofte medfører at jeg blir sulten.

;-)

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

28

• keinstein

28

• Zombiebob

11

• ShitDiddelyDo

7

Skrevet

For noe tull. Folk fletter da inn hudfarge og etnisitet i hytt og vær, både der det måtte være relevant og der det overhodet ikke er det.

Er det noen som ikke er kneblet i Norge er bygdetullinger og halvrasister, uansett hvor mye de måtte ønske å leke martyr.

at vi ler av dere når de driter rett på draget er en annen sak og har lite med undertrykkelse og sannhetssensur å gjøre.

Sludder.

Skrevet

Jeg så en på Tv hvertfall..Som på klassisk vis kryssklipte innvandrere/ nordmenn, der det ar overtydelig understreket & implisitt hvor det var meningen vi skulle finne fem feil..;-P

Og ellers hadde lite å melde, bortsett fra at hn synes de luktet vondt a, folk som ikke er født her.

Hele greia var en parodi.

Rasister ser & hører jeg forøvrig & desverre, ganske ofte, selvom ingen av dem liker å kalle se akkurat det. Forøvrig sløser jeg vel bort tida mi med å snakke med en av de mest ihuga av dem akkurat nå.

Her er det mange påstander og lite fakta. Hvorfor gidder jeg lete opp fakta og ikke du?

Skrevet

Fordi det viser seg at uhyggelig mange av oss er trangsynte bygdetullinger som ikke liker å måtte gå på butikken sammen med noen som er født sør for Kristiansand, og som ellers setter erlikhetstegn mellom hvitt nabolag og trivelig nabolag, selvom de selvfølgelig ikke trives med å ordlegge seg og skyldfordele akkurat sånn.

De jeg har snakket med som har flyttet derfra har ikke snakket om kultur og hudfarge i det hele tatt.

De snakker om kvalitet i skolen, trygghet for barna, bomiljø som blir forsuret, kriminalitet, hærverk, trusler, politi, narkosalg og generell uhygge. De er bl a ikke i stand til å snakke med naboene. Ungene nekter å gå på skolen, lærer ikke det de skal, de andre foreldrene deltar ikke og forstår ikke. Det kommer nye folk i nabolaget hele tida som ikke ser på dem eller snakker med dem, isolerer seg og avviser kontakt. Unger kommer og går i klassene. Ungene lærer ikke norsk, men et kaudervelsk av andre språk. Elevene sakker akterut og skolens ansatte bruker mesteparten av tida til fremmedkulturelle og fremmedspråklige problemer.

Skrevet

Det gjenstår et enormt viktig spørsmål, hvis du sier det er så hyggelig der:

Hvorfor flytter etnisk norske fra visse bydeler?

Vennligst besvar det, den som kan.

For det gjør de i tusenvis. Tendensen er kraftig økende. Vi snakker om at det dreier seg om nær 60% i vise bydeler, Holmlia senter er det nær 90%.

Et uoffisielt lite forsøk på virke troverdig når det gjelder tallene:

http://www.gulesider.no/tk/search.c?q=holmlia+senter+vei

Boligpriser?

Oslo Øst er dobbelt så dyrt som utkantkommunene, så var det prisen det dreier seg om, så ville de ikke bodd nær Oslo i det hele tatt!

Kan du dokumentere disse tallene?

Skrevet

Hva slags dokumentasjon kunne du tenke deg?

Når avisene ikke tør skrive, ingen tør søke midler til å forske på migrering mellom bydeler i Oslo og ingen tør forske, hva framkommer da?

KrF krevet en gang nøyaktige tall for smugling av sprit. De trodde kanskje spritsmuglere leverte regnskapene sine i Brønnøysund?

Ingen dokumentasjon, ingen smugling. That's it.

Og så kan smuglerne fortsette å smugle.

Det som ikke står i avisen, det eksisterer ikke. Det første offer i en krig er sannheten.

Skrevet

Når du i eksemplet over ser Olsen 3 så er det en familie som har tre telefoner, det er ikke tre familier.

