Gjest rådvill og frustrert Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg har nå vært kjæreste med en mann i 2,5 år. Jeg har 3 egne barn boende hos meg og han har vanlig samvær med sine 2. Begge ønsker å etablere et felles hjem. Alle barna og vi voksne går godt overens, men jeg har ikke sett hans barn siden i sommer pga av bråk fra hans ekskone. Søker råd fra andre som gjerne har vært i samme situasjon eller har kjennskap til følgende scenario: Min eks er ikke et problem, det er derimot hans ekskone. Hun har fra dag 1 hatet meg som pesten og gir klart uttrykk for dette via deres fellesbarn. Det har resultert i store gråtescener og at spesielt hans eldste barn (8 år) nekter å komme til sin far. Mors synspunkter på meg og mitt kommer frem gjennom barna. Selv sier barna at de liker meg, men at mor blir så sint når jeg har vært sammen med de. Mor ringer og herjer og lager scener med barna som vitner. Dette har resultert i at far (min kjæreste) ikke tør å etablere seg sammen med meg, i frykt for hva som vil skje med kontakten med barna. Moren vil stikke kjepper i hjulene og det er en reell fare for at hun også vil flytte til en annen kant av landet. Far har vært i kontakt med barnevernet, som igjen har snakket med mor pr. telefon. Dette uten noe resultat. Mor har utad en flott fasade, god jobb og utdannelse og har over gjennomsnittet god økonomi. Å gå rettens vei, vil ikke føre til noe, ifølge advokat, og vi nok om mulig forverre situasjonen ytterligere. Så...hva kan gjøres? Som sagt, vi har et ønske om å etablere oss sammen, men det ser foreløpig ganske svart ut. Finnes det noen der ute som har samme erfaringer, som kanskje fant en løsning på det. Barn av slike foreldre som kan si noe om hvordan de opplevde det og hva de skulle ønske ble gjort? Dette er jo helt klart vondt for barna, og det er ønskelig å skåne de mest mulig. Dette innebærer jo at vi kun treffes kanskje 1-2 ganger pr. 14 dag til tross for at vi bor nokså nært hverandre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.