Gå til innhold

Venner!

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg har noen venner som ber meg fikse ting støtt. De har ikke respekt for at jeg trenger å gjøre ting selv. En spør meg om å fikse date ellers gidder han ikke være venn mer. Ei annen ei ber meg hjelpe henne med oppgaver. Jeg blir gal. Jeg sier at jeg ikke har tid og har mine egne ting, men det hjelper ikke. Hva gjør jeg? Trenger råd nå!

Gjest kjenner til det
Skrevet

Vær flinkere til å si at det ikke passer og at du ikke har tid.

Jeg prøver på det......

Skrevet

Ordet NEI, kan bli din beste venn! Hjelp de du virkelig ønsker å hjelpe, og si konsekvent nei til resten!

Skrevet

"Fiks en date til meg ellers er vi ikke venner mer"? Hva du gjør?

Du ber vedkommende dra seg ut og ikke komme tilbake vel. Høres ut som en gjennomført tulling.

Og hvor gamle er dere? Det høres unektelig veldig ut som jentegjengen i 4. klasse: "Hvis ikke du gjør som jeg sier så vi'kke jeg leeeke med deg, ass!"

Om noen ber deg om hjelp til noe og du ikke har tid, så sier du vel det da. Det er ganske naturlig å spørre venner om hjelp i ny og ne, men etterfølges det av trusler så er ikke "vennene" noe å samle på.

Gjest catiki21
Skrevet

Vær flinkere til å si at det ikke passer og at du ikke har tid.

Jeg prøver på det......

Ja jeg må bli flinkere til å si nei. Prøver på det.

Gjest catiki21
Skrevet

"Fiks en date til meg ellers er vi ikke venner mer"? Hva du gjør?

Du ber vedkommende dra seg ut og ikke komme tilbake vel. Høres ut som en gjennomført tulling.

Og hvor gamle er dere? Det høres unektelig veldig ut som jentegjengen i 4. klasse: "Hvis ikke du gjør som jeg sier så vi'kke jeg leeeke med deg, ass!"

Om noen ber deg om hjelp til noe og du ikke har tid, så sier du vel det da. Det er ganske naturlig å spørre venner om hjelp i ny og ne, men etterfølges det av trusler så er ikke "vennene" noe å samle på.

Han som sier at jeg skal fikse date til han er 18. Føler seg som en dritt unge ja. Jeg sier jeg ikke har tid osv. Men han bare fortsetter. Jeg er så lei. Jeg er selv over 20. Sier ikke helt hvor gammel. Ja, det er naturlig å be venner om hjelp innimellom, men ikke så ofte noen gjør til meg. Jeg er ei som hjelper mye, men når jeg sier nok er nok hjelper det ikke. Jeg begynner å bli sliten av de som ikke hører.

Gjest catiki21
Skrevet

Ordet NEI, kan bli din beste venn! Hjelp de du virkelig ønsker å hjelpe, og si konsekvent nei til resten!

takk. Ja jeg må prøve å si NEI litt oftere selv da jeg har tid sånn at de lærer.

Skrevet

Han som sier at jeg skal fikse date til han er 18. Føler seg som en dritt unge ja. Jeg sier jeg ikke har tid osv. Men han bare fortsetter. Jeg er så lei. Jeg er selv over 20. Sier ikke helt hvor gammel. Ja, det er naturlig å be venner om hjelp innimellom, men ikke så ofte noen gjør til meg. Jeg er ei som hjelper mye, men når jeg sier nok er nok hjelper det ikke. Jeg begynner å bli sliten av de som ikke hører.

Mennesker som truer med å droppe deg om du ikke gjør som de sier, eller som ikke hører etter hva du sier kvalifiserer ikke til betegnelsen venner.

Gjest catiki21
Skrevet

Mennesker som truer med å droppe deg om du ikke gjør som de sier, eller som ikke hører etter hva du sier kvalifiserer ikke til betegnelsen venner.

takk for hva du sier. Jeg håper han hører på meg snart. Ellers gidder ikke jeg mer! Takk for at du gir meg råd!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hva du gjør? Lar dem seile sin egen sjø og skaffer deg venner som har skjønt at man ikke stiller sånne krav til vennene sine.

Gjest nå må du ta grep selv
Skrevet

Du får rett og slett trene deg på å si nei.

Disse to du forteller om, og spesielt han første, virker ikke som gode venner.

Vil du ha venner bare for å ha "venner"?

Han som sier han ikke vil være venn med deg uten at du skaffer han date. Be han kjøsse seg i ræva

Gjest girl with no name
Skrevet

Du lar bare være å hjelpe, SÅSANT du ikke får hjelp eller noe annet tilbake. Vennskap og hjelp skal gå begge veier, hvis ikke er det utnytting eller et ansettelsesforhold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...