Så er spørsmålet om vi snakker om husstander eller beboere. Teller vi beboere så tror jeg de norske kommer under 3%.

Fremdeles står spørsmålet:

Hvorfor flytter nordmenna?

Holmlia senter vei er ganske dyre boliger i f t utkantstrøkene. Det er ikke snakk om forfall heller. Men hvorfor flytter de vekk når det er sååå flott å bo der?

Det er kanskje FOR flott?

Skrevet

Hva slags dokumentasjon kunne du tenke deg?

Når avisene ikke tør skrive, ingen tør søke midler til å forske på migrering mellom bydeler i Oslo og ingen tør forske, hva framkommer da?

KrF krevet en gang nøyaktige tall for smugling av sprit. De trodde kanskje spritsmuglere leverte regnskapene sine i Brønnøysund?

Ingen dokumentasjon, ingen smugling. That's it.

Og så kan smuglerne fortsette å smugle.

Det som ikke står i avisen, det eksisterer ikke. Det første offer i en krig er sannheten.

Du opererer med helt andre tall enn f.eks. SSB. Jeg regner med at du har tatt det fra en pålitelig kilde. Så da spør jeg hva denne kilden er?

Skrevet

Du opererer med helt andre tall enn f.eks. SSB. Jeg regner med at du har tatt det fra en pålitelig kilde. Så da spør jeg hva denne kilden er?

Det er interessant å se at noen trekker det i tvil og mener det er viktig. Det kan jeg bringe videre, så da er det flere som etterlyser forskning på dette området.

Skrevet

Det er interessant å se at noen trekker det i tvil og mener det er viktig. Det kan jeg bringe videre, så da er det flere som etterlyser forskning på dette området.

Flott.

Men til neste gang, hva med å vente på undersøkelsene før du slenger ut resultatene? Det blir liksom litt dumt å diskutere med noen som dikter opp sin egen statistikk og virkelighet.

Skrevet

Flott.

Men til neste gang, hva med å vente på undersøkelsene før du slenger ut resultatene? Det blir liksom litt dumt å diskutere med noen som dikter opp sin egen statistikk og virkelighet.

Egentlig er årsakene kjent.

Hverken bydel 9 eller noen andre nekter for at andelen innvandrere nærmer seg 60%. Og telefonkatalogen dokumenterer det hele, det er ikke noe galt med tallene.

Årsaken er egentlig ikke at nordmenn flytter ut, men at nordmenn ikke flytter inn. Området er så stigmatisert at nordmenn ikke byr når leilighetene selges, de er ikke interessert.

Stigmatiserningen begynte da området ble bygget. Jeg har fulgt utviklingen og f eks lest hva avisene skrev rundt 1990. En styreleder sto fram i Aftenposten i 1992 og fortalte hvor jævlig det var. Etter det fikk han en helvetes kjeft for å fortelle resten av Norge sannheten. 25% av leilighetene var gått på tvangsauksjon og kjøpt opp av lagene selv. Tapene var enorme, og de måtte bryte lovene og leie ut de stengte leilighetene siden det tok mange måneder i køen av tvangsauksjoner på den tida. Dermed kom det enda flere med enda dårligere boevne, med enda flere barn og enda større problemer.

Lambertseter var også en helvetes plass da alle de nye flyttet inn i 50-60-åra. Det kom mange folk rett fra gråbeingårda i byen uten bokultur med sosialtrygd, og skulle samarbeide om å skape et miljø. Det endte ofte med krig hvor folk sloss, kasta poteter, kleshengere og blomsterpotter på hverandre. Politiet ulte hver dag gjennom området, og guttebander herjet. Det pågikk i 20 år, til neste generasjon flyttet inn. Lambertseter var fryktelig stigmatisert i 30 år.

Det har altså lite med fremmedfrykt å gjøre, jeg forstår ikke hvor den kommer inn og er så viktig. Det er ingen grunn til å ha paranoia på innvandrernes vegne. Det er Lambertseter på nytt. Bare i mye større skala og enda sterkere. Lambertseter og Karlsrud skole var beryktet, og mange banditter har sin barndom derfra.

Fremmedproblemene er mye større innvandrere i mellom, normenns fremmedfrykt er mikroskopisk i forhold. Å anklage nordmenn for fremmedfrykt har ikke noe grunnlag i virkeligheten.

Det dreier seg om enorme sosiale problemer som ingen har noen skyld i. Unntatt politikerne som har sluppet inn alt for mange, og politiker i utlandet som har kjørt landet sitt i grøfta og sendt sine borgere hit som de ikke vil ha. Den mislykkede, korrupte og krigerske staten Pakistan har sendt oss alle de de ikke vil ha i landet, innkasserer skatt av hver eneste en og bruker pengene til A-bomber og militære.

Skrevet

Og så akkurat nå når jeg var helt klar for å se ...

Takk igjen! :)

Er du kjent med Bittorrent, så finner du den på torrentspy.com

Skrevet

Er du kjent med Bittorrent, så finner du den på torrentspy.com

Hm. Nei, så avansert er jeg dessverre ikke ...

Skrevet

Hverken bydel 9 eller noen andre nekter for at andelen innvandrere nærmer seg 60%. Og telefonkatalogen dokumenterer det hele, det er ikke noe galt med tallene.

Årsaken er egentlig ikke at nordmenn flytter ut, men at nordmenn ikke flytter inn. Området er så stigmatisert at nordmenn ikke byr når leilighetene selges, de er ikke interessert.

Stigmatiserningen begynte da området ble bygget. Jeg har fulgt utviklingen og f eks lest hva avisene skrev rundt 1990. En styreleder sto fram i Aftenposten i 1992 og fortalte hvor jævlig det var. Etter det fikk han en helvetes kjeft for å fortelle resten av Norge sannheten. 25% av leilighetene var gått på tvangsauksjon og kjøpt opp av lagene selv. Tapene var enorme, og de måtte bryte lovene og leie ut de stengte leilighetene siden det tok mange måneder i køen av tvangsauksjoner på den tida. Dermed kom det enda flere med enda dårligere boevne, med enda flere barn og enda større problemer.

Lambertseter var også en helvetes plass da alle de nye flyttet inn i 50-60-åra. Det kom mange folk rett fra gråbeingårda i byen uten bokultur med sosialtrygd, og skulle samarbeide om å skape et miljø. Det endte ofte med krig hvor folk sloss, kasta poteter, kleshengere og blomsterpotter på hverandre. Politiet ulte hver dag gjennom området, og guttebander herjet. Det pågikk i 20 år, til neste generasjon flyttet inn. Lambertseter var fryktelig stigmatisert i 30 år.

Det har altså lite med fremmedfrykt å gjøre, jeg forstår ikke hvor den kommer inn og er så viktig. Det er ingen grunn til å ha paranoia på innvandrernes vegne. Det er Lambertseter på nytt. Bare i mye større skala og enda sterkere. Lambertseter og Karlsrud skole var beryktet, og mange banditter har sin barndom derfra.

Fremmedproblemene er mye større innvandrere i mellom, normenns fremmedfrykt er mikroskopisk i forhold. Å anklage nordmenn for fremmedfrykt har ikke noe grunnlag i virkeligheten.

Det dreier seg om enorme sosiale problemer som ingen har noen skyld i. Unntatt politikerne som har sluppet inn alt for mange, og politiker i utlandet som har kjørt landet sitt i grøfta og sendt sine borgere hit som de ikke vil ha. Den mislykkede, korrupte og krigerske staten Pakistan har sendt oss alle de de ikke vil ha i landet, innkasserer skatt av hver eneste en og bruker pengene til A-bomber og militære.

Keinstein, du lyver. Og du vet det. Hvorfor lyver du? Ingen bydel i Oslo er i nærheten av de tallene du snakker om.

Resten av påstandene dine er også bare vås, men det er litt vanskeligere å bevise, fordi du ikke er nøyaktig.

Å referere til telefonkatalogen for å si noe om befolkningen der, er f.eks bare for dumt, det tror jeg du selv innser. Dette er tross alt 2006.

Å referere til tvangsauksjoner i 92, da boligmarkedet var helt på felgen, er også et eksempel på at du prøver å manipulere oss.

Nå, for å rette opp balansen litt:

Boligprisene på holmlia har steget enorm de siste årene.

Holmlia har vært i voldsom vekst de siste årene, og har opplevd en gigantisk tilflytning av det som selv Keinsten vil gå med på at er nordmenn.

Skrevet

Du kan jo også more deg med denne:

http://forbruker.no/bolig/article818677.ece

(Legg merke til at denne artikkelen er 2 år gammel..)

Skrevet

Keinstein, du lyver. Og du vet det. Hvorfor lyver du? Ingen bydel i Oslo er i nærheten av de tallene du snakker om.

Resten av påstandene dine er også bare vås, men det er litt vanskeligere å bevise, fordi du ikke er nøyaktig.

Å referere til telefonkatalogen for å si noe om befolkningen der, er f.eks bare for dumt, det tror jeg du selv innser. Dette er tross alt 2006.

Å referere til tvangsauksjoner i 92, da boligmarkedet var helt på felgen, er også et eksempel på at du prøver å manipulere oss.

Nå, for å rette opp balansen litt:

Boligprisene på holmlia har steget enorm de siste årene.

Holmlia har vært i voldsom vekst de siste årene, og har opplevd en gigantisk tilflytning av det som selv Keinsten vil gå med på at er nordmenn.

Da kan jeg også be om dokumentasjon går jeg ut fra?

Hvem gidder manipulere folk på et filleforum som dette?

Og hvilken interesse skulle jeg ha av det?

Noen overvurdererer sin egen viktighet og injurierende kraft.

Skrevet

Du kan jo også more deg med denne:

http://forbruker.no/bolig/article818677.ece

(Legg merke til at denne artikkelen er 2 år gammel..)

Jeg vet mye mer om boligpriser på Holmlia enn de bladsmørerne. Jeg kunne observere hver eneste detalj i 15 år. Og kan enda det hvis jeg gidder å ta et par telefoner.

Eks: en rekkehusandel ble solgt for 80 tusen i 1993, og er nå verd 750 tusen. Da den ble bydd ut for salg i 2005 var det 1 norsk byder og 11 med rare navn. Den norske datt av i første runde.

Skrevet

Flott.

Jeg klarer meg med en som flytta fra Klemetsrud for 5 år siden. Da var det 32 barn i barnehagen, og 11 var norske. Nå er det 3 norske i flg samme person. Han er veldig unnvikende med hvorfor han flytta så langt vekk til "gokk" etter bare 4 år, og så fort etter at barn nr 2 kom.

Til overmål sendte vi ut en av hans tidligere naboer i blokka i dag for å telle: 24 postkasser i oppgangen; madre mia, tres noruegas (tre norske)! Et søk på adressen i telefonkatalogen ga omtrent samme resultat.

Jeg skal også få en til å se på ringeklokkene på Holmlia senter vei til uka.

Tenker det får holde.

Så kan SSB putte statistikken sin der du vet.

Skrevet

Da kan jeg også be om dokumentasjon går jeg ut fra?

Hvem gidder manipulere folk på et filleforum som dette?

Og hvilken interesse skulle jeg ha av det?

Noen overvurdererer sin egen viktighet og injurierende kraft.

Hvorfor du lyver må du nesten svare på selv.

Når det gjelder tallmaterialet, så finnes det på www.ssb.no.

Ellers blir det nesten komisk at du ber om dokumentasjon, all den tid du aldri frambringer noe selv. Men du vet sikkert like godt som meg at Holmlia for 30 år siden bare besto av noen gårder, jorder og skog. Dermed er veksten udiskutabel.

Sammenlignet med andre

drabantbyer har Holmlia faktisk unngått det aller meste av kriminalitets og gjengproblematikken. Så noe rett må de ha gjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...